Jak sprawdzić rezystancje czujnika temperatury?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- janek822
 - Użytkownik

 - Posty: 405
 - Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
 - Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
 - Kontakt:
 
Jak sprawdzić rezystancje czujnika temperatury?
termostat wymieniony na Wahler i nic to nie dało(za niska temp ok 78st), pozostał do sprawdzenia czujnik cieczy chodzącej. Wiem że spr sie to miernikiem podpinając pin 1 i 3 i porównuje z tabelką. ale jak to zrobić? teperatura na wskaźniku musi być jakaś odpowiednia?silnik ma chodzić?wartość jaką sie odczyta z tabelki powinna odpowiadac tej na wskaźniku w desce rozdzielczej?
			
									
									- 
				gienekp007
 - Mały gagatek

 - Posty: 71
 - Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
 - Lokalizacja: Podlasie
 
- janek822
 - Użytkownik

 - Posty: 405
 - Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
 - Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
 - Kontakt:
 
Sprawdziłem ten czujnik i z rezystancji wynuka że było 80 90st a na wskaźniku ledwo 70st, no i jeśli sie nie myle to czujnik do wymiany
			
									
									nie wiem gdzie jest w audi a tabelka jest tu http://www.vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?p=799179gienekp007 pisze:Może masz tą tabele i jakj możesz to napisz gdzie sie znajduje ten czujnik u mnie w audi to jest ten na chłodnicy??
chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
						- janek822
 - Użytkownik

 - Posty: 405
 - Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
 - Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
 - Kontakt:
 
ale rezystancje w wtyczce co idzie do czujnika tez mam sprawdzać? gubie sie juz w tym. Sprawdzałem to tak że zagrzałem silnik dośc mocno, na wskaźniku pokazało 70, zgasiłem motor, wypiąłem wtyczke z czujnika i z rezystancji w czujniku wyszło ok 90 st. chyba że pomyliłem piny ale wątpie w to
			
									
									chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
						- 
				gienekp007
 - Mały gagatek

 - Posty: 71
 - Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
 - Lokalizacja: Podlasie
 
- janek822
 - Użytkownik

 - Posty: 405
 - Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
 - Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
 - Kontakt:
 
szczerze to nie mam pojęcia, troche to dziwne, chce znaleźć przyczyne tego żeby na darmo nie wydawać kasy. 
			
									
									u mnie nie było nigdy na wskaźniku 100, z trudem zagrzałem no temp( na wskaźniku) 88-90st i dopiero wtedy wentylator włączył sie na dosłownie pare sekund, co steruje załanczaniem wentylatora? czujnik czy wskaźnik? może jak czujnik jest walniety to na wskaźniku nie będzie 90st i went sie nie zalanczy.gienekp007 pisze:skoro ci pokazuje 100 to czy ci się włącza wentylator i czy jak u mnie może byc walnięty czujnik i pokazuje 80 to czy też się włączy jak dostanie większą temp.
spawdziłem wczoraj jeszcze raz, na zimnym z rezystancji czujnika wskazywał na ok 8st i tak za dworze było, w po zagrzaniu rezystancja czujnika wskazywała 85st a wskaźnik 72st. I kto mi wytłumaczy co jest grane??? dgyby ceny czujników były w granicy 20zł to bym zaryzykował, ale niemiecki bo taki planuje kupić to koszt ok 60-80zł (hella albo vemo) a reszta to 30 zł, nawet niby niemiecki HansPries za 45zł gość powiedział że to jest chinszczyzna.SouleR pisze:sprawdziles dobrze. mierzy sie czujnik, nie wtyczke. tylko szafa nie pokrywa sie z czujnikiem i to jest dziwne. u mnie czujnik jest walniety i rezystancja jest zbyt niska = ponad 100 st., ale szafa tez pokazuje tyle, a u ciebie zupelnie co innego
chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
						tak, jest 4 pinowypioan1 pisze: A czy w np w mojej Borze czy IV TDI tez można sprawdzić oporność czujnika temp. i jakie wartosci powinien mieć.
Czujnik jest chyba 4-pinowy
wartości masz w tabeli, tabela zapożyczona od Grzesiekk1982

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
						Sharan - AFN
- souler
 - VWGolf.pl Killer

 - Posty: 2515
 - Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
 - Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
 - Kontakt:
 
wentyle sterowane sa termicznym zalacznikiem znajdujacym sie w chlodnicy. w tym przypadku wskazania temp nie gra roli. moze byc i 110, a wentyl zalaczy sie dopiero, gdy chlodnica bedzie goraca. podczas jazdy moze do tego w ogole nie dojsc, natomiast na postoju po jezdzie jak najbardziej.
			
									
									Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 43 gości