Licznik z obrotomierzem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
przecież od 20-220 jest troche to po co chcesz inny??Mitek91 pisze:więc jeśli miałem do tej pory od 20 do 220 to ten nowy 20-200 będzie zły?
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
chodził będzie ale czy dobrze będzie wskazywal to nie mam pewności
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Szkoda że w temacie wypowiadają się ludzie z bladym pojęciem o licznikach.
1. To do ilu masz wyskalowany licznik (prędkościomierz) nie ma znaczenia. Liczy się wartość DPN która warunkuje jak są naliczane impulsy przy przebiegu.
W silnikach benzynowych jest o tyle fajnie, że można zakładać liczniki nawet z innych roczników, ze skalą zaczynającą się od 0 lub od 20. W dieslu nie jest już tak miło.
2. Licznik z VR6 będzie chodził, ale o obrotomierzu możesz już w tym przypadku zapomnieć, przecież vr6 nie ma 4 garów jak "zwykły" silnik benzynowy....więc....
3. Jeśli w liczniku zmienisz skalę (bez wymiany płyty głównej) to w jaki sposób chcesz mieć prawidłowe wskazania? Skąd ma licznik wiedzieć co mu napisali na tarczy?? Wartości krańcowe i położenie wskazówki wkodowane są w układ na płycie licznika a nie zakodowane w samej tarczy
4. Licznik z Ibizy i innego Seata nie chodzi plug&play bo oprócz tego że z zewnątrz jest identyczny trzeba mu zmasować pin od kontroli zużycia klocków (w większości przypadków) inaczej kontrolka ręcznego będzie zawsze świeciła.Po za tym jest już plug&play
5. Jeśli chcesz kupić licznik tanio, to nie wiem po co od razu proponujecie człowiekowi licznik z MFA. Przecież podłączenie MFA to nie są tylko dwa czujniki i po kłopocie. Do tego potrzeba manetki, wiązki, przewodów, czujników i odrobinę wiadomości z elektroniki żeby wszystko podłączyć....czyli znowu koszta i troszkę samodzielnej zabawy.
Mitek91, jeśli założyłeś temat na forum, to po co jeszcze bombardujesz na PW z tym samym pytaniem?
W odpowiedzi na twoje ostatnie PW powiem, tryb serwisowy licznika aktywuje się tak:
Cyfrowy obrotomierz w Golfie MK3
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj
- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon
- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".
- tym samym przyciskiem przechodzisz na kolejne funkcje
1. Distance Pulse number
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3
1. To do ilu masz wyskalowany licznik (prędkościomierz) nie ma znaczenia. Liczy się wartość DPN która warunkuje jak są naliczane impulsy przy przebiegu.
W silnikach benzynowych jest o tyle fajnie, że można zakładać liczniki nawet z innych roczników, ze skalą zaczynającą się od 0 lub od 20. W dieslu nie jest już tak miło.
2. Licznik z VR6 będzie chodził, ale o obrotomierzu możesz już w tym przypadku zapomnieć, przecież vr6 nie ma 4 garów jak "zwykły" silnik benzynowy....więc....
3. Jeśli w liczniku zmienisz skalę (bez wymiany płyty głównej) to w jaki sposób chcesz mieć prawidłowe wskazania? Skąd ma licznik wiedzieć co mu napisali na tarczy?? Wartości krańcowe i położenie wskazówki wkodowane są w układ na płycie licznika a nie zakodowane w samej tarczy

4. Licznik z Ibizy i innego Seata nie chodzi plug&play bo oprócz tego że z zewnątrz jest identyczny trzeba mu zmasować pin od kontroli zużycia klocków (w większości przypadków) inaczej kontrolka ręcznego będzie zawsze świeciła.Po za tym jest już plug&play
5. Jeśli chcesz kupić licznik tanio, to nie wiem po co od razu proponujecie człowiekowi licznik z MFA. Przecież podłączenie MFA to nie są tylko dwa czujniki i po kłopocie. Do tego potrzeba manetki, wiązki, przewodów, czujników i odrobinę wiadomości z elektroniki żeby wszystko podłączyć....czyli znowu koszta i troszkę samodzielnej zabawy.
Mitek91, jeśli założyłeś temat na forum, to po co jeszcze bombardujesz na PW z tym samym pytaniem?
W odpowiedzi na twoje ostatnie PW powiem, tryb serwisowy licznika aktywuje się tak:
Cyfrowy obrotomierz w Golfie MK3
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj
- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon
- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".
- tym samym przyciskiem przechodzisz na kolejne funkcje
1. Distance Pulse number
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3
witam
Tu daję listę liczników i z DPN ( on jest najważniejszy jesli chcesz kupic idealnie dopasowac)
http://www.theresias.com/tutorials/1h_ki.htm
praktycznie każdy ci podejdzie tylko może trochę oszukiwać przebieg ( ogólny i codzienny)
jak mam motor 1,6 abu a licznik z 1,8-2,0 chodzi ok.
pozdrawiam
Tu daję listę liczników i z DPN ( on jest najważniejszy jesli chcesz kupic idealnie dopasowac)
http://www.theresias.com/tutorials/1h_ki.htm
praktycznie każdy ci podejdzie tylko może trochę oszukiwać przebieg ( ogólny i codzienny)
jak mam motor 1,6 abu a licznik z 1,8-2,0 chodzi ok.
pozdrawiam
A nie lepiej przyjacielu kupić odpowiedni do swojego modelu a nie napalać się na pierwszy lepszy łądniejszy potem szuszarka na drodze czy coś i bedziesz kąbinował czy dobrze jedziesz... a allegro jest kupa liczników na każdym szrocie w zasadzie stoi mk3 spokojnie byś dobrał do swojego typu...po drugie jeżeli masz inaczej wyskolowane zegary a przełożysz swoje tarcze to dopiero bedziesz miał kołchoz....Mitek91 pisze:z obliczeń wyszło mi że na 100km nowy będzie pokazywał 93,5km więc tragedii nie ma
Jasne zdecydowanie bedzie Ci oszukiwał na budziku prędkość a jeżeli przełożysz swoje tarcze też Ci bedzie przekłamywał przeciesz każdy Ci to od początku trąbi kolego musisz mieć przynajmniej tak samo wyskalowane zegary jak swoje stare i obrotek od benzyny, od vr bedzie Ci całkowicie fiksował....Mitek91 pisze:to co i jednak prędkość chwilową będzie mi rył?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości