Jakie tuleje gumowo - metalowe i lozyska?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GrzesiekMk3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:53
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Jakie tuleje gumowo - metalowe i lozyska?

Post autor: GrzesiekMk3 » ndz wrz 28, 2008 20:44

witam mozecie mi polecic jakie mam kupic tuleje gumowo metalowe do mojego mk3...?
oraz jakie lozyska na tylne kola....
moj silinik to 1.8 90ps z tylu sa bebny...
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 22:06 przez GrzesiekMk3, łącznie zmieniany 2 razy.


A4 1.8T 180ps

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz wrz 28, 2008 20:58

lozyska FAG tuleje ruville


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » ndz wrz 28, 2008 21:01

polecam SKF-a lozyska a tuleji tych do belki to chyba nie ma duzego rodzaju wyboru, jest kilka ale nie kazdy bedzie Ci pasowal


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz wrz 28, 2008 21:23

Obrazek
proponuję
Obrazek
i łozyska równiez
FEBI takie stosuję obecnie
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 21:24 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » ndz wrz 28, 2008 23:48

podobno dobre tuleje są z Lemfordera.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

grzesiek MK3

Post autor: grzesiek MK3 » pn wrz 29, 2008 08:22

a czy efektem "bujania tylu" samochodu sa do wymiany tleje...? czy lozyska tez moga miec na to wplyw?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn wrz 29, 2008 09:31

grzesiek MK3 pisze:czy lozyska tez moga miec na to wplyw?
owszem jeżeli jest na nich nadmierny luz
zawsze można ten luz zminimalizować dokręcając nakrętkę
opis jak to zrobić jest na forum w dziale "fag" wymiana łożyska tył
ps
zużyte tuleje tylnej belki również mogą powodować takie objawy
z tym ze towrzyszą jeszcze temu stuki zwłaszcza pod obciązeniem tyłu samochodu i jezdzie po nierównościach
Ostatnio zmieniony pn wrz 29, 2008 09:34 przez dziejo, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pn wrz 29, 2008 09:35

Witam Kolege.

Efektem bujania tyłu mogą być łożyska to sprawdza się jako pierwsze. A tuleje jak są wybite to również sprawiaja spore kłopoty w jeździe.

Ja ostatnio wymieniłem u siebie w MK3 łożyska i tuleje ( firmy febi ) ogólnie są dobrej jakości, ale kosztują troszke więcej. Wiadomo cena = jakość :)

Po wymianie auto dalej bujało. Nie tak bardzo ale jeszcze nie było stabilne. Po głębszych oględzinach auta okazały sie do wymiany tylne amorki. Tu zastosowałem firme (Sachs)
i auto stało się stabilne.

Sprawdź najpierw łożyska może wystarczy dokręcić i wymiana będzie zbędna.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pn wrz 29, 2008 21:59

kolego nie radzil bym dokrecania łozysk oporowych je powinno sie raz dokrecic lepiej wymioenic na nowe niz dokrecac zuzyja sie szybko jak dokrecisz


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pn wrz 29, 2008 22:11

Ja u siebie dokręcałem jak tylko poczułem luzy. Moment dokrecenia był niewielki, bo jakieś pół obrotu kluczem. Fakt jest taki,że luzy się zlikwidowały jednak tylko na jakieś 2 tyś km. Później pare wałków na łożysku sie posypało :hmm: nowe łożyska nie są drogie a wymiana jest banalna :) jak bedziesz wymieniał to zachowaj oprawki starych, żeby mieć czym nabić nowe :) Z tulejami metalowo-gumowymi nie jest tak łatwo bo są w kształcie litery "S" i nabicie ich bez prasy wymaga wiele cierpliwości i pomysłowości :D mi się to udało :grin:

Jak zlokalizujesz problem Twojego VW to daj znać co to było.

Pozdro



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pn wrz 29, 2008 22:21

[quote="ŁukaszMan"] Fakt jest taki,że luzy się zlikwidowały jednak tylko na jakieś 2 tyś km. Później pare wałków na łożysku sie posypało

mialem taki przypadek w innym aucie a to dlatego ze dokreciles lozysko czytalem kiedy ze tych lozysk sie nie dokreca a jak sie dokreci to strasznie szybko poleca


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości