Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

 
	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								lysyrobek							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 18
 		- Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
 		
		
											- Lokalizacja: JORDANÓW
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lysyrobek » śr kwie 05, 2006 19:39
			
			
			
			
			Witam
mam pytanie do specjalistów a mianowicie od niedawna zaczyna mi cos ciezko pracowac skrzynia biegów. Problem mam z wlozeniem pierwszego biegu po prostu musze dosc silno pchnąć zeby zaskoczył a drugi bieg tez ciezko wchodzi i gdy próbuje go powili włączyc to czesto po prostu zazgzrzyta delikatnie. Z biegami wyzszymi nie ma zadnego problemu (3,4,5). Problem mam tez z wstecznym a mianowicie tak jakby cos go trzymało i dopycham do oporu a niestety bieg nie wchodzi tylko musze go przepchnąc przez ten punkt oporu i wtedy wchodzi. Samochód mam od kilku miesiecy i nie wiem co sie z nim wczesniej działo.Silnik ABU a oznaczenia skrzyni ciezko mi znalesc ale z tego co wyczytałem to moze byc CNU (gdyby ktos cos znalazł co to za skrzynia to bede wdzieczny). I teraz pytanie czego to moze byc wina, czy musze skrzynie rozbierac 
Pozdrawiam i oczywiscie punkcik za pomoc 

 
			
													
					Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2007 13:05 przez 
lysyrobek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » śr kwie 05, 2006 19:57
			
			
			
			
			Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Cefaloid							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 513
 		- Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
 		
		
											- Lokalizacja: qqqq
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Cefaloid » czw kwie 06, 2006 09:44
			
			
			
			
			A może po prostu regulacja wodzików by pomogła?
Ja mam co prawda skrzynię na linkach ale miałem bardzo podobne efekty tzn 1, 2, wsteczny wchodziły nie najlepiej i czasem ze zgrzytem a późniejsza samodzielna regulacja linek oraz wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie sprzęgła (hydrauliczne) spowodowało że teraz chodzi skrzynka jak złoto.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 11:45
			
			
			
			
			cowboy pisze:KamilW pisze:Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam
no u mnie podobnie 2 pierwsze biegi wchodzą z lekkim oporem, a wstecznu po rozgrzaniu silnika po prostu zgrzyta - nie pomaga wrzucenie 2... 3-kretne wciskanie sprzęgła itd...
ktoś pisał że pomaga wymiana oleju - wprawdzie VW nnie przewiduje zmiany oleju w skrzynie ale skoro pare osób już o tym pisze to chyba spróbuję....
 
przestan 
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								lysyrobek							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 18
 		- Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
 		
		
											- Lokalizacja: JORDANÓW
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lysyrobek » czw kwie 06, 2006 17:03
			
			
			
			
			od razu dziekuje za wszystkie porady
co do mojej skrzyni to zauwazyłem ze jak kilka razy wdepne sprzegło to tak jakby 1 i 2 
wchodziły duzo lzej wiec moze to jest problem ze sprzegłem (chociaz dziwi mnie ze tylko na dwojce potrafi mi delikatnie zgrzytnac skrzynia a na innych biegach cisza) 
Przed wymianą oleju czy w ogóle remontem skrzyni to bym wolał jakies prostsze i tansze metody wypróbowac 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 17:52
			
			
			
			
			cowboy pisze:BruceLee30 pisze:
przestan 
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...
jak to się robi - gdzie są te regulacje?
może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...
z góry dzięki !!  

 
mowisz masz :
wyszukaj wybierak 
 
 
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
 
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!) 
sprawdz efekt 

dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania 
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy  

 
			
													
					Ostatnio zmieniony czw kwie 06, 2006 18:10 przez 
BruceLee30, łącznie zmieniany 4 razy.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								djtom							
 
						- V.I.P.

 			
		- Posty: 32821
 		- Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
 		
		
																- Lokalizacja: Warszawa
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: djtom » czw kwie 06, 2006 17:57
			
			
			
			
			w benzynie jest tak samo?
			
									
									
		
		
				Nocne Mary Squad 
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. 
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu. 
 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 18:02
			
			
			
			
			djtom pisze:w benzynie jest tak samo?
podnies maske i zobacz 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
	
	
						
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » czw kwie 06, 2006 19:33
			
			
			
			
			Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 19:57
			
			
			
			
			KamilW pisze:Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam
w wiekszosci przypadkow tak ale pozostaje jeszcze pare przypadkow kiedy regulacja pomaga ! wiec sprobowac warto
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								KamilW							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1761
 		- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
 		
		
																- Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: KamilW » czw kwie 06, 2006 19:59
			
			
			
			
			a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								BruceLee30							 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 873
 		- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
 		
		
																- Lokalizacja: Jelenia Góra
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: BruceLee30 » czw kwie 06, 2006 20:18
			
			
			
			
			KamilW pisze:a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...
ofkozz   

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								lysyrobek							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 18
 		- Rejestracja: sob wrz 03, 2005 20:55
 		
		
											- Lokalizacja: JORDANÓW
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: lysyrobek » czw kwie 06, 2006 20:58
			
			
			
			
			wiec czym mozna krecic (regulowac) w ABD bo z tego co rozumiem jesli linka jest z samoregulacją to nie ma gdzie klucza wepchnąć 
[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 21:14 ]
czytając książkę serwisową doszłem do punktu 
"regulacja mechanizmu zmiany biegów" chodzi o ustawienie wałka sterowania i połączonego z nim palca, nalezy uzyc przyrządu VW 3285 i wyśrodkować i jezeli jeszcze cos nie bedzie grało to nalezy ustawic odległosc miedzy wystepem dzwigni a zderzakiem obudowy mechanizmu
I moje pytanie czy taka regulacja moze cos pomóc czy lepiej samemu tam nic nie ruszac i czym ewentualnie ten przyrząd VW 3285 mozna zastąpić bo rozumiem ze on ma tylko utrzymac drązek w pozycji srodkowej
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości