Skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

lysyrobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
Lokalizacja: JORDANÓW

Skrzynia biegów

Post autor: lysyrobek » śr kwie 05, 2006 19:39

Witam
mam pytanie do specjalistów a mianowicie od niedawna zaczyna mi cos ciezko pracowac skrzynia biegów. Problem mam z wlozeniem pierwszego biegu po prostu musze dosc silno pchnąć zeby zaskoczył a drugi bieg tez ciezko wchodzi i gdy próbuje go powili włączyc to czesto po prostu zazgzrzyta delikatnie. Z biegami wyzszymi nie ma zadnego problemu (3,4,5). Problem mam tez z wstecznym a mianowicie tak jakby cos go trzymało i dopycham do oporu a niestety bieg nie wchodzi tylko musze go przepchnąc przez ten punkt oporu i wtedy wchodzi. Samochód mam od kilku miesiecy i nie wiem co sie z nim wczesniej działo.Silnik ABU a oznaczenia skrzyni ciezko mi znalesc ale z tego co wyczytałem to moze byc CNU (gdyby ktos cos znalazł co to za skrzynia to bede wdzieczny). I teraz pytanie czego to moze byc wina, czy musze skrzynie rozbierac
Pozdrawiam i oczywiscie punkcik za pomoc :)
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2007 13:05 przez lysyrobek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr kwie 05, 2006 19:57

Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » czw kwie 06, 2006 09:44

A może po prostu regulacja wodzików by pomogła?
Ja mam co prawda skrzynię na linkach ale miałem bardzo podobne efekty tzn 1, 2, wsteczny wchodziły nie najlepiej i czasem ze zgrzytem a późniejsza samodzielna regulacja linek oraz wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie sprzęgła (hydrauliczne) spowodowało że teraz chodzi skrzynka jak złoto.



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 11:45

cowboy pisze:
KamilW pisze:Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam
no u mnie podobnie 2 pierwsze biegi wchodzą z lekkim oporem, a wstecznu po rozgrzaniu silnika po prostu zgrzyta - nie pomaga wrzucenie 2... 3-kretne wciskanie sprzęgła itd...

ktoś pisał że pomaga wymiana oleju - wprawdzie VW nnie przewiduje zmiany oleju w skrzynie ale skoro pare osób już o tym pisze to chyba spróbuję....
przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie



lysyrobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
Lokalizacja: JORDANÓW

Post autor: lysyrobek » czw kwie 06, 2006 17:03

od razu dziekuje za wszystkie porady
co do mojej skrzyni to zauwazyłem ze jak kilka razy wdepne sprzegło to tak jakby 1 i 2
wchodziły duzo lzej wiec moze to jest problem ze sprzegłem (chociaz dziwi mnie ze tylko na dwojce potrafi mi delikatnie zgrzytnac skrzynia a na innych biegach cisza)
Przed wymianą oleju czy w ogóle remontem skrzyni to bym wolał jakies prostsze i tansze metody wypróbowac :)



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 17:52

cowboy pisze:
BruceLee30 pisze: przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...

jak to się robi - gdzie są te regulacje?

może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...

z góry dzięki !! :pub:
mowisz masz :
wyszukaj wybierak
Obrazek
Obrazek
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
Obrazek
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!)
sprawdz efekt :)
dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy :chytry:
Ostatnio zmieniony czw kwie 06, 2006 18:10 przez BruceLee30, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 29988
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw kwie 06, 2006 17:57

w benzynie jest tak samo?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 18:02

djtom pisze:w benzynie jest tak samo?
podnies maske i zobacz :)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 29988
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw kwie 06, 2006 18:05

BruceLee30 pisze:
djtom pisze:w benzynie jest tak samo?
podnies maske i zobacz :)
a własnie ze teraz pojde :chytry:

[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 18:22 ]
no niestety w abd jest inaczej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

więc gdzie u mnie regulacja?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw kwie 06, 2006 19:33

Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 19:57

KamilW pisze:Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam
w wiekszosci przypadkow tak ale pozostaje jeszcze pare przypadkow kiedy regulacja pomaga ! wiec sprobowac warto



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw kwie 06, 2006 19:59

a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 20:18

KamilW pisze:a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...
ofkozz :grin:



lysyrobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
Lokalizacja: JORDANÓW

Post autor: lysyrobek » czw kwie 06, 2006 20:58

wiec czym mozna krecic (regulowac) w ABD bo z tego co rozumiem jesli linka jest z samoregulacją to nie ma gdzie klucza wepchnąć

[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 21:14 ]
czytając książkę serwisową doszłem do punktu
"regulacja mechanizmu zmiany biegów" chodzi o ustawienie wałka sterowania i połączonego z nim palca, nalezy uzyc przyrządu VW 3285 i wyśrodkować i jezeli jeszcze cos nie bedzie grało to nalezy ustawic odległosc miedzy wystepem dzwigni a zderzakiem obudowy mechanizmu
I moje pytanie czy taka regulacja moze cos pomóc czy lepiej samemu tam nic nie ruszac i czym ewentualnie ten przyrząd VW 3285 mozna zastąpić bo rozumiem ze on ma tylko utrzymac drązek w pozycji srodkowej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości