Wymiana licznika - nie działa ....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw maja 15, 2008 09:05

Na zakońćzenie.

Licznik GB US będize podawał TRIP w milach a nie KM, więc taki licznik będzie kłamał już tutaj. Jeśli nie działą wskazówka od prędkościomierza i obrotomierza a tarcze są zmieniane to raczej stawiam na brak umiejętności ściągnięcia wskazówek, co często kończy się uszkodzeniem silniczka.

Moim zdaniem licznik jest cudowany i ktoś za bardzo nie wiedział co chciałby osiągnąć i jak. Uszkodził dwa silniki i przerobił licznik któy nie nadaje się na europę, no chyba żę ktoś chciałby utrzymać auto w US style.

W silnikach benzynowych nie ma znaczenia z jakiej wersji licznik jest, większość jest zamienna i skala nie ma znaczenia.
To co podajesz jako index 1H0... to numer wg. ETKA, natomiast w licznikach MK3 ważniejszy jest Distance Pulse Number, czyli ilość impulsów zliczanych na każdy obrót koła, to on ustala przebieg chwilowy i Trip.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw maja 15, 2008 09:43

Nie wiem czy to jest możliwe ale może próbował przy okacji przeprogramować go aby dobrze wskazywał



greg

Post autor: greg » czw maja 15, 2008 10:46

jhosef pisze:Nie wiem czy to jest możliwe ale może próbował przy okacji przeprogramować go aby dobrze wskazywał
w golfie 4 jest możliwe, w golfie 3 nie próbowałem



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw maja 15, 2008 11:23

Licznik da się bez problemu przeprogramować.

Ja musiałem to robić w ibizce, bo poprzedni właściciel(debil elektronik) wgrał wsad od jakiegoś innego licznika, żeby "skorygować" przebieg przed sprzedażą.
W skutek tego miałem auto z przebiegiem 80tys km, obrotomierz ledwo co się ruszał, a prędkość była zawyżona o około 20kmh przy 100km/h.

Okazało się, że matoł wgrał wsad od licznika z benzyny i dlatego obrotek ledwo co się ruszał(w końcu był wyskalowany do 7tysięcy RPM).

Wgrałem wsad od TDI i obrotek już działa prawidłowo, ale licznik wciąż nieco przekłamuje. Wsad jest od licznika do 220, a ja mam do 200km/h.

jakby ktoś wiedział, jak zmodyfikować wsad, albo miał wsad do licznika z TDI, z tarczami do 200km/h i obrotkiem do 5k RPM, to proszę o kontakt.



enter85

Post autor: enter85 » czw maja 15, 2008 18:02

Trochę posprawdzałem.

Silniczki są w porządku bo przełożyłem prędkościomierz do "starego" i wszystko śmiga. Gościu od którego kupiłem owe cudo napisał, że licznik był 100% sprawny, sprawdzany przed wysyłką, że nie bierze odpowiedzialności. Już mu wystawiłem porządnego negatywa na Allegro i niech się cmoka. Poszukam nowego licznika i przełożę zegarki bo fajnie wyglądają.


To by było na tyle. Dzięki za wszystkie wypowiedzi :pub:



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw maja 15, 2008 23:16

enter85, popatrz dobrze na swoją płytę główną licznika z zegarkiem, bo możesz się zaskoczyć i mieć wszystkie blaszki. Wystarczy wtedy tylko włożenie w miejsce zegarka obrotomierza z uwalonego licznika i masz problem z głowy :-) Sam już tak raz robiłem, a w licznika z przedziału 92-94 często się to zdarza.

Skoro sprawdziłeś silniczki to na 100 % uwalony wsad przy zmianie przebiegu.



enter85

Post autor: enter85 » pt maja 16, 2008 01:06

rydzu, pomyślałem o tym, żeby wsadzić wsad obrotka w miejsce zegarka - ale jak to mogłoby działać ? przecież jakis moduł daje sygnal, zeby zegarek chodzil... ten moduł sam by zaskoczył że tam jest obrotek hehe ? jutro to sprawdze napewno bo blaszki mam chyba wszystkie ;)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt maja 16, 2008 01:23

Zegarek nie jest niczym sterowny. Dostaje po prostu napięcie, reszta to zegarek kwarcowy.

Chodzi o to czy układ ścieżek w liczniku jest uniwersalny do z obrotkiem i bez



enter85

Post autor: enter85 » pt maja 16, 2008 01:32

jhosef pisze:Chodzi o to czy układ ścieżek w liczniku jest uniwersalny do z obrotkiem i bez
Z tego co widziałem, jest identyczny jak w tym z obrotkiem :grin:

Nawet jest miejsce na zegarek cyfrowy i żarówkę do niego :grin:

Będzie działać ? :bajer: :bajer:

To byłby kosmos :helm:

[ Dodano: 16 Maj 2008 02:12 ]
Edit

Nie mogłem sie powstrzymać i poszedłem sprawdzić.

Wszystkie ścieżki są poprowadzone jak pod obrotek, tylko blaszek nie ma ( są w miejscu styku nóżek z zegarkiem). Jutro przelutuje blaszki na swoje miejsca i zobaczymy :grin:

[ Dodano: 16 Maj 2008 02:18 ]
rydzu, jeśli to zadziała to jesteś WIELKI :bigok:



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » pt maja 16, 2008 07:38

enter85 pisze:rydzu, jeśli to zadziała to jesteś WIELKI
Nie, ja tylko czasem eksperymentuję z licznikami :-) Zadziała, tylko wsadz blaszki, przecież moduł obrotomierza masz w liczniku, bo innaczej jak miałbyś odczyt na cyfrowym obrotomierzu?? :-)

Niestety jednak wszystko zależy od producenta licznika, więc...próbuj na bank nic nie uszkodzisz a możesz dużo zyskać.



enter85

Post autor: enter85 » pt maja 16, 2008 17:48

rydzu, blaszki przylutowane :grin:

Ale...

No właśnie obrotek nie działa jak obrotek. Po około minucie od odpalenia auta wskazówka wchodzi na pierwszą kreske ponad 10, po jakims czasie wchodzi prawie na 30 a pozniej znowu spada okolo 10. On działa jak zegarek :goof: Czyli nic z tego nie będzie :crazy:

Ale spróbowałem :bigok:

UPDATE:

Jednak chyba działa, tylko nie jak trzeba :crazy: Wskazówka chodzi ale nie płynnie, tylko wskoczy na jakieś tam miejsce i tam siedzi .... Czyżby wina samej tarczy - tzn tego modułu z silniczkiem ? a może coś źle przylutowane
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 01:12 przez enter85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » ndz maja 18, 2008 19:42

enter85, u mnie działało bez problemów :-)



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » ndz maja 18, 2008 20:09

enter85 pisze:Wskazówka chodzi ale nie płynnie, tylko wskoczy na jakieś tam miejsce i tam siedzi .... Czyżby wina samej tarczy - tzn tego modułu z silniczkiem ? a może coś źle przylutowane
jak masz VAGa, to wejdż w licznik grupa 17 następnie 03-Output tests i klikaj po kolei przycisk z lewej (chyba start, next lub podobnie) to sprawdzi, czy działają wszystkie elementy licznika prawidłowo - będą się powoli wychylać wszystkie wskzówki, następnie zapalać lampki itp. W MK4 można to sprawdzić nie wiem jak w mk3 ale chyba też powinno się dać. U mnie też tak zacinał się ale wskaźnik poziomu paliwa, okazało się, że coś ciasno chodzi, uszkodzony był ten element z silniczkiem.


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » ndz maja 18, 2008 20:26

seti, mk3 nie ma podpiętej linii diagnostycznej do licznika. Więc nic z tego :-(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości