Kącik posiadaczy MK4
Moderator: VIP
- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Pewnie (choć to zależy jak to zostało zamontowane o sposobów jest co najmniej kilka) masz alarm podpięty pod pętlę z komfortu i do tego uwalony jakiś mikrostyk w którymś zamku. Zamek daje fałszywy sygnał do modułu komfortu że drzwi zostały otwarte z kluczyka (pewnie zamek kierowcy to będzie) i wtedy moduł komfortu wysyła info do alarmu że powinien się rozbroić, bo przecież otwarto drzwi z kluczyka....
Ja bym się najpierw na Twoim miejscu zainteresował stanem mikrostyków w zamkach a potem dopiero szukał przyczyny w alarmie.
Ewentualnie jest opcja, że po około 20 minutach komfort idzie "spać" a alarm masz podpięty pod pętlę oświetlenia w kabinie. Wtedy zmienia się stan na kablu sterującym alarm no i komfort przechodząc w tryb uśpienia jednocześnie rozbraja alarm. Przerabiałem to osobiście montując alarm w samochodzie żony.
Ja bym się najpierw na Twoim miejscu zainteresował stanem mikrostyków w zamkach a potem dopiero szukał przyczyny w alarmie.
Ewentualnie jest opcja, że po około 20 minutach komfort idzie "spać" a alarm masz podpięty pod pętlę oświetlenia w kabinie. Wtedy zmienia się stan na kablu sterującym alarm no i komfort przechodząc w tryb uśpienia jednocześnie rozbraja alarm. Przerabiałem to osobiście montując alarm w samochodzie żony.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sebekgolf chyba mam podłączone pod światło górne. Dziś odbieram drugi zamek drzwi lewy przód wymienię go A jak rozwiązać sprawę tej pętli. Bo to nie zawsze to otwiera.
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2020 19:04 przez Lampart, łącznie zmieniany 1 raz.
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km



seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km



Re: Kącik posiadaczy MK4
W piątek wymienię zamek drzwi kierowcy
oswoić autyzm, http://www.michalautyzm.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km



seria ALH 90 km-->>soft-->>127km-->>wtryski ASV+ ASO Damian ppp ==145km



- mat06
- Storm Beige
- Posty: 705
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Re: Kącik posiadaczy MK4
Mam czysto teoretyczne pytanie dotyczące immobilizera. Czy jeśli w momencie odpalania Golfa z immo3 w bardzo bliskiej odległości będę posiadał inny kluczyk z immo5 (VAG 2010+, z tego co wiem, tam już nie ma "pastylki", tylko jest wbudowany chip), to czy wpłynie to jakoś negatywnie na działanie immobilizera w Golfie, np. uniemożliwi rozruch silnika?

- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Mało prawdopodobne. Żeby immo (takie jak w MK4) widziało pastylkę, musi być ona w bezpośrednim sąsiedztwie pętli, a ta znajduje się przy stacyjce. Wkładając klucz do stacyjki, przystawiasz pastylkę do pętli. Powiem więcej, możesz wsiąść z 10 różnymi kluczykami działającymi na zasadzie kayless do samochodu i dalej będziesz w stanie jechać. Grunt żeby jeden z nich był tym właściwym dla danego samochodu.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- mat06
- Storm Beige
- Posty: 705
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Re: Kącik posiadaczy MK4
Chodziło mi o sytuację, w której oba transpondery znajdą się bardzo blisko stacyjki, w zasięgu pętlisebekgolf pisze: ↑pt wrz 18, 2020 21:51Mało prawdopodobne. Żeby immo (takie jak w MK4) widziało pastylkę, musi być ona w bezpośrednim sąsiedztwie pętli, a ta znajduje się przy stacyjce. Wkładając klucz do stacyjki, przystawiasz pastylkę do pętli. Powiem więcej, możesz wsiąść z 10 różnymi kluczykami działającymi na zasadzie kayless do samochodu i dalej będziesz w stanie jechać. Grunt żeby jeden z nich był tym właściwym dla danego samochodu.

Moje pytanie wzięło się stąd, że mam ori scyzoryk z VAGów 2010+, który chciałbym zaadaptować do Golfa. Nie wiem czy mogę zostawić całą płytkę z chipem immo i dorzucić tylko swój transponder, czy muszę się pozbyć tamtego.

- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
spróbuj ale obstawiam że nic się nie stanie jeśli zostawisz płytkę z 2010+. MK4 najzwyczajniej tego nie obsłuży
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1631
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Prawda czy kłamstwo.
Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:
Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.
Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie

Pozdrawiam
Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:
Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.
Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie


Pozdrawiam

__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu

1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy 
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu

1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world


- mat06
- Storm Beige
- Posty: 705
- Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Golf IV
- Silnik: AZD
Re: Kącik posiadaczy MK4
Sprawdziłem i niestety przy takiej kombinacji wyskakuje błąd immo - nie może być dwóch transponderów na raz, jest jak podejrzewałem.
Jest tak jak pisze Qto. EEPROM licznika zawiera zaszyfrowany kodChrzanek` pisze: ↑ndz wrz 20, 2020 14:58Prawda czy kłamstwo.
Rozkodowało mi się oryginalne radio, do którego w książce nie mam kodu. Radio jest od początku oryginalnie w aucie, czy to prawda, że:
Jeśli mam fabryczny licznik, fabryczne radio, to gdzieś jest ukryty kod i auto będzie w stanie samo sobie radio rozkodować? Brzmi absurdalnie dla mnie, ale gdzieś to wyczytałem.
Na razie mam założony inny licznik, ale mogę włożyć w każdej chwili ten, który był od początku. Głupio mi zadawać takie pytanie, bo brzmi to dla mnie niewykonalnie, ale ktoś kiedyś powiedział, że nie ma głupich pytań, tylko są głupie odpowiedzi - albo głupi ten który zadaje te pytanie
Pozdrawiam![]()


- Chrzanek`
- Forum Master
- Posty: 1631
- Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: Kącik posiadaczy MK4
Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?
Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz

__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu

1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world
Mój sklep internetowy 
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu

1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+
http://bit.ly/sklep-fm_world


- sebekgolf
- Forum Master
- Posty: 1967
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Kącik posiadaczy MK4
Po prostu przekręcasz stacyjkę, odpalasz radio i najprawdopodobniej na radiu będzie pisało "learning" albo jakoś tak. Czekasz chwilę, wyłączasz radio, włączasz je jeszcze raz i już powinno działać. Raz miałem przypadek w Polo z 2007, gdzie dopiero po około 30 minutach radio samo się odblokowało ( procedura powyżej nie dała efektu). Pytanie czy jak potem znów wymienisz licznik, to czy po jakimś czasie znów radio się nie zablokuje (tego nie wiem).Chrzanek` pisze: ↑pn wrz 21, 2020 10:00Kolego szanowny. Jakiś mechanizm tego zabiegu? Czy po prostu zmieniam licznik, odpalam auto, włączam radio i już kod nie będzie potrzebny, czy musi radio być włączone i po jakimś czasie się samo rozkoduje?
Dziękuje za szybką odpowiedź.. zaskoczyła mnie Wasza odpowiedz![]()
Qto może będzie w stanie tu coś więcej powiedzieć, on to ciągle grzebie w tych VW. Szczerze jestem zaskoczony że to się gryzie. Z tego co piszesz wynikałoby że nawet nowsze immo może być wyłapane przez samochód.
Jeśli nie zależy ci jakoś specjalnie na immo, to możesz odpiąć pętlę immo spod kierownicy i dać w inne miejsce i na stałe np. w pętli umieścić pastylkę albo je wyłączyć całkowicie.
Wiem że to nie rozwiązanie profi ale jeśli ci nie zależy jakoś na działaniu immo to można tak to zrobić. Wtedy immo najprawdopodobniej nie wyłapie kluczyka w stacyjce, bo ten będzie np. 50cm od pętli.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości