Problem z silnikiem 1.4 16V

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mario1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt paź 15, 2010 21:37

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: mario1990 » śr sty 19, 2011 16:55

Witam.
Samochod mam od 3 miesiecy, po jakims czasie od wymiany oleju zaczal chodzic tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Na filmiku silnik jest nagrzany, po jezdzie. Jak pochodzi dluzej na wolnych to klekot slychac bardziej.
Zauwazylem tez dzisiaj, ze wcial troche oleju ;/ Miech temu bylo pod tym gornym wyzlobieniu na bagnecie a teraz jest troche pozniej polowy.
Co robic? To tloki daja juz o sobie znac? Remontowac to g*wno? Czy probowac wrzucic 1.6?



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: bigozz » śr sty 19, 2011 17:01

Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu. To typowe w tym silniku. Czeka Cię remont kapitalny silnika. Czy pierścienie też nie wiadomo na pewno głowica do zrobienia, obejrzeć panewki na wale. Ewentualnie motodoktor i na giełdę :)


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
Golf4ista
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:14
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: Golf4ista » śr sty 19, 2011 17:04

co bys nie wymienial to i tak nic nie da :( ten silnik tak chodzi i tak bierze olej, chyba ze wymienisz pierscionki wtedy powinien przestac brac tak oleju, ale stukania bez remontu kompletnego nie usuniesz:)
Polecam poczytac kilka tematow na forum dowiesz sie czegos wiecej:)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=251129" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj seba dal rade:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144089" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=271407" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242945" onclick="window.open(this.href);return false;


+

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: stonefree » śr sty 19, 2011 17:06

Jeżeli klekot cichnie po dodaniu gazu, to prawdopodobnie pochodzi z tzw. "szklanek" czyli popychaczy zaworów. Jeżeli przed wymianą oleju tego klekotu nie było słychać, to powodem może być kiepska jakość oleju, więc na początek napisz jaki olej był, a jaki wlałeś ( i gdzie go kupowałeś ). O zużyciu oleju w tych silnikach poszukaj sobie na forum, przekonasz się, że to wcale nie musi być problem. A odnośnie wkładania silnika 1,6, to świetny pomysł... pod warunkiem , że to będzie 1,6D z MK2 :)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: stonefree » śr sty 19, 2011 17:07

bigozz pisze:Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu.
A Ty co tutaj czarujesz?



Awatar użytkownika
mario1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt paź 15, 2010 21:37

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: mario1990 » śr sty 19, 2011 17:13

Wlany jest mobil 10w40, kupiony w normalnym sklepie...
Jezdzic z tym dalej? Na razie chce wybadac ile dokladnie tego oleju bierze...



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Re: Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: bigozz » śr sty 19, 2011 18:03

stonefree pisze:
bigozz pisze:Niestety kolego prawdopodobnie zapchana odma doprowadziła do tego stanu.
A Ty co tutaj czarujesz?

Nie wiem czy ktoś z was się orientował ale w tych silnikach największym problemem jest smarowanie. Wycierające tłoki też są winą po części złego smarowania. Jeśli kolego znasz troszkę budowę silnika to wiesz jakie zadanie ma odma. Więc zanim zaczniesz cytować innych i nic od siebie nie wnosić poczytaj troszkę.

Co do autora. Ja mam taki silnik o oznaczeniu AUA i przebiegu prawie 160000 w polo 6N2 i nic nie stuka więc nie słuchaj, że ten typ tak ma. Zacząć trzeba od pomiaru ciśnienia oleju w głowicy i dokładnym osłuchaniu silnika. Skąd dobiega klekot z bloku czy z głowicy. Kiedyś naprawialiśmy taki silnik znajomemu i również wystarczyła wymiana popychaczy + wałki z podporami. Winna była zapchana odma i zaklejone kanaliki olejowe w głowicy. Doprowadziły do uszkodzenia popychaczy i przytarciu się wałków. Pozdrawiam i udanej diagnozy życzę.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: stonefree » śr sty 19, 2011 18:27

bigozz, Sorry,może po cwaniacku sie wyraziłem,bez urazy. Natomiast odnośnie silnika 1,4 mam doświadczenia ze swoim AKQ, który zgubił tej i zeszłej zimy 1,5l oleju i odpukać bierze około 0,5l na zmianę, natomiast mój brat ma AHW, które przy przebiegu " licznikowym", bo kupione w komisie 230 kkm , i które notorycznie gubi olej bagnetem kazdej zimy ( ;) ) kręci się dalej przy zużyciu oleju około 1l.Przy tym nigdy nie robił silnika.
Odnosnie oleju Mobila mam przykre doświadczenia z kilku aut, gdzie po przebiegu 2 kkm od wymiany szklanki zaczynały dość głośno cykać , i to w silnikach starszej generacji. Owszem trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i oleju, ale skoro kolega twierdzi,że po wymianie zaczeło klekotać, to zmieniłbym olej nawet na jakiegoś Texaco, koszt nie taki znów wielki, i prawdopodobnie temat będzie zamknięty. Wyjaśnij mi tylko wpływ zapchanej odmy, wyłączając pracę z niskim poziomem oleju na zatkanie kanałów olejowych ?



Awatar użytkownika
mario1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt paź 15, 2010 21:37

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: mario1990 » śr sty 19, 2011 19:53

Pojade na diagnoze to panowie dokladnie osluchaja co sie dzieje. Raczej nie wierze, ze to tylko sprawka oleju, predzej mi sie wydaje, ze przed kupnem byl zalany jakims motodoktorkiem :(
Pozdrawiam i thx za pomoc :)

Ps. czy moga byc jakies powazniejsze konsekwencje w zwiazku z dalsza eksploatacja tego silnika? Czy gorzej juz nie bedzie:D



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: stonefree » śr sty 19, 2011 20:47

mario1990,Chłopie, jeżeli kontrolka cisnienia oleju ci gaśnie po odpaleniu i nie zapala podczas jazdy, z wydechu i ze zdjętej z filtra rury odmy nie wali niebieski dym a oleju nie ubywa z dnia na dzień, to jakich konsekwencji sie spodziewać? Wylej ten olej i zalej syntetykiem 5W40 chociazby tym texaco, który naprawdę dobrze sie sprawdza, przekonasz się, czy to sprawka oleju, czy nie, ja spotkałem sie z tym , że na mobilu popychacze cykały po 2 tysiącach km od wymiany. Jeżeli nie pomoże wtedy zasiegniesz opini fachowców.



Awatar użytkownika
igus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: igus » wt lut 01, 2011 23:36

Witam
Też mam taki problem, mam Golfa od Lipca 2010 i zauważyłem ze bierze olej, wymieniałem w lipcu olej i wszystkie filtry, olej wlałem Castrol 10W40
teraz mam problemy z olejem, mój Golfik IV 1,4 AKQ bierze olej od to historia: zaszeło od lampki kontrolnej oleju, mówi ze mam mało oleju i było faktycznie w dniu 18.09.2010 przy 156500km wlałem 1l oleju potem w dniu 28.12.2010 przy 158600 wlałem 1,5l i wczoraj 159200 0,5l oleju, przez pół roku wlane 3 litry oleju to nie jest dla mnie normalne. Czy to nie winna uszczelniacza zaworów?


Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)

Awatar użytkownika
Golf4ista
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:14
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: Golf4ista » śr lut 02, 2011 12:42

Tak, nie jest to normalne, niestety jak bierze olej musicie wymienic wszystkie uszczelniacze itp. ja po wymianie nie dolewam wogole oleju , od wymiany do wymiany:D


+

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: stonefree » śr lut 02, 2011 16:37

igus pisze:Czy to nie winna uszczelniacza zaworów?
Chyba, że prowadnice zaworowe mają potężny luz i na ssących ciągnie ten olej, ale ja bym obstawiał przypieczone pierścienie. 0,5 l na 1000km to już bardzo niedobrze.



Awatar użytkownika
igus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z silnikiem 1.4 16V

Post autor: igus » śr lut 02, 2011 21:48

a czy wstępnie mozna sprawdzić np. sprawdzanie ciśnienia w tłokach? bo może by też ze minimalne peknięcie miski olejowej, teraz nie sprawdze czy jest plama np. na chodniku, bo wszystko jest mokre a na noc parkuję na piachu.


Była III teraz IV będzie V
Tylko Volkswagen ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości