Wymiana stacyjki Golf II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn mar 07, 2005 21:23

Zdejmij kierownice, manetki, odkreć srube, która trzyma stacyjkepotem zdejmij 2 podkładki samozatrzaskujące, które trzymają sprężynę, a potem już samo wszystko schodzi.Podważ raz z jednej i raz z drugiej strony śrubokrętem, no i ściągaj je pojedyńczo bo 2 nigdy nie zejdą. I załączam foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » pn mar 07, 2005 22:03

Jeśl to jest ta wersja kolumny kierownicy ze schetamu to moze byc problem z tuleja na która nakłada sie kierownice-bo jest ona dosyć mocno osadzona na wałku. Oby to było ta z podkładkami o ktorej pisze miomio1 bo ta z tuleja to sciagacz uniwersalny i choć płaski 27 jest potrzebny aby miec za co uchwycic .



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn mar 07, 2005 22:25

Jeżeli jest śruba to ją odkręć



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » pn mar 07, 2005 22:33

Czy to sruba na wieloklinie to 1a na schemacie? czyli cos co jest nasuniete na wałek a na to zakłada sie kierownice i ma tez wieloklin naciety na zewnatrz?



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » pn mar 07, 2005 22:56

Na tym wieloklinie jest fazka zrobiona i to moze ci posłużyc jako oparcie. Pasuje na to klucz 27, władasz ten klucz i na niego dopiero łapki sciagacza( z fazki łapki sie zsuwaja z klucza nie beda stanowi on o wiele wieksze podparcie, na wałek zakrecasz nakretke od kierownicy i masz podparcie dla sciagacza aby ci sie nie slizgał i nie uszkodziasz gwintu w ten sposób.



Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » pn mar 07, 2005 23:22

Witam,

mam takie pytanko: czy opisujecie wymiane stacyjki czy wkladki??

I pytanko nr2: co to jest ten "sciagacz" ??



fragy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: sob lut 19, 2005 23:04
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fragy » pn mar 07, 2005 23:28

Opisujemy wymiane kostki stacyjki aby ja wymienic trzeba zdjac obudowe stacyjki(do wymiany stacyjki brak tylko odpowiednio wywierconej dziur w jej obodowie) Sciagacz to jest proste urzadzenie do wywierania duzej sily na dana czesc i słuzy do zsuniecia z jej mocowania. Używa sie go tam gdzie pasowanie elementów jest duże i wcisniete sa z duża silą. Najprostrzy siagacz na srube wkecona w poprzeczke do ktorej przymocowane sa dwa ramiona wygiete na koncach o 90 stopni.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » pn mar 07, 2005 23:44

Nie widziałeś Dziadoo czym się ściaga łożyska ????



lukaszww
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: czw lut 17, 2005 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Auto: VW Touran 1T2
Silnik: BMM
Kontakt:

Post autor: lukaszww » wt mar 08, 2005 00:00

Poza wbijaniem podkładek (zwał jak zwał), to nie. Uważaj tylko żeby plastików nie połamać i przekręć klucz w stacyjce, bo inaczej jej nie włożysz.



Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » wt mar 08, 2005 00:12

A... to takie cos jak do sciagania lozysk... Juz kumam...

A czy szanowni koledzy wiedza moze, jak sie wyjmuje sama wkladke, bez zdejmowania kierownicy i bez wkladania kluczyka? Wlansie mialem taka sytuacje, ze stacyjka sie zablokowala (nie mozna bylo przekrecic kluczyka) a do tego wszystkiego mialem jeszcze zablokowana kierownice. Przyjechali "fachowcy" i zrobili to (za odpowiednia, slona oplata) w 10 minut....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 88 gości