Trzask i auto staneło, wali jakby kąt wtrysku sie przestawił
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Trzask i auto staneło, wali jakby kąt wtrysku sie przestawił
Jechalismy z brata jego MK IV TDI ALH i w pewnej chwili w czasie jak przy ok 30 km/h chcieliśmy przyspieszyć rozległ się trzask, i spod maski posypał się kurz. Do tej chwili auto zawsze chodziło jak malina. Auto zaczeło kuleć, myslelismy ze to kapeć. Po chwili autko staneło mimo dodania gazu, silnik zgasł. Moja myśl rozrzad
ale mysel dalej ze to nie mozliwe, bo zawsze rozrzad wymienilalismy wg zasad jakie sie stosuje w tych autkach, 7 tys km wymienilismy w tym aucie pompe wody paski i napinacze. Mielsimy kiedys Mk III D i nigdy problemu z wałem i bujajacym kołem mimo przebiegu 660 tys km. Wiec biore klucze zaglądam do rozrzadu - wszystko ok
pasek cały, dolne koło nigdy sie nie bujało. Pod maska mimo głośnego trzasku sprawne i szczelne. Przeciagnełem autko na 5 biegu i patrzyłem na rozrzad - pasek łądnie naciagnięty i ma wszystkie zęby. Wiec próba odpalenia. Odpalił za 1 zabkiem ale tak stukał głosno jakby straszne kat wtrysku sie przestawił. Wyłączyłem w mig. jak myślicie co to może być. Nie miałęm czasu w nocy zajżeć głębiej. A może to wina złego paliwa i pompa poszła
Bo 300 km temu zatankowalismy na trasie na nieznanej stacji i coś mi te paliwo śmierdziało. Na co stawiacie i co najpierw sprawdzić. Na oko wszystko ok 
- Remigiusz78
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Od rana sprawdzałem na Vagu wszystko dobrze ustawione, pasek rozrzadu i ustawienia ok, tylko sprawdziłem sprężanie i na jednym cylindrze wskazuje 0
Jak myslicie, na co obstawiacie???? Zeby tak od razu strzeliło bez żadnych wczesniej objawów???? Silnik nie kręcony moc w normie czyli 90KM, orginlany przebieg 192 tys km, wszystko na bieżaco wymieniane, silnik nie katowany- czyzby to pech????? Może się dziura w tłoku zrobiła
Muszę dzisiaj zajżec i zdjąć głowicę, ale sie boję co mogę zastać.
szklanka padla?
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
o żesz w morde. poważna sprawa. mógł walnąć tłok, zawór, głowica, tuleja, pierścienie szklanka i tłok uderzył w zawór, przyczym może być dużo. bez rozebrania nie da rady raczej sprawdzić.
znam sytuacje w AFNie że tak po prostu pękł tłok, u mnie zaczął stukać, zrobiłem jeszcze 100 km i też sie rozpadł. czasem tak bywa. współczuje jednym słowem
znam sytuacje w AFNie że tak po prostu pękł tłok, u mnie zaczął stukać, zrobiłem jeszcze 100 km i też sie rozpadł. czasem tak bywa. współczuje jednym słowem
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
jeżeli z tuleją nic sie nie stało, to można wstawić inny tłok, jakiś używany, żeby nie odstawał kompresją od innych. do tego nowe pierścienie. jeżeli silnik nie ma dużego przebiegu to może sie udać, ale nikt nie da gwarancji na to prawdopodobnie.
jeżeli tuleja ma rysy to można wstawić nową tuleje i jakiś używany tłok z nowymi pierścieniami.
nie wstawia się nowego kompletu tłok tuleja, bo szlag może trafić wał.
a od czego sie to mogło stać?? hmm, te typy tak mają, czasem tak bywa. znam conajmniej kilka przypadku takich. szczególnie jak silnik jest nierozgrzany. ale czemu tak jest dzokładnie to nie wiem.
jeżeli tuleja ma rysy to można wstawić nową tuleje i jakiś używany tłok z nowymi pierścieniami.
nie wstawia się nowego kompletu tłok tuleja, bo szlag może trafić wał.
a od czego sie to mogło stać?? hmm, te typy tak mają, czasem tak bywa. znam conajmniej kilka przypadku takich. szczególnie jak silnik jest nierozgrzany. ale czemu tak jest dzokładnie to nie wiem.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Po dokładnej analizie okazało sie, ze głądzie sa ok, kupiłem dla brata nowy tłok firmy Mahle- mam nadzieje ze dobry, pierscienie satre o dziwo tez sa ok i wszczyscy namawiaja mnie zebym dał tylko nowy tło i zostawił stare pierscienie, bo jak nie to lepiej wymienić wszystkie na wszystkich tłokach, a nie na jednym- co myslicie???? Głowice dałem do splanowania i docierania i jutro pierwszy start silniczka. Mam nadzieje ze bedzie chodził jak przedtem, ze dynamika sie nie zmieni. Ale ciekawi mnie to, ze czesciej zdaża sie awarja tłoka, urwany zawór w TDI niz w TD i D lub SDI- ciekawe czemu????
- dziechu
- Forum Master

- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Czesto jak sie przyjrzec przelamanej krawedzi, to widac w czesci denka pecherzyk powietrza. Takie male pecherzyki zdarzaja sie w odlewach tlokow. Taki pecherzyk powoduje, ze tlok moze strzelic po 100.000, 200.000, 300.000 albo nigdy:) Moga byc cale serie takich wadliwych tlokow. Jezeli pecherzyki sa odpowiednio duze lub jest ich duzo, sa wykrywane przez kontrole jakosci. Jezeli sa male, moga przejsc. Moga tez byc okresy produkcyjne, w ktorych takie tloki zdarzaja sie czesciej.
Musze luknąć na stary tłok, jak by się to okazała prawda to był by to pech. Mówi sie, ze jak sie dba o TDI to można przejechać ooo cho cho i jeszcze więcej, w tym przypadku mimo super zabiegów silnik poddał się przy 192 tys km i przy 30km/hdziechu pisze:Czesto jak sie przyjrzec przelamanej krawedzi, to widac w czesci denka pecherzyk powietrza..
P.S. a czy na pekniecie jednego tłoka lub urwanie zaworu może przyczynic się złe paliwo????
- dziechu
- Forum Master

- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Raczej nie, to sa uszkodzenia spowodowane duzymi silami, zle paliwo daje raczej male sily;) Zle paliwo moze zawalic filtry, zniszczyc pompe, wtryski, spowodowac powstanie nagarow, roznych zatykajacych mazi itd... Chociaz moze byc przyczyna np. zaplonu w nieodpowiednim momencie, wiec takze wymienionych przez Ciebie uszkodzen. Ale moim zdaniem to bardzo malo prawdopodobne. Jak bedziesz szukal pecherzykow, musisz szukac z lupa, bo moga to byc pecherzyki o srednicy 0.2 a nawet 0.1 mm.PinkFloyd pisze:a czy na pekniecie jednego tłoka lub urwanie zaworu może przyczynic się złe paliwo
wybór bardzo dobryPinkFloyd pisze:tłok firmy Mahle- mam nadzieje ze dobry
ile kosztował 240zł (kompletny oczywiście ze sworzniem) ?
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2007 19:30 ]
sprawdź jeszcze dokładnie korbowód,PinkFloyd pisze:Głowice dałem do splanowania i docierania i jutro pierwszy start silniczka
czy wszystko OK, czy gdzieś nie pękł, bo już takie coś widziałem
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości

