Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt paź 16, 2018 09:58

vag vommanderem


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19227
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt paź 16, 2018 10:16

Jak masz zwykłego KKL na USB to vag eeprom programmer 1.19

Miałem w przyszły weekend wrócić do normalnych łączników stabi...ale że będę podróżował z kompletem ludzi to i tak muszę podnieść zawieszenie - także zostają łączniki z 4m a później może zacznę kombinować z oponami

edit:
miałem dziś w pracy chwilę czasu to podniosłem zawieszenie z przodu o 10 zwojów (zawsze się staram jakoś na okrągło żeby później łatwo wrócić do poprzedniego ustawienia)...i w końcu w aucie błoga cisza. Przed chwilą się przejechałem i jak dziecko...wjeżdżałem w każdą dziurę :los2: Komfort zwiększył się strasznie w porównaniu do seryjnych łączników...wcześniej nie miałem jak na spokojnie sprawdzić bo przez dobijanie musiałem patrzeć czy jakiś liść nie leży na drodze.
Polecam taką zmianę...jednak chyba trzeba odpuścić spasy w tym przypadku. Ja będę zmieniał opony z przodu z 205/40/18 na 215/40/18 i wtedy będę patrzył co da się zrobić z zawieszeniem aby wyglądało i jednocześnie nie opona nie waliła o plastikowe nadkole...niby większą oponą bardziej wypcham dziurę i zawias może być wyżej ale też opona będzie bliżej nadkola :grrr: Czas pokaże.
w weekend wymiana przegubu i jak nie będzie padać to spróbuję powalczyć z wymianą koła zamachowego...



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 552
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: deskjet » śr paź 17, 2018 19:39

Jakiej firmy regulator napięcia polecacie? Coś oprócz Boscha jest warte uwagi?


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr paź 17, 2018 19:47

A beru robi? Też mają dobry stuff

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

R32 TURBO in progress

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw paź 18, 2018 12:49

Qto, jeszcze odnośnie Twojego problemu ze stabem i zawieszeniem. Ja mam to u siebie rozwiązane tak przy wahaczu S3:

Obrazek Uploaded with fotem.pl

Jeżdżę już tak ze 3 lata minimum. Łączniki wytrzymują te co widzisz ( jeden był wymieniany bo ucho w nim strzeliło). Przyjrzyj się jaka jest różnica kąta odchylenia stabilizatora w porównaniu do tego co jest u Ciebie na długich łącznikach. Fakt faktem, u mnie gleby nie ma jako takiej (choć zawieszenie jest niższe niż seria bo mój to GT i po założeniu gwintu zawieszenie zostało ustawione na fabryczną wysokość).


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19227
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw paź 18, 2018 14:30

Sebek...ale Ty masz inny stabilizator niż u mnie. Ja mam cały stabi z S3 bo przy glebie nie da się inaczej



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » czw paź 18, 2018 17:34

Ma ktoś numer oem uchwytu pieca webasto dla golfa 4? Z tego co wiem czwórki doposażane były w ogrzewanie postojowe po zakupie...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw paź 18, 2018 21:16

Qto pisze:
czw paź 18, 2018 14:30
Sebek...ale Ty masz inny stabilizator niż u mnie. Ja mam cały stabi z S3 bo przy glebie nie da się inaczej
Wiem, ale chodzi mi wysokość mocowania stabilizatora fabrycznego do wahacza S3 (przy seryjnym będzie w zasadzie ta sama wysokość bo punkt mocowania prawie w tym samym miejscu na wahaczu wychodzi). Sprawdź sobie to co ostatnio pisałem. Chodzi mi o pozycję mocowania na stabilizatorze jakbyś był na fabrycznej wysokości i zmierz sobie jak masz na glebie. Będziesz wiedział o ile łącznik powinien być krótszy. Wydaje mi się, że to powinno rozwiązać twój ostatni problem z tą ocierającą śrubą. Problem wg mnie bierze się z tego, że bez względu na to czy kładziesz auto na glebie, czy nie, mocowanie na amorku masz w tym samym miejscu, jednak buda przesuwa się góra-dół względem tego mocowania przez co śruba stabilizatora znajduje się dużo wyżej względem karoserii w pozycji wyjściowej jak jesteś na glebie. Już nie mówiąc o tym, że na starcie masz stabilizator w pozycji, jakby przód nurkował przy hamowaniu a to dopiero w twoim przypadku pozycja wyjściowa.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19227
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt paź 19, 2018 22:55

Poogarniam ważniejsze tematy i będę się bawił. Jutro zrzucam przednie zawieszenie, skrzynię, wymieniam płyn chłodniczy...i kilka innych drobnostek. Generalnie weekend pełen wrażeń na osiedlu :)

Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie. Tzn terotycznie tnie...z pomiaru geometrii wychodzi że przy glebie negatyw się zwiększa



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1378
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob paź 20, 2018 08:11

Qto pisze:
pt paź 19, 2018 22:55

Regulacja na fasolkach przy sworzniu wahacza powinna być max wepchnięta w stronę auta żeby nie cięło opony od środka kiedy auto jest na glebie? Już mam mętlik w głowie...ktoś mi nagadał że max wyciągnięte...ale logika mi podpowiada że do środka skoro środek na glebie tnie.

Dobrze,że Wesoł nie zagląda do tego tematu,bo na siłę by wmawiał,że tam nie ma fasolek i żadnej regulacji :grin: viewtopic.php?f=142&t=617921



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19227
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob paź 20, 2018 09:19

nie widziałem tego tematu...ale w wielu już opadały mi ręce przy wymianie argumentów z tym człowiekiem. Jak zwykle przywołuje rozwiązania z innych aut, które są zupełnie inne niż w omawianym problemie :panna:
Jeśli trzy fasolki są równo dopchnięte do osi auta lub na zewnątrz, to później łatwo złożyć to tak samo...ale jeśli wszystkie fasolki są gdzieś po środku otworu, to na pewno nie ustawi się tak samo. Swoją drogą ciekawe, że żadna serwisówka nie mówi o regulacji na sworzniu...

Czyli pchać na fasolkach do osi auta?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1378
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob paź 20, 2018 09:56

Qto pisze:
sob paź 20, 2018 09:19

Czyli pchać na fasolkach do osi auta?
Na logikę wychodzi,że tak.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob paź 20, 2018 13:11

Im bliżej środka auta, tym przenie koła stoją bardziej równolegle. Przednie opony to najbardziej tnie na ostrych zakrętach. I im szersza opona, tym bardziej efekt jest widoczny.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

SerNickowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 23, 2018 13:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: SerNickowy » wt paź 23, 2018 13:48

Siema wariaty 😁 Żyje tutaj ktoś jeszcze? 😁 Wiecie może jak wyłączyć sygnał dźwiękowy otwierania/zamykania samochodu centralnym? Mk4 oczywiście😄



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość