[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Witam. Poruszam temat chyba powszechnie znany ale jak do tąd nie udzielono na to prostej odpowiedzi. Mój samochód to MK3 TDI z silnikiem 1Z, 94r wersja specjalna Pink Floyd. Oryginalnie siedzi sterownik 028 906 021 AF, na pewno jest immobilizer. Sterownik podmieniłem na 028 906 021 BF czyli 16 bitowca z 2,5Atm MAP Sensorem w celach wiadomych. Niestety samochód odpala i po sekundzie gaśnie, czyli oczywista oczywistość - Nie zaadaptowany immoilizer. Co ja mogę z tym zrobić ? Nie mam Pinu do immo. Mam kabel VAG KKL (najtańszy znany jako "niebieski") oprogramowanie to nie problem. Mam także wiedzę, doświadczenie i narzędzia elektroniczne, lutownica, programator równoległy to nie problem. Muszę to jakoś uruchomić, czy zaadaptować immo czy je całkiem wyłączyć, tylko jak to zrobić ?
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Można adaptować immo za pomocą vag-coma. U mnie była podobna sytuacja. Adaptujemy immo pod konkretny ECU. 5 min roboty.
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Problem rozwiązałem szybciej niż mi się wydawało. Na przyszłość jak ktoś będzie szukał prostej i jednoznacznej odpowiedzi:
Po zmianie ECU wystarczy wykonać następująca procedurę:
Potrzebujemy vag-com i najtańszy "niebieski" kabelek VAG KKL
- Łączymy się z Immobilizerem (25)
- Adaptacja (10)
- Kanał 00 wartość 0 (domyślna)
- Testujemy, jak nie wywali żadnego "Ale" to Zapisujemy
- Przekręcamy kluczyk do pozycji 0, i próbujemy ponownie zapalić
Nie potrzeba żadnego PINU ani innych dziwnych kodów.
Pozdrawiam
Po zmianie ECU wystarczy wykonać następująca procedurę:
Potrzebujemy vag-com i najtańszy "niebieski" kabelek VAG KKL
- Łączymy się z Immobilizerem (25)
- Adaptacja (10)
- Kanał 00 wartość 0 (domyślna)
- Testujemy, jak nie wywali żadnego "Ale" to Zapisujemy
- Przekręcamy kluczyk do pozycji 0, i próbujemy ponownie zapalić
Nie potrzeba żadnego PINU ani innych dziwnych kodów.
Pozdrawiam
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
- VWT3SYNCRO
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt wrz 19, 2014 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
WITAM CO TO znaczy najtańszy ''niebieski'' kabelek KKL ??? czy to chodzi o kabel komputer diagnostyczny a gniazdo OBD ?
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Szukaj w Allegro "vag usb kkl" i masz tego mnóstwo. Pozdrawiam
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
- VWT3SYNCRO
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: pt wrz 19, 2014 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
obojetne jaki kabel może byc .usb/com i vag com w pełnej wersji
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Sprawa wygląda identycznie gdy w poprzednim ECU nie mam immo a chcę założyć 16bit?
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
jak nie ma immo i nie za adoptujesz nie odpali . jak ma immo w tym starym i wkladasz 16bit z immo po adaptacjach odpali
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Na starym nie mam immo i nie chcę mieć, wystarczy jak kupię 028906021AT i dezaktywuję w jakiś sposób vagiem czy muszę wylutować pamięci i je przeprogramować?
Swoją drogą.... jaki 028906021AT ma MAP SENSOR? 2,5 bar? Brać takie ECU czy jest coś bardziej wartościowego polecenia?
Swoją drogą.... jaki 028906021AT ma MAP SENSOR? 2,5 bar? Brać takie ECU czy jest coś bardziej wartościowego polecenia?
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Bierz z końcówką "BF" sprawdzony 16bit z 2,5Barowym MAP sensorem.
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
Re: [MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Okej, biorę BF. Co robię z nim dalej? Wystarczy w VCDS zrobić adaptacje i imo nie będzie działało czy muszę przeprogramować kości? Mogę spokojnie używać ten ECU do 1Z czy nadaj się on tylko pod VNT?
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Ja montowałem go do 1Z na turbinie z WG i było niemal "plug&play", musiałem jedynie zaadaptować immobilizer vagiem. Co do immo to nie wiem, da się pewnie wyłączyć bez bawienia się programatorem. Najwygodniej było by zamontować nowy ECU wraz z pasującym immo, tak często sprzedają w komplecie.
VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage ---> ARL + GTB2265VKLR + HF100 + Świątek + Big FMIC + Straight Pipe 3" = 320KM, 650Nm Stage: ---> Pewnie autokasacja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=559688
[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.
Etka pokazuje że BF zastąpiono GG, może taki lepiej wziąć?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości