Otwieranie klapy za pomoca silownika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » pt maja 20, 2005 23:05

Witam ponownie. Ściągnąłem dzisiaj osłone zamka z klapy i przyjrzałem sie dokładnie całemu mechanizmowi zamykania i otwierania klapy. Doszedłem do wniosku, że jest możliwość zastosowania siłownika (ze sterowaniem na guzik w kabinie kierowcy) i pozostawienie zamka a tym samym otwieranie klapy za pomocą kluczyka. Szkoda tylko że nie mam mechanizmu z golfa 3 bo wtedy wogóle nie musiałbym otwierać klapy za pomocą guzika z kabiny kierowcy czy też kluczyka, wystarczałoby tylko mieć otwarte auto i zamek w klapie też byłby już otwarty. Może ktoś ma do sprzedania taki mechanizm? Jak nie znajde takiego to zamontuje zwykły. A tak na marginesie ile kabla kupić i jakie części do tego? Pozdrawiam


Brak pomysłu na podpis:)

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob maja 21, 2005 00:35

Overmo pisze:Witam ponownie. Ściągnąłem dzisiaj osłone zamka z klapy i przyjrzałem sie dokładnie całemu mechanizmowi zamykania i otwierania klapy. Doszedłem do wniosku, że jest możliwość zastosowania siłownika (ze sterowaniem na guzik w kabinie kierowcy) i pozostawienie zamka a tym samym otwieranie klapy za pomocą kluczyka. Szkoda tylko że nie mam mechanizmu z golfa 3 bo wtedy wogóle nie musiałbym otwierać klapy za pomocą guzika z kabiny kierowcy czy też kluczyka, wystarczałoby tylko mieć otwarte auto i zamek w klapie też byłby już otwarty. Może ktoś ma do sprzedania taki mechanizm? Jak nie znajde takiego to zamontuje zwykły. A tak na marginesie ile kabla kupić i jakie części do tego? Pozdrawiam
:goof: :crazy: :panna: :panna:
BTW no to chyba jednak Ty nie rozumiesz do konca....
napisalem nad twoim postem DA sie, nie od mk3(po co rzezbic niepotrzebnie) tylko od mk2 mechanizm od wersji z fabrycznym centralnhym, DA sie, mam tak u siebie...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » sob maja 21, 2005 08:30

Overmo pisze:Witam ponownie. Ściągnąłem dzisiaj osłone zamka z klapy i przyjrzałem sie dokładnie całemu mechanizmowi zamykania i otwierania klapy. Doszedłem do wniosku, że jest możliwość zastosowania siłownika (ze sterowaniem na guzik w kabinie kierowcy) i pozostawienie zamka a tym samym otwieranie klapy za pomocą kluczyka. Szkoda tylko że nie mam mechanizmu z golfa 3 bo wtedy wogóle nie musiałbym otwierać klapy za pomocą guzika z kabiny kierowcy czy też kluczyka, wystarczałoby tylko mieć otwarte auto i zamek w klapie też byłby już otwarty. Może ktoś ma do sprzedania taki mechanizm? Jak nie znajde takiego to zamontuje zwykły. A tak na marginesie ile kabla kupić i jakie części do tego? Pozdrawiam
Tak jak napisal kolego da si ejak zalozysz oryginalny central od II a co do silownika nieorginalnego takiego jak ja mam i otiwerania klapy od srodka to nie wiem ja chcesz to zrobic z zamkiem :)



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » sob maja 21, 2005 10:55

WRHZ pisze:
Overmo pisze:Witam ponownie. Ściągnąłem dzisiaj osłone zamka z klapy i przyjrzałem sie dokładnie całemu mechanizmowi zamykania i otwierania klapy. Doszedłem do wniosku, że jest możliwość zastosowania siłownika (ze sterowaniem na guzik w kabinie kierowcy) i pozostawienie zamka a tym samym otwieranie klapy za pomocą kluczyka. Szkoda tylko że nie mam mechanizmu z golfa 3 bo wtedy wogóle nie musiałbym otwierać klapy za pomocą guzika z kabiny kierowcy czy też kluczyka, wystarczałoby tylko mieć otwarte auto i zamek w klapie też byłby już otwarty. Może ktoś ma do sprzedania taki mechanizm? Jak nie znajde takiego to zamontuje zwykły. A tak na marginesie ile kabla kupić i jakie części do tego? Pozdrawiam
Tak jak napisal kolego da si ejak zalozysz oryginalny central od II a co do silownika nieorginalnego takiego jak ja mam i otiwerania klapy od srodka to nie wiem ja chcesz to zrobic z zamkiem :)
sprecyzujmu: wystarczy mechanizm tylnego zamka i cegno od oryginalnego pneumata... sam silownik pneumatyczny spokojnie zastepujemy silownikiem elektrycznym


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » ndz maja 22, 2005 00:26

Witam ponownie, dzięki za duże zainteresownie moim problemem. Jak uda mi sie kupić fabryczny centralny zamek do klapy to bede miał tak zrobione jak mi sie marzy, czyli po otwarciu auta bede miał też otwarty zamek w klapie. Jesli jednak nie uda mie sie takiego kupić zamontuje zwykły siłownik otwierany na guzik z kabiny kierowcy i zamontuje na cięgnie które jest normalnie ciągnięte podczas wciskania guzika na zamku. Tak więc bede mógł otwierać klape na 2 sposoby, z kabiny i normalnie zamkiem. Pozdrawiam


Brak pomysłu na podpis:)

robbo2004

Post autor: robbo2004 » śr maja 25, 2005 08:38

Witam, a ja mam pytanko o schemat elektryczny wlasnie do takiego zamka w klapie z silownikiem. mam ten guzik kable i jak to wszystko polaczyc?? Gdzie +, gdzie masa i takie tam



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » śr maja 25, 2005 21:25

takiego czyli jakiego, opisz dokładniej

siłownik do otwierania z kabiny łączysz poprzez przycisk z plusem, masę masz na klapie (śruba do masy lub masa wycieraczek). musisz też sprawdzić w którą stronę pracuje siłownik, zależnie od potrzeb zamieniasz miejscami przewody (wtedy się wysuwa lub wciąga)



Marian_polska

Post autor: Marian_polska » ndz maja 29, 2005 15:10

Decon stary pociągnij grube pszewody to będzie śmigał nawet 3.5 kilo gwrantuje.A jak ktoś ma alarm z wyiściem dodatkowym to można podłączyć pszaz pszekażnik i nie tszeba żadnych dziwnych włączników ani pszycisków.



Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » sob cze 04, 2005 21:51

Witam ponownie. W końcu zabieram się za zamontowanie siłownika w klapie bagażnika. Będę mógł otwierać klape na dwa sposoby, z guzika z wewnątrz kabiny i z pilota (posiadam centralny zamek i alarm z trzema kanałami transmisji). Połączę równolegle przycisk z alarmem. Rzecz w tym, że alarm podaje na zamek w tylnej klapie impuls masy a nie plus. Muszę więc na stałe doprowadzić plus do siłownika a minus będzie podawany z przycisku lub z alarmu. I tu mam pytanie, czy między guzikiem a alarmem powinienem zamontować diodę? Chodzi o to żę w momencie przyciśnięcia guzika "pójdzie" minus do siłownika i też do alramu, nie zepsuje go sobie w ten sposów? Pozdrawiam


Brak pomysłu na podpis:)

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob cze 04, 2005 22:36

powinieneś zamontować przy alarmie przekaźnik z diodą (dioda równolegle do cewki przekaźnika sterowanej z alarmu aby zabezpieczyć alarm) aby podawać plus do siłownika w klapie a minus połączyć na stałe z masą.

wyjście alarmu może mieć za małą obciążalność dla siłownika.



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » sob cze 04, 2005 22:38

w koncu zalozylem silownik tak jak kolega WRHZ pokazal na fotkach, dalem silownik 6 kg i szarpie klapa jak glupi :) troche bylo meczarni w przeciaganiu kabla przez klape ale dalem rade :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

HOMER1342

Post autor: HOMER1342 » ndz cze 05, 2005 12:11

ja mam mk1 z tyłu w klapie mam zwykły siłownik i na desce tylko guziczek tak samo zrobione mam prawe drzwi też na siłowniku i guziczek na desce nie posiadam żadnych klamek ani wewnętrznych ani zewnętrznych czy a aucie czy na zewnątrz drzwi i klape otwieram elektrycznie i nie miałem nigdy problemów a do drzwi kierowcy potrzebujesz tylko moduł z alarmu z pilotem



Awatar użytkownika
Overmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 22:49
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Overmo » wt cze 07, 2005 22:43

wojteks pisze:powinieneś zamontować przy alarmie przekaźnik z diodą (dioda równolegle do cewki przekaźnika sterowanej z alarmu aby zabezpieczyć alarm) aby podawać plus do siłownika w klapie a minus połączyć na stałe z masą.

wyjście alarmu może mieć za małą obciążalność dla siłownika.
Ok kupiłem guziczek, kabelek, przekaźnik 40A (mniejszego nie było). Jak to teraz wszystko połączyć od strony elektrycznej? Przypominam, ze będę miał możliwość otwierania klapa z pilota (z alarmu) i z guziczka w kabinie kierowcy, tak więc musze połączyć równolegle alarm z guzikiem. Wiem, że w celu zabezpieczenia alarmu (przy naciśnięciu guziczka) musze założyć diodę przy przekaźniku. Moje pytanie brzmi, co i jak mam połączyć? Pozdrawiam


Brak pomysłu na podpis:)

Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » czw cze 09, 2005 22:53

Overmo pisze:
wojteks pisze:powinieneś zamontować przy alarmie przekaźnik z diodą (dioda równolegle do cewki przekaźnika sterowanej z alarmu aby zabezpieczyć alarm) aby podawać plus do siłownika w klapie a minus połączyć na stałe z masą.

wyjście alarmu może mieć za małą obciążalność dla siłownika.
Ok kupiłem guziczek, kabelek, przekaźnik 40A (mniejszego nie było). Jak to teraz wszystko połączyć od strony elektrycznej? Przypominam, ze będę miał możliwość otwierania klapa z pilota (z alarmu) i z guziczka w kabinie kierowcy, tak więc musze połączyć równolegle alarm z guzikiem. Wiem, że w celu zabezpieczenia alarmu (przy naciśnięciu guziczka) musze założyć diodę przy przekaźniku. Moje pytanie brzmi, co i jak mam połączyć? Pozdrawiam
a moze tak mozna to polaczyc: ??

co jest lepsze drut czy linka do przeciagania w klapie??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości