Szarpanie , tempomat

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » ndz paź 16, 2016 12:27

Witam. Na wstępie zaznaczę że nigdzie nie znalazłem takiego problemu jak u mnie występuje . Pacjent to Golf 3 1.9TDI AFN
Szarpanie- Szarpie tylko od około 20 km/h do 60 km/h czy to przyśpieszam czy jadę równo a już najgorzej jak jadę po nie równej drodze . Co może być przyczyną tego szarpania :
-pompa? Pompa jest uszczelniona i ustawiona przez pompiarza
-wtryski ?
-impulsator w skrzyni?
-wada ukryta?

Pierwsze ruszanie po odpaleniu - Odpalam , wrzucam bieg, ruszam i nagle ostre wyhamowanie tak jak by nagły notlauf ( nie umiem tego inaczej nazwać ) wciskam sprzęgło , przegazówka , puszczam sprzęgło i już jest dobrze , przyśpiesza równo

Tempomat - Odkąd zrobiłem swap nie udało mi się uruchomić tempomatu . Manetkę mam oryginał z Passata b3 brakujący kawałek wiązki sam dorabiałem (wszystko robione na oryginalnych wtyczkach )
-po podpięciu do kompa Obrazek
- Czy do manetki ma iść zasilanie ze skrzynki? Jak tak to czy jak była oryginalna wiązka do tempomatu to nie powinno być tam już zasilania ? Czy może muszę poprzekładać jakieś piny we wtyczkach wchodzących do skrzynki
- impulsator . Niby pokazuje prędkość ale wywala mi jego błąd . Wymieniłem na drugi też używkę chwilę było dobrze ale znów wywala błąd .
- WHATS WRONG?




Z góry przepraszam jak już były takie problemy . Jeśli ktoś coś miał takiego to poproszę o pomoc na PW żeby tutaj nie zaśmiecać a jak problem rozwiążę to będę po kolei opisywał jak do tego doszedłem . Pozdrawiam i liczę na jakąkolwiek pomoc
Ostatnio zmieniony pn paź 31, 2016 19:00 przez mskostek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » śr paź 26, 2016 19:49

Tak jak obiecałem zamieszczam info co i jak rozwiazałem .
Skasowałem szarpanie a przynajmniej nie jest tak odczuwalne jak wcześniej . Powodem było brak sygnału z impulsatora i to że źle miałem podpięty kabelek niebieski z bialym paskiem z pinu 43 w kompie . Wystarczylo go wpiać do pinu 9 we wtyczce D . Dodatkowo takiego samego koloru wtyczkę z pinu 7 w liczniku podpiąłem pod wtyczkę W pin 1 . Tym samym pokazuje mi już predkość w bloku 6 pozycja pierwsza . Reszta pozycji w grupie 6 bez zmian . Zasilanie do manetki yempomatu jest podpięte



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Szarpanie , tempomat

Post autor: tomek08 » czw paź 27, 2016 21:04

Witam, zasilanie do manetki musisz mieć podpięte np. po zapłonie. Ja tak zrobiłem u siebie (ibiza 6k FL. W ibizie jest trochę inaczej).
Wszystkie czujnik, tzn. na sprzęgle i na hamulcu są ok?
Za szarpanie może tez odpowiadać brudny nastawnik. Miałeś czyszczony, bo nic o tym nie piszesz? Piszesz tylko o uszczelnieniu pompy przez pompiarza. Z doświadczenia wiem, że jak ktoś oddaje pompę na uszczelnieni, robią tylko to. Dopiero, jak powiesz, że szarpie, to dopiero biorą się za nastawnik, a często chcą go regenerować :hmm:
mskostek pisze: Powodem było brak sygnału z impulsatora i to że źle miałem podpięty kabelek niebieski z bialym paskiem z pinu 43 w kompie . Wystarczylo go wpiać do pinu 9 we wtyczce D . Dodatkowo takiego samego koloru wtyczkę z pinu 7 w liczniku podpiąłem pod wtyczkę W pin 1 . Tym samym pokazuje mi już predkość w bloku 6 pozycja pierwsza . Reszta pozycji w grupie 6 bez zmian
.

Czyli przełożyłeś kabelek biało niebieski w ECU z pinu 43 do pinu 9, czy tak?
A w liczniku wypiąłeś również kabel biało niebieski z pinu 7 i wpiąłeś go do pinu 1?

Dlaczego tak pozmieniałeś, ktoś tak Ci polecił, czy według jakiegoś schematu?

Według mnie to tu leży problem z tymi pozamienianymi przewodami przy ECU i wtyczce licznika, chyb, że ja o czymś nie wiem?

Jestem ciekaw?

Według schematu, który mi podyktował kolega, to powinno być tak:
wg jednego rysunku, troche malo dokladny to 3 przewody czyli zasilanie, masa i srodkowy sygnalowy. Srodkowy rozchodzi sie i do licznika i do sterownika silnika w pin 43.
Przed rokiem 95:
Bo na innym rysunku golf przed 95r dokladniejszy rysunek i widze inaczej, tzn czujnik predkosci idzie prosto do licznika, tj sygnal, zasilanie i mase pomijam, bo to wiadomo. Ale sygnal z czujnika bialoniebieski, potem niebieskobialy idzie do licznika w pin27. Potem sygnal z licznika wychodzi pinem nr7 filoetowy i wchodzi w pin nr 43 sterownika silnika niebieskobialy przewod. Dlatego wczesniej na forum golfa podawali ze mozna w liczniku zmostkowac piny:)
To wszystko tyczy się golfa mk III

Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pt paź 28, 2016 07:24

Szarpania już nie ma . Pomogło przepiecie tych dwóch kabli . Wszystko robione według schematu 1.9 tdi AFN .
Moim zdaniem komp nie dostawał sygnału predkości przez to szarpało . Co do tempomatu manetka ma już zasilanie ale w vagu nadal są ye same wartości .



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Szarpanie , tempomat

Post autor: tomek08 » ndz paź 30, 2016 11:49

Rozumiem. Dzięki. :D
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pn paź 31, 2016 15:09

Kolejny dzień walki przyniósł nastepne rezultaty ale jednak jeszcze coś jest nie tak .
- manetka jednak nie dostawała zasilania . Teraz już jest :crazy:
- wszystkie dzwonki manetki reagują w wagu .
- tempomat nadal się nie załącza a to chyba jest przyczyną . Tak jest po aktywacji tempomatu
Obrazek

A tak po deaktywacji

Obrazek

-gdzie jeszcze może być problem?

Kolejny problem który rozwiazałem to szarpniecie przy pierwszym ruszaniu po uruchominiu silnika.
- przyczyną były chyba to że komp widział jak by cały czas było wciśniete sprzęglo i hamulec . Glupia sprawa. Włącznik obluzowały się przy pedałach .


Także został już tylko tempomat . Sory za jakość zdjęć ale łapa mi się trzęsła :jezor:



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Szarpanie , tempomat

Post autor: cinek2004 » pn paź 31, 2016 15:49

Wciąż widzi wciśnięty pedał hamulca.



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pn paź 31, 2016 16:02

Sprawdzę to jeszcze raz ale wydaje mi się że jak wcisnę pedał hamulca to wartości zmieniają się



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Szarpanie , tempomat

Post autor: cinek2004 » pn paź 31, 2016 16:41

Drugie okienko:
Pierwsze 0 czujnik sprzęgła
Dwa kolejne powinny być przy puszczonym hamulcu. Czujnik hamulca ma dwa obwody, u Ciebie jeden jest włączony.
Sprawdź jeszcze na uruchomionym silniku.



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pn paź 31, 2016 19:00

Chodzi Ci o ten od świateł stop ?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Szarpanie , tempomat

Post autor: cinek2004 » pn paź 31, 2016 19:50

Tak



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pn paź 31, 2016 20:12

Wyglada na to że czujnik odpowiedzialny za światła stop działa . Możesz mi powiedzieć gdzie powinne być wpięte przewody w skrzynce bezpieczników od yego czujnika? Może masa tego czujnika musi być podpieta pod masę włączników od tempomatu .

Sprawdziłem też błędy w vagu i nic mi nie wywala



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Szarpanie , tempomat

Post autor: cinek2004 » pn paź 31, 2016 20:41

Sorry, nie doczytałem, że chodzi o mk3.
To, co pisałem dotyczy mk4. Nie wiem jak jest w mk3.
Tu schemat podłączenia:
Obrazek



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Szarpanie , tempomat

Post autor: mskostek » pn paź 31, 2016 21:13

Według tego co tutaj znalazłem . Wywala błąd włącznika świateł stop . Tylko czy te tabelki majà pokrycie z tym co jest w golfie 3 . Tabelki znalazłem na forum A4

Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości