Zapewne niejednego z Was irytuje smrodek rozgrzanego silnika lub cudzych spalin np. stojąc w korku. Też tak miałem.
Przekopałem czeluść internetu i nie znalazłem filtra z węglem aktywnym do Golfa mk2,który właśnie ma za zadanie wchłaniać smrody. Po prostu nie ma takich filtrów pod ori podstawkę mk2,a zwykły papierowy zatrzymuje tylko kurz i paprochy.
Zmieniając kiedyś filtr w swoim Audi A4 B5 sprzed liftu,zainteresowałem się wąską,długą podstawą i zrodził się chytry plan.

Sprawa jest banalnie prosta. Potrzebne są:
-liściołap (siatka),występujący w mk2 zamiast filtra;

-podstawa filta z Audi A4 B5 lub VW Passata B5 (przedlift);
-lutownica (lub spawarka do plastiku);
-klej na gorąco (opcja,jesli nie ma spawarki);
-coś do cięcia plastiku np. szlifierka kątowa i ostry nożyk do wyrównania krawędzi;

Teraz uwaga! Same otwory wlotowe powietrza,pokrywają się wymiarami,niemal idealnie. Ja jednak,podstawę z A4,przesunąłem o 2cm w kierunku silnika wycieraczek. Dlaczego? Dlatego,że nie chciałem odcinać uchwytu,przytrzymującego filtr w obudowie. Gdybym tego nie przesunął,zawias maski zahaczał by o owy uchwyt i byłby zonk...
Tutaj widać to przesunięcie,przed i po zamaskowaniu kawałkiem plastiku.























