elektromagnes rozrusznika !?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
miś fazi, i k3fir, tak się składa,że choć to z reguły niemożliwe to oboje macie rację tylko nie rozumiem dlaczego nie możecie się dogadać. Faktycznie bendix podlega regeneracji i są do tego części a więc k3fir, ma rację. Tylko po cholerę regenerować bendix od mk2, lub od czegoś podobnego do czego części ogrom na rynku i do tego za rozsądną kasę i tu miś fazi jest górą. To się nie opłaca, że nie wspomnę, że taki regenerowany i tak będzie gorszy od średniej jakości zamiennika. Poza wałkami zużywają się także powierzchnie elementów z nimi współpracujących. W Krakowie jest firma, która to robi i osobiście zawoziłem niejeden bendix do regeneracji, ale one były od ciężarówek i nie można było czekać do np. dnia następnego na nowy bo auto pod ładunkiem, a odbiorca przebiera nogami. Po regeneracji bendix robił, ale nie tak długo jak wymieniony na nowy.
Podsumowując bendix podlega regeneracji, ale sens jest to robić w szczególnie uzasadnionych wypadkach. Przypadekdarekwalcz, do takich nie należy, więc lepiej było o tym nie wspominać, tym bardziej, że to niewykonalne bez specjalnego sprzętu i części, które nie są ogólnie dostępne. Tak samo nie było sensu wspominać o regeneracji automatu kiedy większość automatów jest zaprasowana. Da się je niby rozebrać tylko po co, skoro można kupić dobrą używkę, lub niedrogi zamiennik.
Podsumowując bendix podlega regeneracji, ale sens jest to robić w szczególnie uzasadnionych wypadkach. Przypadekdarekwalcz, do takich nie należy, więc lepiej było o tym nie wspominać, tym bardziej, że to niewykonalne bez specjalnego sprzętu i części, które nie są ogólnie dostępne. Tak samo nie było sensu wspominać o regeneracji automatu kiedy większość automatów jest zaprasowana. Da się je niby rozebrać tylko po co, skoro można kupić dobrą używkę, lub niedrogi zamiennik.
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 22:43 przez Jarowo, łącznie zmieniany 2 razy.
JaroW
Jarowo, z zamiennikami to jest roznie, np regulatory boscha najlepsze sa oryginaly a inne podrobki padaja szybko tak samo w magnetii marelli lub w Fomy w alternatorach od tranzitow
jaki jest sens, my jako forma regenerujaca ok +/- 600szt miesiecznie rozrusznikow wiec koszt walkow i sprezynek to jest groszowa sprawa
nie ma czegos takiego jak sredniej klasy zamiennik, jest polska firma ktora robi jakies zamienniki i owszem my tez bierzemy np do cs 977 to jest rozrusznik do forda tranzita i tu nie oplaca sie regenerowac i kupujemy zamiennik
ale czy to w nowym czy to w zamienniku czy regenerowanym sa te same waleczki z tego samego materialu, wiec pd jakim wzgledem regenerowany moze byc gorszy od zamiennika?
to samo wlaczniki, dobra uzywka, nie masz pewnosci jak wygladaja styki itp
jaki jest sens, my jako forma regenerujaca ok +/- 600szt miesiecznie rozrusznikow wiec koszt walkow i sprezynek to jest groszowa sprawa
nie ma czegos takiego jak sredniej klasy zamiennik, jest polska firma ktora robi jakies zamienniki i owszem my tez bierzemy np do cs 977 to jest rozrusznik do forda tranzita i tu nie oplaca sie regenerowac i kupujemy zamiennik
ale czy to w nowym czy to w zamienniku czy regenerowanym sa te same waleczki z tego samego materialu, wiec pd jakim wzgledem regenerowany moze byc gorszy od zamiennika?
to samo wlaczniki, dobra uzywka, nie masz pewnosci jak wygladaja styki itp
Skoro go bierzecie to znaczy, że jest, bo raczej jest gorszy od oryginału gdyż nie sądzę aby był jedynie tylko tańszy, a lepszy od tandety z Włoch, że o Chinach nie wspomnę.k3fir pisze:ie ma czegos takiego jak sredniej klasy zamiennik, jest polska firma ktora robi jakies zamienniki i owszem my tez bierzemy np do cs 977 to jest rozrusznik do forda tranzita i tu nie oplaca sie regenerowac i kupujemy zamiennik
Jeśli zaś chodzi o samą regenerację to korzystałem z takich usług i opiszę tu przypadek rozrusznika do MAN'a 8-150. Padł bedix Pojechałem do sklepu, kupiłem zamiennik wg katalogu i okazało się że zęby do wieńca nie pasują. Objawiało się to tym, że rozrusznik kręcił silnikiem jak były lekko popuszczone śruby mocujące. Firma uznała reklamację i załatwiła oryginał i .... to samo. Na oko i suwmiarką zęby te same i wieniec oki i .... kupa rozrusznik nie robi. Stary poszedł do regeneracji bo czas naglił , a po zamontowaniu regenerowanego wszytko było dobrze, ale po niecałym roku padł. Znowu regeneracji i znowu padł i tak w koło tylko,że okresy pomiędzy awariami się skracały. Dobrze ,że w końcu auto poszło do ludzi, bo cholery można było dostać. Dodam jeszcze że nie tylko ja próbowałem rozwiązać zagadkę dla czego bendix oryginał wg katalogu nie robi i nikomu się to nie udało.
JaroW
Tylko co? Jak pisałem zęby w bendix-ach wyglądały identycznie. Po popuszczeniu lekko śrub mocowania rozrusznika luz w zazębieniu powstawał większy tak oceniam o okoła 0,1 - 0,2 mm i wtedy było oki, więc po co robić tak mało różniące się wieńce. Nieważne było minęło. Pisałem o tym tylko po to aby uzasadnić moje nieprzekonanie do końca do regeneracjik3fir pisze:czasem bywaja takie komedie, ze np wieniec jest inny niz powinien wczesnijej ktos mogl cos kombinowac itp
Dobrze, że tu


JaroW
k3fir, Twardziel z Ciebie i chyba się na miś fazi-ego zawziąłeś z tymi sprężynkami. Już wcześniej zaświtało mi, że robisz gdzieś, gdzie przemysłowo, lub prawie przemysłowo regeneruje się osprzęt elektryczny i kwestią czasu jest że udowodnisz jakoś swoje racje. Nie zmienia to faktu, że kolega, który założył temat, jak i większość z nas nie ma takich możliwości jak ty i jesteśmy skazani na wymianę. Regeneracja, jej koszt i szukanie firmy, która to robi nam się nie opłaca
[ Dodano: 20 Lis 2008 22:15 ]
Oglądałem filmik. Dobra lekcja poglądowa. Nasz takich więcej, czy robiłeś specjalnie dla nas?
Ładna zworka tylko co mi z tego jak automat składany na prasie, a nie skręcany. Może u was w firmie to nie problem, ale w normalnym warsztacie sprawa nie ciekawie wygląda i pozostaje wymiana całościk3fir pisze:a tu nowa kapa i styki, wymienia sie w zależności co jest wypalone
[ Dodano: 20 Lis 2008 22:15 ]
Oglądałem filmik. Dobra lekcja poglądowa. Nasz takich więcej, czy robiłeś specjalnie dla nas?
JaroW
k3fir, jak zaważyłeś to w sprawie sprężynek głosu nie zabierałem. Jedynie co to po moich ogólnie mówiąc przeciętnych doświadczeniach z regeneracją bendix'a podważałem sens takiej naprawy szczególnie w mk2.
Będę o tym pamiętał na przyszłość, dzięki i pozdrawiam.k3fir pisze:jak by ktos cos chcial pytac smialo
JaroW
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pt wrz 19, 2008 10:37
- Lokalizacja: wałcz
efekty sa takie ze jak chcem odpalic to kreci ale nie łapie silnika a jak ''poszarpie'' rozrusznikem po przez kluczyk to za którymś razem złapie bendix jest chyba dobry bo w jedna strone blokuje ! takie sa efekty jak by za słabo wyciagal go el-mag ! i tu jes moje pytanie czy moze sie zepsuc i z tego powodu słabo ciagnac albo wcale ! ! ?
darekwalcz, widzę, że chyba próbujesz samemu.
Pamiętasz co pisałem o doświadczonym elektryku (ja jeszcze się za takiego nie uważam). Nawet uszkodzony bendix, który przepuszcza, gdy ma się go w rękach w jedną stronę puszcza, a w drugą się blokuje. Ja gdy taki uszkodzony bendix mam w rękach sprawdzam czy zębatka nie ma luzu poosiowego. Gdy go ma ruszam zębatką w zakresie tego luzu, jednocześnie staram się obracać na siłę zębatkę w kierunku, w którym powinna się blokować i wtedy jeżeli bendix jest uszkodzony, lub jego awaria jest kwestią najbliższych tygodni, to zębatka drobnymi skokami się cofa. Czasem nawet zrobi ćwierć lub pół obrotu jak bendix to całkowity denat. Nigdy się udało mi się w ten sposób cofnąć dobrego bendix'a.darekwalcz pisze:chyba dobry bo w jedna strone blokuje !
Tak to opisujesz, że trzeba użyć wyobraźnidarekwalcz pisze:efekty sa takie ze jak chcem odpalic to kreci ale nie łapie silnika a jak ''poszarpie'' rozrusznikem po przez kluczyk to za którymś razem złapie

To jest mało prawdopodobne ponieważ rozrusznik jest tak skonstruowany, aby bendix najpierw się zazębił z kołem zamachowym, a następnie aby zwora w automacie połączyła styki by ruszył silnik rozrusznika, a ten się włącza jak piszesz. Do tego odgłos kręcącego się bendix'a targającego po zębach koła zamachowego jest tak paskudny, że ciarki idą. Dźwięk kiedy przepuszcza bendix to bardziej świst silnika rozrusznika czasem zakłócany przez odgłosy prób sprzęgnięcia koła zamachowego z rozrusznikiemdarekwalcz pisze:takie sa efekty jak by za słabo wyciagal go el-mag !
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 44 gości