jak zwiekszyc moc golf mk4 1.9 Tdi 130km ASZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sylon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:17
Lokalizacja: szczytno
Kontakt:

jak zwiekszyc moc golf mk4 1.9 Tdi 130km ASZ

Post autor: sylon » wt lut 09, 2010 02:11

Witam jakim sposobem moge zwiekszyc moc mojego golfera? myslalem o chip tuningu ale niektorzy znajomi odradzaja mi mowiac ze turbina za chwile padnie itp jakie jest wasze zdajnie i co mi byscie polecili? samochod ma przebieg 120.000km 2002 rok
Dodam ze chip tunin ma dodac 40koni i 70nM czy moj samochodzik to wytrzyma czy bede musial cos jeszcze wymienic ? ile moglbym maksymalnie wyciagnac z tego silnika z nakladem ok 10.000zł
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 02:15 przez sylon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » wt lut 09, 2010 02:35

z nakladem ok 10.000zł
za 10 w ASZ możesz zrobić mniej więcej 230-250 ps ~ 430-450 Nm
sylon pisze:myslalem o chip tuningu ale niektorzy znajomi odradzaja mi mowiac ze turbina za chwile padnie itp
a Ci znajomi to znajomi z jakiejs firmy tuningowej bo nie kumam :crazy: ??? maja sami TDI 200+ ??? jezdzili wogole kiedys TDI i wiedza jak dziala ten silnik ???
sylon pisze:samochod ma przebieg 120.000km 2002 rok
skąd Ty żeś go wziął ??? :crazy:
sylon pisze:Dodam ze chip tunin ma dodac 40koni i 70nM czy moj samochodzik to wytrzyma czy bede musial cos jeszcze wymienic ?
poczytaj troche dzial speed/TDI .. takie rzeczy to tylko w erze i na allegro ... zaden szanujacy sie tuner jak do niego przyjedziesz nie zapyta .. ile ma byc ps/nm ...
o tym tez poczytaj w tym samym dziale , nie jest wazne ile ma tylko w jakim zakresie itd.
sylon pisze:czy moj samochodzik to wytrzyma czy bede musial cos jeszcze wymienic ?
to zalezy w jakim stanie jest auto ...
Jak chcesz to moge Ci napisac co mozesz zrobic w aucie ale bylo to juz 10 tys na forum ...
pozatym ja Ci odpowiedzialem , ale mysle ze tamat zaraz trafi do kosza bo podobnych jest milion na forum i moderatorzy sie wku.... ze nie chce sie szukac :)
powodzenia z modyfikacjami i pozdrawiam


ex: MK4 245/460

sylon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 22:17
Lokalizacja: szczytno
Kontakt:

Post autor: sylon » wt lut 09, 2010 02:46

moze i bylo szukam szukam ale ciezko mi znalesc nawet na google ale poszukam jeszcze skoro bylo napewno znajde:) samochod mam po kapitalnym remoncie tzn rozrzad wszystkie gumki itp
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 02:47 przez sylon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » wt lut 09, 2010 03:04

sylon pisze:moze i bylo szukam szukam ale ciezko mi znalesc nawet
heh 22 godz. i juz oszukuje :) heheh spoko .. oblukaj :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Tu masz np. temat opisu auta co bylo zmieniane zeby osiagnac "wlasciwa" moc:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130814
Tu masz tez opisane (co prawda do passata AWX) ale to sie tyczy tez Twojego golfa oprócz pompowtryskow ... :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=302260


ex: MK4 245/460

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » wt lut 09, 2010 09:29

Info zaczerpnięte w jednej ze stron zakładu trudniącego się chiptuningiem TDI:

1,9 TDI (130Ps)
# Stage 1 Chiptuning (160-170Ps, 350-370Nm)
# Stage 2 Wydajniejszy intercooler (175-180Ps, 370-390Nm)
# Stage 3* Wydajniejsza turbosprężarka (185-195Ps, 380-400Nm)
# Stage 3 Big Turbo* Wydajniejsza turbosprężarka CS1+
Kompletny układ wydechowy+
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance (215-230Ps, 400-430Nm)
# Stage 4* Zmodyfikowany wałek rozrządu (235-250Ps, 420-450Nm)

Myślę, że za 10tys. dobrniesz do końca.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2721
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » wt lut 09, 2010 11:36

Myślę, że za 10tys. dobrniesz do końca.
nie wydaję mi się, myślę że braknie na stage 3 big turbo...

moim zdaniem jeśli chcesz wydać 10 koła to zrób odrazu wszystko zaoszczędzisz na korektach softu.

BIG IC, wydeszek, nie wiem jakie masz pompki ale przydałyby się najmocniejsze AL, GT 22 + soft do tego i powinno być już fajnie...

czy auto to wytrzyma ?? jeśli kierowca będzie świadomy i będzie potrafił jeździć tym autem to nie widzę powodu dla którego miałby tego nie wytrzymać.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 11:40 przez KonradzikIV, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » wt lut 09, 2010 12:07

sylon, ja mialem asz, po mocnym sofcie. Smigalem po sofcie 50tys km, auto nie bylo oszczedzane. Nic nigdy sie nie posypalo. Musisz zmieniac olej co 9-10 tys i bedzie git.



Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » wt lut 09, 2010 18:05

KonradzikIV pisze:nie wiem jakie masz pompki ale przydałyby się najmocniejsze AL
jeśli nikt nie grzebał przy silniku to w tym roczniku powinny być pompki "AL" :bigok:



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » wt lut 09, 2010 18:46

mikew_86 pisze:Myślę, że za 10tys. dobrniesz do końca.
na mięciutko :) (jesli nie ma 2 lewych rak, bez obrazy)
KonradzikIV pisze:nie wydaję mi się, myślę że braknie na stage 3 big turbo...
czemu tak myślisz ??

Bo wedlug mnie to bedzie cos takiego, tak na szybko:
-GT22 (choc ja nie polecam) 1500 zł (znajomy kupował rok temu dał 1200-1400 nie pamietam dokładnie wiec mysle ze za tyle kupi spokojnie)
-FMIC , mysle ze za 1000 zl spokojnie sie wyrobi jesli bedzie dłubał samemu jest na forum porada tak przemaglowana ze mozna to na slepo robic :)
-sprzegło sharan 130 ps powiedzmy z montażem 3000 zł (samo sprzegło powiedzmy 2300-2500 bez znizek wiekszych/rabatow, nie wiem ile normalny zakład bierze za wymiane)
-wydech 2,5"/3" niech będzie 2 000 (idzie to taniej zrobić ale niech bedzie ze ktos zrobi na gotowo )
-strojenie 1300-1500 zl , mysle ze normalna firma za tyle sie podejmie ( zapisac sie na grupowe zawsze moze cos taniej :) )
Jak na moje liczenie wychodz 9tys. a ze zawsze po drodze cos wypadnie :bajer: niech bedzie rowna 10 ...
Mysle ze idzie z tego jeszcze cos urwac tak zeby zosatlo na wałek albo n2o albo servis pompek u Cowboya (jak by sie okazalo ze w kiepskim stanie) ...
Wiadomo mozna rowniez oddac auto do zakladu wylozyc 10 na blat za 2 dni odebrac z zamontowanym turbo , IC'kiem , wystrojonym i dziekujemy fajnie bylo :)
Mozna tez dozbierac jeszcze 5 tys. i wogole bedzie cacy :) ale bez przesady 200+ i 400-450Nm jak na oske , fajnie wystrojone juz jezdzi ok .. w koncu to ma byc chyba auto na codzien :)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 03:22 przez xander_88, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości