Stukanie w 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomaszsto1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sty 11, 2008 10:17
Lokalizacja: KIELCE

Stukanie w 1.4 16V

Post autor: tomaszsto1 » pt sty 11, 2008 11:12

Witam!
Od niedawna jestem wlascicielem Golfa IV 1.4 16 V.
Kupilem go z delikatnym stukaniem (metalicznym) w sinliku. Mechanik powiedzial ze szklanka lub szklanki. Ok rozkrecilem fakt 6 sztuk do wymiany skrecilem i to samo. przy dodawaniu gazu cichcnie pozniej zznow stuka. Olej mam wlany 10w/40. Co moze byc przyczyna takiego stukanai. mail ktos podobny objaw. moze to pompa oleju za slabe cisnienie daje do gory ??Pomozcie
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 13:51 przez tomaszsto1, łącznie zmieniany 1 raz.



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pt sty 11, 2008 13:21

tomaszsto1 pisze:delikatnym stukaniem (metalicznym) w sinliku
Skąd to stukanie dochodzi?
U mnie wyraźnie słychać od góry. W ASO mechanik uspokoił mnię że to słychać popychacze. Po starcie zimnego silnika ulegają one samoregulacji i stuka jak w dieslu (jak dodaję gazu to też przycicha)
Po przejechaniu kilku kilometrów stukanie znacznie cichnie lub ustaje.


majki

tomaszsto1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sty 11, 2008 10:17
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: tomaszsto1 » pt sty 11, 2008 14:01

Tez wydaje mi sie a raczej jestem pewein ze z gornej czesci silnika. to samo dodaje gazu i cichnie:). z tym ze rozbieralem to i wymienilem te szklanki(popychacze) ktore "nietrzymaly" i kurcze to samo. Dlatego genbi mnie to jak niewiem co. Zastanawiam sie jeszce nad ta pompa oleju. moze zaslabe cisnienie jest i nieuzupelnia szklanek jak trzeba. jedn magic powiedzial mi ze tio moze byc sworzen na tloku ale..... ze z samochodami mam doczycnienia od wielu lat to wiem ze stukanie tloka czy jak kto woli sworznia na tloku to taki gluchy dzwiek a tu typowy metaliczny jest. Dodam ze walki rorzadu wygladaja jak nowe.



greg

Post autor: greg » pt sty 11, 2008 16:23

tomaszsto1, niestety ale ten typ tak ma - w moim identycznie - ale że przesiadłem sie z diesla to mi jest to obojętne - wiem że nic sie w silniku nie dzieje a ze sobie stuka - taki urok silnika 1,4 16V i koniec



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pt sty 11, 2008 23:49

tomaszsto1 pisze:Zastanawiam sie jeszce nad ta pompa oleju. moze zaslabe cisnienie jest i nieuzupelnia szklanek jak trzeba
Mam to stukanie od początku, czyli już 8 lat i 165kkm. Niedawno wymieniałem rozrząd - luzy na popychaczach (zmierzone) i wałki rozrządu (na oko) wyglądały w normie.

Jakbyś wymieniał tą pompę i coś by to dało to daj znać.


majki

tomaszsto1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sty 11, 2008 10:17
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: tomaszsto1 » pn sty 14, 2008 09:03

WItam ponownie.
Draze temat dalej:).
Zmierzylem cisnienie na pompie i 3 jest na wolnych obrotach i 5 na wysokich czy SUPER!!!
Szklanki(popychacze) wymienione. Zastanawialy mnie te koniki(tzn te blaszki z rokami laczace popychacz z zaworem ale ponoc one sie niezuzywaja:).
Walki rorzadu jak NOWE.
Czyli gora jest ok.
Jeden macher powiedzial ze w moim przypadku moze to byc tulejki czy sworznie na tloku.
Temat ciezki bo niewiem czy wymieni sie te tulejki bez zdejmowania glowicy.
Na tygodniu sciagne miske i sprawdze czy jest szansa wymiany tych sworzni(tulejek:) jak zwal tak zwal). dAM ZNAC JAK POSZLO I CZY WOGOEL DALO SI TO WYMINIC BEZ ZDEJMOWANIA GORY. JESLI BEDZIE SIE DALO WYMIENIE JESLI NIE TO BEDZIE STUKALO DALEJ.
pOZDRAWIAM

[ Dodano: 29 Sty 2008 14:31 ]
Witam!!
Mam odpowiedz na stuki w tym silniku.
Otoz to zadbne szklanki choc wszytko na to wskazuje, zadne sworznie na tlokach.
:hmm: Silnik te maja wade ... otoz bardzo niskie tloki i luz fabryczny pomiedzy tlokiem a tuleja wynosi 5 setek:) bo wiekszym wytarciu tloka tlok dlatego ze jest bardzo niski uderza o scianke i slychac ten stukot. Jezdzic mozna bez obaw ale... stukot przy sprzedazy drazni kazdego. Teraz dylemat czy wymieniac tloki czy sjkladac i jezdzic dalej. Dodam ze jeden tlok kompletny kosztuje okolo 430 zł a tez duzo drozsze po okolo 600zl zaz sztuke.
Pozdrawiam



danrasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 10, 2008 16:45
Lokalizacja: opole

Post autor: danrasz » czw paź 09, 2008 22:51

mam ten sam problem ze stukotem metalicznym i jak tam tomaszsto1 zrobiles cos juz wiecej w tym kierunku ja wymienialem pierscienie i gumki na zaworach przed remontem byl mniejszy stukot ale jeszdzilem na 15w/40 a teraz jak zalalem 10w/40 zaczal glosnie mi mechanik powiedzial ze to luz na tloku ale sam nie wiem w co wierzyc.jak w jakis sposob to naprawiles to daj znac.pozdrawiam



Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robsson79 » pt paź 10, 2008 20:06

Witam.Opisze w skrocie moja historie z tym silnikiem.Tez mi stukalo jak kolega tutaj opisuje ale na zimnym silniku.Od razu sprawdzalem gore,dol silnika(wymieniem nawet wszystkie szklanki) i nic niepomaglo.Cisnienie oleju jak w katalogu.Oczywiscie nie dawalo mi to stukanie spokoju metaliczne,wiec postanowilem rozebrac silnik na czesci pierwsze (tzn.dalem mechaniokowi).Po rozebraniu silnika okazalo sie ze mialem luz na sworzniu(2 i 4 tloku).Mechanic tez cos mowil ze mialem zrobiona zla selekcje tlokow czy jakos tak.W kazdym razie po wymianie tlokow(1 szlif),wymianie pierscieni,uszczelnieniu trzonkow zaworow(bo bral mi olej) wszystko cyka elegancko.Nigdy nie przechodzi sie z oleju wyzszej klasy lepkosci na nizsza,no chyba ze po gerneralce jak u mnie.Moze ta moja historyjka nakieruje kogos co do dalszej eksploatacji tego silnika.pozdr p.s radzilbym tez sprawdzic kompreche.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości