Zamiana sterownik klimaatyzacji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mikoma8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 15:27
Lokalizacja: Toruń

Zamiana sterownik klimaatyzacji

Post autor: mikoma8 » ndz lis 23, 2008 16:46

Witam forumowiczów, Mam pytanie dotyczące sterownika klimatyzacji. posiadam golfa mk4 z manualna klimatyzacja a chciał bym zamienić ja na klima tronik. Chciał bym wiedzieć czy w ogóle coś takiego można zrobić i czy wystarczy tylko podmiana sterownika w panelu sterowania. Nie jestem pewien czy klimatyzacja manualna jest na linkach jeżeli chodzi o sterownie nawiewem. Z góry dzięki:). Pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 23, 2008 16:55

musisz wymienić panel sterowania , cały nadmuch pod deską rozdzielcza , dołożyc pare czujników , zmiana okablowania , więc roboty troszke jest , lepiej zostawic manualną



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » ndz lis 23, 2008 18:08

miś fazi pisze:lepiej zostawic manualną
A ja uwazam ze gra warta swieczki :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127336

Poczytaj bylo sporo o tym :)

Pozwodzenia


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 23, 2008 18:12

każdy ma swój poglad , ja ostatnio montowałem klime do swojego MK3 , i na początku roboty namyślałem sie nad klimatronikiem a manualną , jednak zdecydowałem sie na manualna , bo mniej awaryjna , mniej problemu z założeniem , a co do różnic jakie je dzieli .... czy ja wiem



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » ndz lis 23, 2008 18:18

wytlumacz z czym jest mniej roboty....


Kolega ma manuala.

Wywala deche nagrzewnice doklada kilka kabli plus czujnik w deche i smiga.

Montowalem klime od podstaw i uwazam odwrotnie lepiej spedzic troszke wiecej czasu i miec klimatronic.

Ustawiasz 21 stopni i tyle jest.. sam reguluje. Naprawde jest roznica


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 18:21

różnic a między climatronikiem a klimą jest jak z szybami - można korbkami i można przyciskiem
montaż jednego i drugiego trwa tyle smao - przerabiałem już kilak klim na climatronic bo ktoś sie przejechał autem z climatronikiem i zobaczył różnicę



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 23, 2008 18:26

może i tak , ale nie wydaje Ci sie ze jednak jeden czujnik w deche to za mało , jednak pasuje mieć w całym aucie te 21 stopni , a jak masz tylko jeden to będziesz mieć w całym aucie 21 , z tego co sie orientuje to fabryczne klimatroniki mają chyba więcej czujników , moge sie mylić bo jak zaladałem do swojego klime od podstaw , to nie zagłębiałem sie za bardzo w klimatronik



greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 18:38

miś fazi, czujników jest kilka - w desce od nasłonecznienia, w panelu sterowania - od nagrzania kabiny, w nagrzewnicy - we wlocie - temp wlatującego powietrza i w wylocie - temp wylatującego powietrza



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » ndz lis 23, 2008 18:40

Ma oczywiscie kilka czunikow ale sa one przy klapkach w samej nagrzewnicy wiec montujac climatronik nie ingerujesz w nie. Oczywiscie jest jeszcze czujnik temp zewnetrznej w zderzaku ale zakladam ze jest on juz w aucie.

Wiec potrzeba


Nagrzewnice z climatronika

Panel do sterowania

Czujnik na podszybie

Czujnik w zderzak ( jesli nie ma )

no i kilka kabli ktore beda z nagrzewnicy polaczone z licznikiem i kompem :)


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 23, 2008 18:41

no to jednak jest troszke więcej kabelkomani niż w zwykłej manualnej

[ Dodano: 23 Lis 2008 17:43 ]
a chłodek tak czy tak będzie :bigok:

[ Dodano: 23 Lis 2008 17:45 ]
panowie żart - żartem , ale mam szwagra co ma nową skode octawie z klimatronikiem , i szlag go trafia bo jak włączy auto , to nie da rady w tym trybie zmienić nastawu klapek nadmuchu , na szyby , nogi i.t.d , musi wyłączac auto , nie wiem czy u Was jest tak samo czy nie



greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 18:54

miś fazi, bo twój szwagier lekko ograniczony i instrukcji nie czyta
1. auto - climatronik steruje temp i siłą wlatującego powietrza żeby dać odpowiednia temp
2. przycisk - szyby - załącza osuszanie i silniejszy nadmuch - wyłącza się w tym momencie auto
3. przycisk na nogi czy na tułów - wyłączone auto nadmuch wskazana temp na kierunki jakie chcesz
Reasumując - jak chcesz mieć odpowiednia temp naciskasz auto i tyle stopni w jakiej ci sie dobrze jeździ a nie grzebiesz po przyciskach. Tryb auto jest najlepszy latem - w klimie czujesz chłód a raczej ziąb z kratek, a w climatroniku delikatnie schodzi temp - co to daje? nie przeziębisz się tak jak w klimie



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lis 23, 2008 19:02

ale w manualu tak samo można sobie ustawić że nie leci ziąb z kratek , tylko delikatnie chłodzi , na to jest pierwszy bieg wentylatora , który i tak musi być włączony bo klimy inaczej nie włączysz , a odpowiednie dobranie położeń pokręteł daje dobry efekt , ja wiem że klimatronik to nowoczesność , ale manual też nie jest najgorszy , najgorsze jak sie nic nie ma

[ Dodano: 23 Lis 2008 18:06 ]
a co sie tyczy przeziębienia to myśle że nie jest ważne jakie powietrze leci z kratek , tylko najgorsze jest jak ktoś chłodzi do samego końca podróży a potem nagle wychodzi na 35 stopni gorąca , ja zawsze pare kilometrów przed celem podróży wyłączam klime , aby organizm zdążył sie przestawić



mikoma8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 15:27
Lokalizacja: Toruń

Post autor: mikoma8 » ndz lis 23, 2008 19:18

Wielkie dzięki za rade, raczej zostanę przy manualnej klimatyzacji, myślałem ze będzie z tym mniej pracy. Pozdrawiam forumowiczów.



greg

Post autor: greg » ndz lis 23, 2008 19:20

mikoma8, kwestia kasy - jak masz luźne 700zł to można podmieniać, a jak nie masz- to ciesz się tym co masz



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości