TPS do regulacji ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- guti
- Mistrz KieroVWnicy 
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
TPS do regulacji ?
Witam , chcioalem sie dowiedziec jak moze sie objawiac zle ustawiony TPS ? Dawno dawno temu jak zakupilem Golfa , po kilkunastu dniach auto zaczeło kopcic , szaprac i palic jak smok 5 l na 30 km benzyny, poniewaz byłem jeszcze bardzo zielony w temacie motoryzacji to zaprowadzilem auto do mechanika , on mnie zapewnil ze wszystko sparawdzil , wyminiel czujnik haala i powiedizal ze bedzie juz ok. Niestety nie było , sadzilem ze sonda jest do wymiany i zabralem sie za wymiane , wiec trzeba bylo rozebrac wszystko z gory i nagle kolega zauwazyl ze kabelek idacy do wtyczki, z prawej strony wtrysku patrzac od przodu auta , jest urwany tzn  trzyma sie tylko na izolacji a sam przewod jest zasniedzialy , po podlaczeniu go auto odzyskalo obroty , odzyskało moc itd, ale to juz nie było to samo co wczesniej , juz w 5 osob nie przyspieszalo jak dawniej , no i sobie teraz znalazlem na forum tematy o TPS-ie  , i teraz taka prosba , wytłumaczcie mi   jak krowie na granicy jak to sprawdzic , jak ustawic itd  To było dawno temu cala ta afera z kabelkiem ok 3 lat temu ale jak juz powiedzialem po załozeniu tego kabelka nie było juz tak samo jak  tuz po zakupie, wiec moze przez te 3 lata aut chodz i na złym ustawieniu ? Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc. Pozdrawiam
			
									
									Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!! 

						
guti, juz to kiedys pisalem i może czytałeś , a jak nie to napisze jeszcze raz :
Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Daj mi jeszcze swój email, to wyśle ci cos fajnego o mono-jetronic/motronic
			
													Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Daj mi jeszcze swój email, to wyśle ci cos fajnego o mono-jetronic/motronic
					Ostatnio zmieniony śr sty 24, 2007 00:24 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
						ja dwa lata jeździłem na totalnie rozregulowanym TPSie bo mechanik zapewniał mnie że jest dobrze , a nie było , warto sprawdzic jak jest ustawiony i czy ściezki sa całe w TPSie , to niewiele roboty , a bedziesz miał pewnścguti pisze:czy to mozliwe ze prze zten caly czas auto chodzilo na tych takich awaryjnych ustawieniach ?
Daj mi guti, swój email , to wysle ci skany z serwisówki o mono-jetronicu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
						- guti
- Mistrz KieroVWnicy 
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
homsky, yanusiac@o2.pl , kurde chlopaki to gdyby nie to ze jest zimno i cimno to juz bym grzebal przy aucie  no ale jutro sie postaram jak zapiernicze kumplowi miernik
 no ale jutro sie postaram jak zapiernicze kumplowi miernik 
			
									
									 no ale jutro sie postaram jak zapiernicze kumplowi miernik
 no ale jutro sie postaram jak zapiernicze kumplowi miernik 
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!! 

						
- guti
- Mistrz KieroVWnicy 
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
u mnie tez juz leci, wiec jutro bateria i miernik w lape i do dziela, mam nadzieje ze nic nie spiernicze. 
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 12:00 am ]
a jak sie dostac do pinow z TPSa jak wtyczka jest zalozona ? kabelki naciac delikatnie ? czy jakis inny patent macie? bo ja juz nie za bardzo pamietam jak to tam jest.
			
									
									[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 12:00 am ]
a jak sie dostac do pinow z TPSa jak wtyczka jest zalozona ? kabelki naciac delikatnie ? czy jakis inny patent macie? bo ja juz nie za bardzo pamietam jak to tam jest.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!! 

						
- 
				maciej red
- Nowicjusz 
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 11:48
- Lokalizacja: Grudziądz
Witam!
Czy ja tez moglbym prosic i te skany?
vw_malbork@interia.pl
A co dostepu do wtyczki TPSu to chyba wystarczy cofnac gumowa oslonke na wtyczce i zlacze bedzie dostepne. Poprawcie mnie jesli sie myle.
Pozdrawiam
			
									
									Czy ja tez moglbym prosic i te skany?
vw_malbork@interia.pl
A co dostepu do wtyczki TPSu to chyba wystarczy cofnac gumowa oslonke na wtyczce i zlacze bedzie dostepne. Poprawcie mnie jesli sie myle.
Pozdrawiam
Wiktor_7, maciej red, juz wysyłam ............. 
[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 16:36 ]
			
									
									[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 16:36 ]
Tak ! Żeby miec dostep do styków kostki TPS nie trzeba zdejmować kostki tylko wystarczy zciagnąc ta gumowa osłonkę wtyczki i mamy dostęp żeby podłaczyc sie miernikiem do pinów , zreszta żeby zmierzyc napiecie na TPSie musi być włączony zapłon i wtyczka podpieta do TPSu .Wiktor_7 pisze:A co dostepu do wtyczki TPSu to chyba wystarczy cofnac gumowa oslonke na wtyczce i zlacze bedzie dostepne. Poprawcie mnie jesli sie myle.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
						- guti
- Mistrz KieroVWnicy 
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no dobra, na szybko sobie tak sprawdzilem sciagnalem kostke od krokowego ,ale nie cofalem silniczka , przekrecilem kluczyk i na wetknietej kostce TPS a na 1 i 2 pinie bylo 2,26  V , po przekreacaniu przepustnica recznie roslo do 4,5-4.6 V i wiecej juz nie. Wiem ze bez cofniecia silniczka krokowego ciezko cokolwiek ustawiac , ale moze ktos ma wiadomosci czy w takich warunkach ( auto tyle co odsniezone, jeszcze nie odpalane) takie napiecia moga zaistniec ? tak tylko pytam , jurto postaram sie o jakies urzadzenie do generowania napiecia 4,5 V  znaczy sie trzy paluszki baterie i bedie sie staral wszystko posprawdzac.
 znaczy sie trzy paluszki baterie i bedie sie staral wszystko posprawdzac. 
CZy temperatura silnika ma na to jakos wpływ?? dzieki jeszcze raz za pomoc , jak tylko posprawdzam wszystko to dam znac i wszystko skrzetnie opisze:)
			
									
									 znaczy sie trzy paluszki baterie i bedie sie staral wszystko posprawdzac.
 znaczy sie trzy paluszki baterie i bedie sie staral wszystko posprawdzac. CZy temperatura silnika ma na to jakos wpływ?? dzieki jeszcze raz za pomoc , jak tylko posprawdzam wszystko to dam znac i wszystko skrzetnie opisze:)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!! 

						
Guti przy nie cofnietym krokowcu cięzko cokolwiek powiedzieć na tą twoja wartość 2,26V , bo wszystko zalezy ile krokwiec w danym momencie uchylił przepustnicę.guti pisze:CZy temperatura silnika ma na to jakos wpływ??
Powiem ci tak, u mnie przy pracy silnika na wolnych obrotach czyli około 800obr wartośc TPS na 1-2 pinie wynosi około 0,8-1,0V z tego co pamietam , przy zimnym silniku wartość napięcia bedzie jeszcze wyższa ponieważ obroty sa wyższe ponad 1000obr , silnik ma większe opory , a więc krokowiec musi sporo więcej uchylic przepustnicę żeby utrzymywać większe obroty i pokonywać większe opory silnika , ile to bedzie mniej więcej voltów ? Nie wiem bo szczerze mówiąc nie sprawdzałem nigdy.
Cofniesz całkowicie krokowca aż do całkowitego zamknięcia przepustnicy to zobaczysz jakie jest prawdziwe napięcie na 1-2 pinie
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości


 
  
