Wymiana licznika - nie działa ....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Na zakońćzenie.
Licznik GB US będize podawał TRIP w milach a nie KM, więc taki licznik będzie kłamał już tutaj. Jeśli nie działą wskazówka od prędkościomierza i obrotomierza a tarcze są zmieniane to raczej stawiam na brak umiejętności ściągnięcia wskazówek, co często kończy się uszkodzeniem silniczka.
Moim zdaniem licznik jest cudowany i ktoś za bardzo nie wiedział co chciałby osiągnąć i jak. Uszkodził dwa silniki i przerobił licznik któy nie nadaje się na europę, no chyba żę ktoś chciałby utrzymać auto w US style.
W silnikach benzynowych nie ma znaczenia z jakiej wersji licznik jest, większość jest zamienna i skala nie ma znaczenia.
To co podajesz jako index 1H0... to numer wg. ETKA, natomiast w licznikach MK3 ważniejszy jest Distance Pulse Number, czyli ilość impulsów zliczanych na każdy obrót koła, to on ustala przebieg chwilowy i Trip.
Licznik GB US będize podawał TRIP w milach a nie KM, więc taki licznik będzie kłamał już tutaj. Jeśli nie działą wskazówka od prędkościomierza i obrotomierza a tarcze są zmieniane to raczej stawiam na brak umiejętności ściągnięcia wskazówek, co często kończy się uszkodzeniem silniczka.
Moim zdaniem licznik jest cudowany i ktoś za bardzo nie wiedział co chciałby osiągnąć i jak. Uszkodził dwa silniki i przerobił licznik któy nie nadaje się na europę, no chyba żę ktoś chciałby utrzymać auto w US style.
W silnikach benzynowych nie ma znaczenia z jakiej wersji licznik jest, większość jest zamienna i skala nie ma znaczenia.
To co podajesz jako index 1H0... to numer wg. ETKA, natomiast w licznikach MK3 ważniejszy jest Distance Pulse Number, czyli ilość impulsów zliczanych na każdy obrót koła, to on ustala przebieg chwilowy i Trip.
Licznik da się bez problemu przeprogramować.
Ja musiałem to robić w ibizce, bo poprzedni właściciel(debil elektronik) wgrał wsad od jakiegoś innego licznika, żeby "skorygować" przebieg przed sprzedażą.
W skutek tego miałem auto z przebiegiem 80tys km, obrotomierz ledwo co się ruszał, a prędkość była zawyżona o około 20kmh przy 100km/h.
Okazało się, że matoł wgrał wsad od licznika z benzyny i dlatego obrotek ledwo co się ruszał(w końcu był wyskalowany do 7tysięcy RPM).
Wgrałem wsad od TDI i obrotek już działa prawidłowo, ale licznik wciąż nieco przekłamuje. Wsad jest od licznika do 220, a ja mam do 200km/h.
jakby ktoś wiedział, jak zmodyfikować wsad, albo miał wsad do licznika z TDI, z tarczami do 200km/h i obrotkiem do 5k RPM, to proszę o kontakt.
Ja musiałem to robić w ibizce, bo poprzedni właściciel(debil elektronik) wgrał wsad od jakiegoś innego licznika, żeby "skorygować" przebieg przed sprzedażą.
W skutek tego miałem auto z przebiegiem 80tys km, obrotomierz ledwo co się ruszał, a prędkość była zawyżona o około 20kmh przy 100km/h.
Okazało się, że matoł wgrał wsad od licznika z benzyny i dlatego obrotek ledwo co się ruszał(w końcu był wyskalowany do 7tysięcy RPM).
Wgrałem wsad od TDI i obrotek już działa prawidłowo, ale licznik wciąż nieco przekłamuje. Wsad jest od licznika do 220, a ja mam do 200km/h.
jakby ktoś wiedział, jak zmodyfikować wsad, albo miał wsad do licznika z TDI, z tarczami do 200km/h i obrotkiem do 5k RPM, to proszę o kontakt.
Trochę posprawdzałem.
Silniczki są w porządku bo przełożyłem prędkościomierz do "starego" i wszystko śmiga. Gościu od którego kupiłem owe cudo napisał, że licznik był 100% sprawny, sprawdzany przed wysyłką, że nie bierze odpowiedzialności. Już mu wystawiłem porządnego negatywa na Allegro i niech się cmoka. Poszukam nowego licznika i przełożę zegarki bo fajnie wyglądają.
To by było na tyle. Dzięki za wszystkie wypowiedzi
Silniczki są w porządku bo przełożyłem prędkościomierz do "starego" i wszystko śmiga. Gościu od którego kupiłem owe cudo napisał, że licznik był 100% sprawny, sprawdzany przed wysyłką, że nie bierze odpowiedzialności. Już mu wystawiłem porządnego negatywa na Allegro i niech się cmoka. Poszukam nowego licznika i przełożę zegarki bo fajnie wyglądają.
To by było na tyle. Dzięki za wszystkie wypowiedzi

enter85, popatrz dobrze na swoją płytę główną licznika z zegarkiem, bo możesz się zaskoczyć i mieć wszystkie blaszki. Wystarczy wtedy tylko włożenie w miejsce zegarka obrotomierza z uwalonego licznika i masz problem z głowy
Sam już tak raz robiłem, a w licznika z przedziału 92-94 często się to zdarza.
Skoro sprawdziłeś silniczki to na 100 % uwalony wsad przy zmianie przebiegu.

Skoro sprawdziłeś silniczki to na 100 % uwalony wsad przy zmianie przebiegu.
Z tego co widziałem, jest identyczny jak w tym z obrotkiemjhosef pisze:Chodzi o to czy układ ścieżek w liczniku jest uniwersalny do z obrotkiem i bez

Nawet jest miejsce na zegarek cyfrowy i żarówkę do niego

Będzie działać ?


To byłby kosmos

[ Dodano: 16 Maj 2008 02:12 ]
Edit
Nie mogłem sie powstrzymać i poszedłem sprawdzić.
Wszystkie ścieżki są poprowadzone jak pod obrotek, tylko blaszek nie ma ( są w miejscu styku nóżek z zegarkiem). Jutro przelutuje blaszki na swoje miejsca i zobaczymy

[ Dodano: 16 Maj 2008 02:18 ]
rydzu, jeśli to zadziała to jesteś WIELKI

Nie, ja tylko czasem eksperymentuję z licznikamienter85 pisze:rydzu, jeśli to zadziała to jesteś WIELKI


Niestety jednak wszystko zależy od producenta licznika, więc...próbuj na bank nic nie uszkodzisz a możesz dużo zyskać.
rydzu, blaszki przylutowane
Ale...
No właśnie obrotek nie działa jak obrotek. Po około minucie od odpalenia auta wskazówka wchodzi na pierwszą kreske ponad 10, po jakims czasie wchodzi prawie na 30 a pozniej znowu spada okolo 10. On działa jak zegarek
Czyli nic z tego nie będzie
Ale spróbowałem
UPDATE:
Jednak chyba działa, tylko nie jak trzeba
Wskazówka chodzi ale nie płynnie, tylko wskoczy na jakieś tam miejsce i tam siedzi .... Czyżby wina samej tarczy - tzn tego modułu z silniczkiem ? a może coś źle przylutowane

Ale...
No właśnie obrotek nie działa jak obrotek. Po około minucie od odpalenia auta wskazówka wchodzi na pierwszą kreske ponad 10, po jakims czasie wchodzi prawie na 30 a pozniej znowu spada okolo 10. On działa jak zegarek


Ale spróbowałem

UPDATE:
Jednak chyba działa, tylko nie jak trzeba

Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 01:12 przez enter85, łącznie zmieniany 1 raz.
jak masz VAGa, to wejdż w licznik grupa 17 następnie 03-Output tests i klikaj po kolei przycisk z lewej (chyba start, next lub podobnie) to sprawdzi, czy działają wszystkie elementy licznika prawidłowo - będą się powoli wychylać wszystkie wskzówki, następnie zapalać lampki itp. W MK4 można to sprawdzić nie wiem jak w mk3 ale chyba też powinno się dać. U mnie też tak zacinał się ale wskaźnik poziomu paliwa, okazało się, że coś ciasno chodzi, uszkodzony był ten element z silniczkiem.enter85 pisze:Wskazówka chodzi ale nie płynnie, tylko wskoczy na jakieś tam miejsce i tam siedzi .... Czyżby wina samej tarczy - tzn tego modułu z silniczkiem ? a może coś źle przylutowane
pozdrawiam
seti
seti
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości