Pompa paliwa problem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kamil12345678
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Pompa paliwa problem.

Post autor: kamil12345678 » sob maja 09, 2009 08:57

Mam w golfie 3 instalacje gazową i odpalanie auta tylko z benzyny ewentualnie awaryjnie z gazu.Auto od pewnego czasu nie chcę mi palić na benzynie.Po prostu raz jak odp[aliłem na pb to mi sam zgasł i już nie chciał zapalić.Następnego dnia udało sie go zapalic na benzynie pojeżdziłem na pb troche,ale teraz znowu to samo,i juz nie chce odpalic na pb.Zdiałem przewody od benzyny i nie podaje paliwa.Myslałem ze to pompa ale juz nie wiem bo zdiąlem w bagazniku dekielek od pompy i wtyczke z przewodami i przekreciłem kluczyk to nie mam tam napiecia.Bezpiezcnik tez ok.
Mam pytanie czy jak przekręce kluczyk i kontrolki się zapalą to powinno byc z tyłu napiecie na pompie?
Drugie pytanie który to jest przekaznik pompy paliwa?

A jeszcze zauwazyłem ze przy przełączniku od gazu ye przewody co dochodzą są dosc ciepłe i nie wiem czy to normalne.

Prosze o pomoc bo na razie odpalam awaryjnie z gazu ale nie wiem czy to szkodzi instalce.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 09, 2009 09:10

kamil12345678 pisze:byc z tyłu napiecie na pompie?
Drugie pytanie który to jest przekaznik pompy paliwa?
powinno ją byc słychać przez krótką chwilę po zalaczeniu zapłonu

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 09:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93005



kamil12345678
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: kamil12345678 » sob maja 09, 2009 09:22

No własnie nie słychac a czy napiecie idzie do niej cały czas czy tez przez moment bo chciałem z tyłu sprawdzic żaróweczką?
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 09:24 przez kamil12345678, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 09, 2009 09:45

kamil12345678, napięcie pojawia się na krótko po włączeniu stacyjki, a na stałe dopiero jak odpalisz. Sprawdzaj więc z pomnocą kolegi, lub podepnij żaróweczkę tak żebyś ją widział przekręcając stacyjkę. Dowiedz się też czy przyt montażu LPG nie założono ci tzw odcięcia pompy, to również mogło zaszwankować oprócz samej pompy
kamil12345678 pisze:A jeszcze zauwazyłem ze przy przełączniku od gazu ye przewody co dochodzą są dosc ciepłe i nie wiem czy to normalne.
zwykle robią się ciepłe od tego że wtyczce od przełącznika luźne są styki i iskrzy tam, sprawdź to i pozaciskaj je trochę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kamil12345678
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: kamil12345678 » sob maja 09, 2009 12:24

Zróweczka swieci jak chodzi na gazie no to chyba pompka wyjme ją i pytanie czy da rade ją sprawdzić juz po wyjeciu w domu podłanczając napięcie i jak odkręcam w bagazniku ten dekielek metalowy tam gdzie jest pompa to on schodzi i jesi jeszcze takie kółko je tez się rozkręca czy szarpie?



Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » sob maja 09, 2009 13:32

Pompę możesz sprawdzić w domowych warunkach.Potrzebne Ci będzie:
1.Jakieś naczynie-najlepszy będzie słoik o takiej średnicy żeby Ci się pompka w nim zmieściła
2.ok 0,5 litra rozpuszczalnika a najlepiej oczywiście benzyny(rozpuszczalnik to ostateczność)
3.akumulator
4. kawałek przewodu
Benzynę wlewasz do słoika, wkładasz pompę i pamiętając o polaryzacji pompy(musisz wiedzieć gdzie jest plus a gdzie minus czyli masa) podłączasz przewody do pompy i do akumulatora.Najlepiej jest jeden przewód połączyć na stałe między pompą a akumulatorem( minus na pompie z minusem na akumulatorze) a drugi tylko do akumulatora i jak będziesz chciał sprawdzić pompkę to tylko dotkniesz tym przewodem do plusa pompki.Jeśli pompa jest dobra to powinna pompować paliwo ze słoika.

Co do Twojego drugiego pytania to musisz również odkręcić plastikową nakrętkę( przynajmniej ja w swoim mk3 1.8 ABS musiałem to robić ale w innych golfach powinno być podobnie).Ta nakrętka idzie dość ciężko-mi trochę z nią zeszło ale nie chciałem nic urwać :).Pomocne mi były w tym 2 narzędzia(którymi większość rzeczy można zrobić :D):młotek i trochę większy śrubokręt :)Jeśli będziesz wyciągał pompę to uważaj przy zdejmowaniu przewodów!!Ja urwałem część pompki na którą idzie wąż gumowy(nie wiem jak fachowo nazywa się ta część :).

Pozdrawiam!!



kamil12345678
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: kamil12345678 » sob maja 09, 2009 17:47

No nareszcie rozebrałem wyjałem pompe postukałem i o dziwo zaczeła chodzić.Ale auto nie pali nawet nie załapie a pompa pompuje tylko mi się widaje ze jakos niemrawo z jaką siłą powinno leciec to paliwo?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob maja 09, 2009 18:43

Gdy mialem mk3 na gazie miałem podobny przypadek . Z tym że u mnie byl niedrożny przewód paliwowy , palił ale nie chciał wchodzić na obroty i jechać . Rozłączylem przewod za filtrem paliwa i przedmuchałem kompresorem pomogło



kamil12345678
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: kamil12345678 » sob maja 09, 2009 18:56

Ale powinna wacha zapitalac szybko pod cisnieniem?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » sob maja 09, 2009 19:00

Tak powinna, nawet jak jedziesz na gazie pomka itak pracuje



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob maja 09, 2009 23:38

kamil12345678 pisze:e powinna wacha zapitalac szybko pod cisnieniem?
jezeli filtr paliwa jest drożny np :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości