Cykanie w silniku, wymieniłem olej i dalej to samo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Cykanie w silniku, wymieniłem olej i dalej to samo
Witam czasem jak jechałem gdzies autem To w silniku mi tak sykało im wiecej gazu tym wieksze cykanie :// było np raz tak ze przyjechałem z cykaniem pod sklep poszedłem wrociłem sie zapaliłem i dalej cyka :/// Przegazowałem i przestało ://
Dzis znowu mi cykało i wqrwia mnie to bo auto idze jak traktor :////
Czasem cyka podjade np do dziewczyny a jak od niej wracam to juz nie cyka ://
Co to moze być ?? jak sie tego pozbyć
Olej wymieniany niedawno !!!! Elf 15W/40
Dzis znowu mi cykało i wqrwia mnie to bo auto idze jak traktor :////
Czasem cyka podjade np do dziewczyny a jak od niej wracam to juz nie cyka ://
Co to moze być ?? jak sie tego pozbyć
Olej wymieniany niedawno !!!! Elf 15W/40
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 19:42 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.
Proponuję włożyć głowę pod maskę i przyłożyć ucho 15 cm od głowicy. Jeśli słychać z niej, to popychacze.
Potem wejść neico głębiej i lokalizować hałas od bloku silnika. Jeśli słychac od bloku, to zdejmij pasek alternatora/pompy i poruszaj kolem(osią) pompy czy nie ma luzów bo potrafią zmylić. Analogicznie sprawdź alternator. Można na 1-2 s uruchomić motor i posłuchać jak chodzi bez paska, ale z tym ostrożnie.
Jeśli wykluczysz osprzęt, to zmierz ciśnienie oleju. Słabe= panewki, dobre może oznaczać np luz na sworzniu tłoka.
Zależy jaki przebieg.
Kiedyś miałem taką przygodę objawy bardzo podobne (czasem głośniej czasem ciszej, przy butowaniu głośniej cykalo). Przejechałem tak z 400-500 km, każdy mechanik mówił że altek. Wymieniłem łożyska i dalej. Kolej na pompę. Wymieniłem, przestało buczeć ale nadal cykało.
Okazało się, że to... podkladka (1 albo 2) z filtra powietrza została wessana przez gaźnik
Efekt- MOTORSHADEN
Porysowane gładzie, sklepana głowica (w kropki) lekko poklepane zawory (też w kropki) a tłok i resztki podkłądki (tylko część z nich wyleciala przez wydech) są na poniższej fotce
Daję to tutaj jako ciekawostkę... Sprawdź to, co pisałem.
Pozdrawiam

Proponuję włożyć głowę pod maskę i przyłożyć ucho 15 cm od głowicy. Jeśli słychać z niej, to popychacze.
Potem wejść neico głębiej i lokalizować hałas od bloku silnika. Jeśli słychac od bloku, to zdejmij pasek alternatora/pompy i poruszaj kolem(osią) pompy czy nie ma luzów bo potrafią zmylić. Analogicznie sprawdź alternator. Można na 1-2 s uruchomić motor i posłuchać jak chodzi bez paska, ale z tym ostrożnie.
Jeśli wykluczysz osprzęt, to zmierz ciśnienie oleju. Słabe= panewki, dobre może oznaczać np luz na sworzniu tłoka.
Zależy jaki przebieg.
Kiedyś miałem taką przygodę objawy bardzo podobne (czasem głośniej czasem ciszej, przy butowaniu głośniej cykalo). Przejechałem tak z 400-500 km, każdy mechanik mówił że altek. Wymieniłem łożyska i dalej. Kolej na pompę. Wymieniłem, przestało buczeć ale nadal cykało.
Okazało się, że to... podkladka (1 albo 2) z filtra powietrza została wessana przez gaźnik

Porysowane gładzie, sklepana głowica (w kropki) lekko poklepane zawory (też w kropki) a tłok i resztki podkłądki (tylko część z nich wyleciala przez wydech) są na poniższej fotce

Daję to tutaj jako ciekawostkę... Sprawdź to, co pisałem.
Pozdrawiam

- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Jeśli to popychacze to na Allegro od 16 zł http://moto.allegro.pl/item148718323_po ... at_vw.html
Ale popytaj w sklepach, może będą jakieś lepszej marki.
Pozdrawiam.
Ale popytaj w sklepach, może będą jakieś lepszej marki.
Pozdrawiam.
- specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
proponuje szklanki popychaczy INA/Febi chyba jakoś 25zł za sztuke a jest ich 8 odrazu sobie uszczelniacze zmień:D mnie też czeka ten sam zabieg ale jeszcze z pół roku chce tak pojeździć....ale powiem ci tak znajomy powiedzial ze jesli po nagrzaniu silnika cykanie znika(rymło mi sie) to nie ma co robic co innego jesli cyka cały boży czas....wtedy można coś myśleć...
ale tak wogóle jeśli u mnie bardzo bardzo często cyka to jest dla mnie żeby dolać troszke oleju i jest ok....
ale tak wogóle jeśli u mnie bardzo bardzo często cyka to jest dla mnie żeby dolać troszke oleju i jest ok....
- specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
no ja bym jednak kupił coś lepsiejszego:) febi/inaGrzesiekk1982 pisze:Jeśli to popychacze to na Allegro od 16 zł http://moto.allegro.pl/item148718323_po ... at_vw.html
Ale popytaj w sklepach, może będą jakieś lepszej marki.
Pozdrawiam.

Widzę ze jezdzisz na oleju ELF 15W40
miałem wcześniej MK III 1,9D i lałem taki olej i mi cykały hydrauliki które milkły po 10 minutach i tak cały czas, wymieniłem olej znów na nowy Elf 15W40 i dalej, postanowiłęm wymienić na Quaker 15W40- wazne ze innej firmy i przez nastepne 3 lata do sprzedania ani razy nie stukały- po prostu wg mnie do dupy olej- sam sie przekonałem. Czasami metaliczny stuk moze dawac zawieszający sie wtryskiwacz, ale napierw sprawdz ten olej- ja juz nigdy go nie zaleję 


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości