Dysza tylnej wycieraczki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Dysza tylnej wycieraczki

Post autor: prezesik25 » sob lut 03, 2007 13:09

Mam taki problem: przy tylnej wycieraczce ulamaną mam dyszę spryskiwaczy. Kupiłem nową i mam pytanko:

Czy podczas ruchu tylnej wycieraczki dysza powinna stać w miejscu (moimk zdaniem raczej tak), czy kręcić się razem z wycieraczką?


Moim zdaniem stara dysza tak jakby zatarła się w środku i chodzi razem z wycieraczką.

Teraz mam silniczek w domu, nową dyszę i czekam na wasze wypowiedzi.

Dzięki


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 03, 2007 13:14

Z tego co pamietam to jak chodzi mi wycieraczka z tyłu to spryskuje mi płyn zawsze w to samo miejsce co znaczy, ze dysza stoi w miejscu. Ja kiedyś wyciągałem dyszę z silniczka, nie ma z tym problemu- chyba że wszysto się zastało.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 03, 2007 13:21

No właśnie u mnie się zastało i kombinuję wyciągnąć złamaną dyszę (nawet kawalek jej nie wystaje ze środka).

Może jakiegoś wkręta wkręcę w dyszę i razem z nim ją wyciągnę...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 03, 2007 13:26

Nic się nie zastało, tak ma być, chodzi razem z wycieraczką. Inna sprawa że ciężko wyciągnąś starą, przeważnie trzeba rozwiercić odpowiednim wiertłem (nie za grubym) a resztki wydłubać. Nowe dysze są, kosztują parę złotych.
Żonce też się ułamała od środka tak że nic nie wystawało. Wkleiłem w środek kawałek plastykowej rurki od długopisu, na to wężyk i hula


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 03, 2007 13:28

O.K., u mnie też się w taki sposób ułamała, ale nie będę kombinował z wężykami, rtylko już ją rozwiercam :)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob lut 03, 2007 14:00

o w morde!
to są niezłe jaja z tą dyszą!
u mnie też jest do wymiany!
bo gówniano pryska!



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » sob lut 03, 2007 14:10

Mnie sie wydaje że powninna chodzić z wycieraczka żeby pryskać stosunkowo w róznych miejscach na szybie a nie w jednym. Mi chodzi z wycieraczka.



Awatar użytkownika
Ziibii
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 19:18
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Ziibii » sob lut 03, 2007 14:20

U mnie również chodzi z wycieraczką.Prezesso25 proponuję rozwiercić wiertłem odpowiedniej srednicy(stopniowo coraz większym)bo jak bedzie za duży luz to nie bedzie dobrze pryskać na szybe,tylko cześć będzie cieknac do wewnatrz pojazdu.Proponuję zakup nowej dyszy ,zmierz jej średnicę i rozwierć wiertłem o 0,1 mniejszym.Pozostałość spróbuj wyciągnąć np,cienkim szydełkiem.pozdro.


Szerokiej drogi ,gumowych słupów i jak najdalej od smerfów.

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob lut 03, 2007 14:28

Dołącze się do tematu.

Ostatnio tez miałam tkai dylemat czy dysza ma stac w miejscu czy obracac sie razem z wycieraczka. W MK4 dysza stoi u mie lata za wycieraczka tj próbuje ja dogonic. U mnie wyglada to tak ze jak przytrzymie manetke to psika mi zaczynaja od lewej strony do połowy szyby. Od połowy w prawo do pierwotego połozenia wycieraczki juz mi nie psika. Czy wy tez tak macie?? Miejsce psikania reguluje sie samą dysza czy mozna ten cały cypel obracać ??

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 03, 2007 14:48

No to już doszedłem ja powinno być:

Wyczyściłem otwór, przez który przechodzi dysza.
Dysza powinna stać w miejscu, a metalowa tulejka, na którą nakłada się ramię wycieraczki oczywiście się kręci.

Dysza pryska tylko do góry, a wycieraczka caly płyn rozprowadza po szybie, tak jak ma to miejsce w przypadku przedniej szyby.

Tą plastykową rurkę, która wchodzi od spodu silniczka w metalową tulejkę (na którą zakładane jest ramię wycieraczki) trzeba na zewnątrz lekko posmarować smarem, aby się nie zapiekła w metalowej tulejce, podobnie jest z dyszą.

Dysza wciskana jest w plastykową rurkę od góry, a rurka wciskana jest od dołu - wszystko powinno stać w miejscu.

U tych którym dysza chodzi razem z wycieraczką radziłbym sprawdzić, czy czasem nie wylatuje ze spodu silniczka płyn spryskiwaczy!

Ułamaną dyszę wyciągłem w następujący sposób:

- nawierciłem ręcznie otworek wiertełkiem średnicy 3 mm, następnie w otwor wkręciłem gwintownik M3x0,5 i pewną siłą wyciągałem gwintownik ze środka.
Gwintownik wyszedł razem ze starą plastykową dyszą.
- oczyściłem metalową tulejkę wewnątrz z rdzy
- lekko przytarłem średnicę dyszy (aby lekko chodziła w tulejce)
- nasmarowałem plastykową rurkę, która wchodzi w metalową tulejkę
- i wszystko gra!

Jeżeli ktoś ma podobny problem, to radzę spróbować tego sposobu.

Pozdrawiam


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JayT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 715
Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
Kontakt:

Post autor: JayT » sob lut 03, 2007 15:41

prezesso25 pisze:Dysza powinna stać w miejscu, a metalowa tulejka, na którą nakłada się ramię wycieraczki oczywiście się kręci.
Dysza pryska tylko do góry, a wycieraczka caly płyn rozprowadza po szybie, tak jak ma to miejsce w przypadku przedniej szyby.
Potwierdzam, u mnie tez dysza stoi w miejscu - tak powinno być :D Szkoda, że nie trafiłem wcześniej na ten temat - oszczędziłbym ludziom gdybania :chytry:


Moje VWozidło spala średnio: Obrazek i Obrazek

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob lut 03, 2007 16:41

No to czeka mnie dłubanie jak będzie ciepło. Moze ktos dokładnie opise jak sie do tego zabrac zeby ta dysza stał w miejscu :-) mile widziane fotki

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 03, 2007 17:16

Atomic10 pisze:No to czeka mnie dłubanie jak będzie ciepło
Nawet nie trzeba czekać na ciepło, wystarczy wykręcić silniczek tylnej wycieraczki i zabrać do domu.

Szkoda, że nie zrobiłem fotek jak to wyciągałem, ale jak dokładnie przeczytasz moją dłubaninę, to powinieneś to naprawić.

Pozdr.


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości