Syf w zbiorniczku wyrównawczym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Syf w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: Seru79 » czw lip 23, 2009 08:43

Chcę wymontować zbiorniczek wyrównawczy i wyczyścić go od środka.

Jakiś czas temu ( 150km temu) miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Do płynu przedostawały się różne syfy a płynu ubywało

Teraz w zbiorniczku zrobił mi się osad na ściankach. Coś pływa w zbiorniczku z góry jest czarne, natomiast jak wziąłem to na łyżeczkę to widzę niebieski płyn chłodniczy i czarne drobinki (kształt opiłków żelaza) o nieregularnym kształcie o średnicy około 2mm. W dotyku są tłuste i rozmazują się na palcach.

Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa. Nie mam w płynie oczek jak na rosole i kiślu pod korkiem w zbiorniku ani w silniku. Drobinki są czarne a olej w silniku mam jeszcze świeży i jasny więc podejrzewam zabrudzenie układu bo wiem że mechanik go nie płukał przed zalaniem płynu.

Chciałem zapytać:

Czy ktoś z was miał coś takiego jak ja?

Nigdy nie ściągałem zbiorniczka wyrównawczego. Czy poradzę sobie domową metodą i czy mam się przygotować na jakieś niespodzianki?

Czym wyczyścić zbiorniczek?



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » czw lip 23, 2009 08:49

Najprawdopodobniej mechanik nie wyczyścił układu po robocie. Wyczyscić zbiorniczek i w miarę możliwości układ przepłukać. Jazbiorniczeka czyściłem jakimś kretem do kibli.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 23, 2009 09:06

Wystarczy, że wylejesz cały płyn i zalejesz auto kilka razy wodą. Można przelać cały układ na raz przez kilka dobrych minut lub dzisiaj zalać wodę, jutro ją spuścić i tak przez tydzień, a na koniec wlać nowy płyn.



Awatar użytkownika
cens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 11, 2008 11:46
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Post autor: cens » czw lip 23, 2009 21:40

No co, syf został w przewodach od płynu i teraz ci zleciał, proponuję jak wyżej - przeczyścić kilka razy.


I'll be back...

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw lip 23, 2009 21:44

zbiorniczek czyściłem z kamienia i syfu proszkiem do prania

90% wyczysciłem


ja proponuje zbiorniczek wypłukać a co do płukania układu to

zalać nowym płynem i polatać tak z miesiąc zlać i zalać od nowa

zrobić tak ze 3 razy


a wiele wiele sie wyczyści

bo moim zdanie płukanie nic nie da wodą bo oleju trudno sie pozbyć

a płyn wymyje pod wpływem ruchu go w układzie i ciepła


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » pt lip 24, 2009 08:30

Dzięki za pomoc.

Ale jak czyściliście te zbiorniki. Na aucie czy po wymontowaniu?

Jeżeli po wymontowaniu to czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki typu że wąż mi pęknie albo zapinka się złamie lub czegoś nie odkręcę bo nie będę miał specjalistycznego klucza....

I jeszcze jedno.
Ile będzie węży od spodu w 1.6SR AKL - Jeden czy dwa?



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » pt lip 24, 2009 10:57

Zbiorniczek najlepiej wyjąć. Łatwo się to robi, opaski somozaciskowe łatwo schodzą po ściśnięciu ich szczypcami. Nie ma z tym większych problemów.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob lip 25, 2009 18:22

Ok, wyciagnołem i umyłem płynem do mycia naczyń :P

Wyczyściłem w 85% ze względu na utrudniony dostęp.
Pojeżdzę z 2 miesiące i wymienię cały płyn. Mam nadzieję że te zabiegi pomogą w oczyszczeniu uładu.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 27, 2009 09:34

Zbiorniczek jest przykręcony dwiema śrubami - które są pod plastikową nakładką. A co do płynu - z górnego węza nic nie poleci, jeżeli będziesz go cały czas trzymał w górze. Jak rozłączysz dolny wąż, to płyn oczywiście będzie się lał, ale wyleje się tylko tyle, co jest w zbiorniczku + trochę z przewodów, ale niewiele. ten dolny przewód jak odepniesz to też od razu podnieś do góry, to mniej wyleci. W każdym razie po całej operacji będziesz musiał uzupełnić płyn, ale tylko to, co było w zbiorniczku.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 27, 2009 12:00

Da się - przez pokrywkę zbiorniczka. Nie ma znaczenia, czy najpierw odłączysz górny wąż, czy najpierw odessiesz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 78 gości