Licznik z obrotomierzem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » pn paź 26, 2009 17:35

więc jeśli miałem do tej pory od 20 do 220 to ten nowy 20-200 będzie zły?



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn paź 26, 2009 18:08

Mitek91 pisze:więc jeśli miałem do tej pory od 20 do 220 to ten nowy 20-200 będzie zły?
przecież od 20-220 jest troche to po co chcesz inny??



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » pn paź 26, 2009 18:23

no bo taki za grosze dorwałem, więc będzie zły?



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn paź 26, 2009 18:26

chodził będzie ale czy dobrze będzie wskazywal to nie mam pewności



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » pn paź 26, 2009 18:26

no dobra jak bedzie źle to sobie ze starego przecież tarcze będę mógł przełożyć?



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pn paź 26, 2009 23:50

Szkoda że w temacie wypowiadają się ludzie z bladym pojęciem o licznikach.

1. To do ilu masz wyskalowany licznik (prędkościomierz) nie ma znaczenia. Liczy się wartość DPN która warunkuje jak są naliczane impulsy przy przebiegu.
W silnikach benzynowych jest o tyle fajnie, że można zakładać liczniki nawet z innych roczników, ze skalą zaczynającą się od 0 lub od 20. W dieslu nie jest już tak miło.
2. Licznik z VR6 będzie chodził, ale o obrotomierzu możesz już w tym przypadku zapomnieć, przecież vr6 nie ma 4 garów jak "zwykły" silnik benzynowy....więc....
3. Jeśli w liczniku zmienisz skalę (bez wymiany płyty głównej) to w jaki sposób chcesz mieć prawidłowe wskazania? Skąd ma licznik wiedzieć co mu napisali na tarczy?? Wartości krańcowe i położenie wskazówki wkodowane są w układ na płycie licznika a nie zakodowane w samej tarczy :crazy:
4. Licznik z Ibizy i innego Seata nie chodzi plug&play bo oprócz tego że z zewnątrz jest identyczny trzeba mu zmasować pin od kontroli zużycia klocków (w większości przypadków) inaczej kontrolka ręcznego będzie zawsze świeciła.Po za tym jest już plug&play
5. Jeśli chcesz kupić licznik tanio, to nie wiem po co od razu proponujecie człowiekowi licznik z MFA. Przecież podłączenie MFA to nie są tylko dwa czujniki i po kłopocie. Do tego potrzeba manetki, wiązki, przewodów, czujników i odrobinę wiadomości z elektroniki żeby wszystko podłączyć....czyli znowu koszta i troszkę samodzielnej zabawy.

Mitek91, jeśli założyłeś temat na forum, to po co jeszcze bombardujesz na PW z tym samym pytaniem?
W odpowiedzi na twoje ostatnie PW powiem, tryb serwisowy licznika aktywuje się tak:

Cyfrowy obrotomierz w Golfie MK3


- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".

- tym samym przyciskiem przechodzisz na kolejne funkcje

1. Distance Pulse number
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » wt paź 27, 2009 08:07

Mitek91, jeśli założyłeś temat na forum, to po co jeszcze bombardujesz na PW z tym samym pytaniem?
Bo jak sam kolega stwierdził
Szkoda że w temacie wypowiadają się ludzie z bladym pojęciem o licznikach.
Dzięki za pomoc :) Już teraz wszystko jest jasne



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt paź 27, 2009 11:06

witam
Tu daję listę liczników i z DPN ( on jest najważniejszy jesli chcesz kupic idealnie dopasowac)

http://www.theresias.com/tutorials/1h_ki.htm

praktycznie każdy ci podejdzie tylko może trochę oszukiwać przebieg ( ogólny i codzienny)

jak mam motor 1,6 abu a licznik z 1,8-2,0 chodzi ok.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » wt paź 27, 2009 17:53

może trochę oszukiwać przebieg ( ogólny i codzienny)
to znaczy ile mniej więcej ?

Bo skala się kończy na 200 więc to pewnie licznik z 1,6 a więc z DPN : 3764 3838 3770 3800 a mój obecny jest 3795...



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt paź 27, 2009 18:57

O ile bezie oszukiwał to nie wiem



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » wt paź 27, 2009 19:36

z obliczeń wyszło mi że na 100km nowy będzie pokazywał 93,5km więc tragedii nie ma



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » wt paź 27, 2009 19:49

Mitek91 pisze:z obliczeń wyszło mi że na 100km nowy będzie pokazywał 93,5km więc tragedii nie ma
A nie lepiej przyjacielu kupić odpowiedni do swojego modelu a nie napalać się na pierwszy lepszy łądniejszy potem szuszarka na drodze czy coś i bedziesz kąbinował czy dobrze jedziesz... a allegro jest kupa liczników na każdym szrocie w zasadzie stoi mk3 spokojnie byś dobrał do swojego typu...po drugie jeżeli masz inaczej wyskolowane zegary a przełożysz swoje tarcze to dopiero bedziesz miał kołchoz....


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » wt paź 27, 2009 19:57

może trochę oszukiwać przebieg ( ogólny i codzienny)
to co i jednak prędkość chwilową będzie mi rył?



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » wt paź 27, 2009 20:00

Mitek91 pisze:to co i jednak prędkość chwilową będzie mi rył?
Jasne zdecydowanie bedzie Ci oszukiwał na budziku prędkość a jeżeli przełożysz swoje tarcze też Ci bedzie przekłamywał przeciesz każdy Ci to od początku trąbi kolego musisz mieć przynajmniej tak samo wyskalowane zegary jak swoje stare i obrotek od benzyny, od vr bedzie Ci całkowicie fiksował....


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości