czujnik wentylatora w chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
znalazłem 3 czujniki/włączniki o różnych temperaturach załączenia wentylatora
i opisów na nich ...
pierwszy 80-85 st.C (cena zależy ... albo 26 albo 65zł)
drugi 84-95 st.C (cena 23,80zł)
trzeci 92-105 st.C (cena 62zł !
)
i teraz pytanko:
jaki ma być faktycznie (wg.np ETKI) ?, bo wg mnie to kupiłbym ten środkowy
i opisów na nich ...
pierwszy 80-85 st.C (cena zależy ... albo 26 albo 65zł)
drugi 84-95 st.C (cena 23,80zł)
trzeci 92-105 st.C (cena 62zł !

i teraz pytanko:
jaki ma być faktycznie (wg.np ETKI) ?, bo wg mnie to kupiłbym ten środkowy
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
hmmm ten pierwszy miałem kiedyś na początkumiś fazi pisze:a ja ten trzeci
ten trzeci z kolei podobno jest teraz ale odczytać z niego nie mogę a doszedłem po nr
i z nim mam jakieś problemy lub jest uszkodzony ...


i zdecyduję że wezmę ten środkowy, ale jak ma być to nadal nie wiem
co mówi Etka,
jaki ma być oryginał ? czy zamiennik do AAZ to nie wiem bo nie mam jeszcze Etki?



remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
mam 3pinowy i to wszystko to ja wiemmiś fazi pisze:jeśli masz wyłącznik z trzema stykami to jest na dwa biegi


możliwe ale z niego zrezygnowałem, wole wcześniejszy, juz kupilem i wkręciłem (23zł)miś fazi pisze:i ten trzeci będzie najbardziej odpowiedni bo i tak pierwszy bieg włączy przy 92 stopniach i to jest tak jak ma byc
- dodam że do tego trzeba klucz nr 30 jakby ktoś wymieniał

ale do tej pory nikt mi nie dał infa o które pytam jaki ma być wg "książki" lub Etki do AAZ

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
według książki jest taki jak Ci wcześniej napisałem , chodzi o te temperatury włączania i wyłączania wentylatora silniki AAZ , ABS , ADZ mają takie same parametry i nie wiem czy ten co masz nie będzie za często włączał wentylatora a przez to czy nie będziesz jeżdził na niedogrzanym silniku ale to jest tylko moje gdybanie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(ebla0 ... 55ah51pk2e))/Samochod3.aspx?GenArtNr=1103
wg serwisówki pierwszy bieg 95, drugi 105 stopni. W katalogu Foty jest kilka z pierwszym biegiem 95 i drugim 102 stopnie, i z tych trzeba by wybrać
wg serwisówki pierwszy bieg 95, drugi 105 stopni. W katalogu Foty jest kilka z pierwszym biegiem 95 i drugim 102 stopnie, i z tych trzeba by wybrać
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dokładne temperatury wączenia i wyłączenia wentylatora silnika AAZ:
Temperatura włączenia: 1 bieg - 92 do 97 stopni Celsjusza
2 bieg - 99 do 105 stopni Celsjusza
Temperatura wyłączenia: 1 bieg - 84 do 91 stopni Celsjusza
2 bieg - 91 do 98 stopni Celsjusza
Termostat: początek otwarcia - 85 stopni Celsjusza
Temperatura końcowa otwarcia - 105 stopni Celsjusza
Skok zaworu - 7 mm
Temperatura włączenia: 1 bieg - 92 do 97 stopni Celsjusza
2 bieg - 99 do 105 stopni Celsjusza
Temperatura wyłączenia: 1 bieg - 84 do 91 stopni Celsjusza
2 bieg - 91 do 98 stopni Celsjusza
Termostat: początek otwarcia - 85 stopni Celsjusza
Temperatura końcowa otwarcia - 105 stopni Celsjusza
Skok zaworu - 7 mm
Paweł Marek, miś fazi, piter_s, dragon5555
problem rozwiązałem i wcale nie była to wina czujnika/włącznika w chłodnicy
cała wina była po stronie kabla zasilającego ten włącznik a dokładniej
kiepskiego styku w skrzynce bezpieczników (na bezpieczniku 4 od prawej),
styki były i są jakieś jakby przegrzane czy nadpalone, po dobrym dociśnięciu
efekt jest już pozytywny,
a wyszło to wtedy kiedy temperatura zaczęła dochodzić co raz wyżej i wyzej
a wentyalotr nie włączał sie wiec zajrzałem do bezpiecznika był OK, poszedłem
po kablu a tam przy czujniku nie było już prądu, więc powróciłem do szkrzynki
i tam jak zacząłem się przyglądac i mierzyć przed i za bezpiecznikiem oraz od tyłu
to dopiero mi wyszło i widać było że jakby przegrzane/napalone miejsca na stykach
tak więc można to było naprawić o wiele miejszym kosztem a praktycznie żadnym

problem rozwiązałem i wcale nie była to wina czujnika/włącznika w chłodnicy
cała wina była po stronie kabla zasilającego ten włącznik a dokładniej
kiepskiego styku w skrzynce bezpieczników (na bezpieczniku 4 od prawej),
styki były i są jakieś jakby przegrzane czy nadpalone, po dobrym dociśnięciu
efekt jest już pozytywny,
a wyszło to wtedy kiedy temperatura zaczęła dochodzić co raz wyżej i wyzej
a wentyalotr nie włączał sie wiec zajrzałem do bezpiecznika był OK, poszedłem
po kablu a tam przy czujniku nie było już prądu, więc powróciłem do szkrzynki
i tam jak zacząłem się przyglądac i mierzyć przed i za bezpiecznikiem oraz od tyłu
to dopiero mi wyszło i widać było że jakby przegrzane/napalone miejsca na stykach
tak więc można to było naprawić o wiele miejszym kosztem a praktycznie żadnym


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Dragon
- Forum Master
- Posty: 1002
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
- Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
- Kontakt:
Ja akurat nie twierdziłem że to wina czujnika, tylko pisałem jak on działa
A tak przy okazji to kilka dni temu wymieniałem czujnik żonie w aucie bo zdechł

A tak przy okazji to kilka dni temu wymieniałem czujnik żonie w aucie bo zdechł
Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
jasne, to wiem, ale dzięki !dragon5555 pisze:Ja akurat nie twierdziłem że to wina czujnika, tylko pisałem jak on działa![]()
A tak przy okazji to kilka dni temu wymieniałem czujnik żonie w aucie bo zdechł


opisałem powyżej tylko co było głownym powodem kiedy to z miernikiem podchodziłem
to prawie zawsze był napięcie na czujniku aż pewnego razu się nie pokazało
a bezpiecznik był cały i sprawa się wyjaśniła
mam teraz w zapasie 2 używane czujniki/włączniki które są sprawne (chyba

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości