***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam,
Za niedługo mam 18 urodziny i zamarzyłem sobie Golfa mkII lub Jettę mkII. Samochód zamierzam głównie użytkować na trasie dom-szkoła-dom, czasem jakieś wypady z kolegami za miasto. Teraz moje pytanie, czy z silnikiem 1.3 benzyna lub 1.6d da radę jeździć jakoś w miarę sprawnie, chodzi mi np. czy bez większych problemów (i hałasu) rozpędzi się do jakiś 110 km/h na ekspresówce przy 4 osobach na pokładzie? Czy może lepiej poszukać czegoś mocniejszego? Nie potrzebuję mega przyśpieszenia, ale w drodze na działkę przejeżdżam połowę trasy (czyli jakieś 20km) po S7 i nie chciałbym robić za zawalidrogę.
			
									
									Za niedługo mam 18 urodziny i zamarzyłem sobie Golfa mkII lub Jettę mkII. Samochód zamierzam głównie użytkować na trasie dom-szkoła-dom, czasem jakieś wypady z kolegami za miasto. Teraz moje pytanie, czy z silnikiem 1.3 benzyna lub 1.6d da radę jeździć jakoś w miarę sprawnie, chodzi mi np. czy bez większych problemów (i hałasu) rozpędzi się do jakiś 110 km/h na ekspresówce przy 4 osobach na pokładzie? Czy może lepiej poszukać czegoś mocniejszego? Nie potrzebuję mega przyśpieszenia, ale w drodze na działkę przejeżdżam połowę trasy (czyli jakieś 20km) po S7 i nie chciałbym robić za zawalidrogę.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
szukaj 1.6 td lub 1.8 w benzynie, trochę mocy się przydaje.
			
									
									Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
						Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
tzn. tak jak pisałem, tyle mi mocy by starczyło żeby spokojnie te 110 pojechać i nie tamować ruchu. to będzie moje pierwsze auto, pierwsze doświadczenie za kółkiem, więc nie wiadomo ile mocy mi nie trzeba. a 1.6 w benzynie nie starczy, bo z 1.8 jak patrzyłem po ogłoszeniach to za dużo nie ma. głównie albo 1.3 albo 1.6 benzyna.
			
									
									***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przejedź się każdym albo przynajmniej dwoma silnikami i zdecyduj...
			
									
									GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
						***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak jak barto125, pisze szukaj 1.6TD a najlepiej IC albo 1.8. Osobiście mogę polecić diesla bo bardzo mało pali "paliwa"  
			
									
									
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki za odpowiedzi  ale tak jak WichuTM pisze, muszę się przejechać chociaż dwoma żeby ocenić który mi pasuje
 ale tak jak WichuTM pisze, muszę się przejechać chociaż dwoma żeby ocenić który mi pasuje
			
									
									 ale tak jak WichuTM pisze, muszę się przejechać chociaż dwoma żeby ocenić który mi pasuje
 ale tak jak WichuTM pisze, muszę się przejechać chociaż dwoma żeby ocenić który mi pasuje- 
				erwinszczak_
- Użytkownik 
- Posty: 453
- Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
- Lokalizacja: Otwock
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady**
1.6 w benzynie lepiej nie brać, bo jest na bardziej kłopotliwymi gazniku, 1.3 do jazdy 110km/h tez wystaczy, a przy tym duzo nie spali...
			
									
									- herbu
- Forumowy spamer :) 
- Posty: 2360
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tylko i wyłącznie 1.8 RP. Monowtrysk, konstrukcja pancerna, części za grosze, a przy tym całkiem niezłe osiągi i spalanie porównywalne z 1.6, a nawet 1.3. I co najważniejsze - jest z czego wybierać - na rynku 1.8 to najpopularniejsza wersja.erwinszczak_ pisze:1.6 w benzynie lepiej nie brać, bo jest na bardziej kłopotliwymi gazniku, 1.3 do jazdy 110km/h tez wystaczy, a przy tym duzo nie spali...
Owszem TD, a w szczególności TDic to również świetny wybór, ale znalezienie sensownego SB-ka graniczy z cudem.
- 
				dominik7
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeżeli masz wybierać pomiędzy 1,3 a 1,6D to wybierz diesla - mniej pali z 1,5l. Różnica w spalaniu między 1,3 a 1,8 też będzie niewielka, bo podejrzewam że na trasie to z 0,5/1l na 100km.
			
									
									http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
						- 
				ForeCast
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Siemanko wszystkim. Mam pytanie do tych, którzy mieli dłuższą styczność z Astrą II w 2 wersjach silnikowych - konkretnie 1.6 8V i 2.0 16V. Skąd taka rozbieżność? No cóż, szkoda mi cabrio na robienie co 2 tygodnie 500 kilometrów, by potem stało na dworze pod akademikiem. Stąd właśnie pomysł na auto typowo na trasę - budżet to jakieś 7-8 tysi. Dlatego też te 2 silniki - 2.0 bo chcę mieć czym wyprzedzać na trasie, która jest stosunkowo wąska i uciążliwa z powodu dużej ilości TIRów. Z drugiej strony jeśli już mam mieć muła, to niech będzie trwały i nie pije oleju w ilościach idących w litry. Stąd moje pytania: jak w tych astrach wygląda sprawa z rdzą? Jeśli chodzi o LPG, to wiem że 1.6 to ideał, a co z 2.0? Jak wygląda ich awaryjność, czy też piją tyle oleju? To tak na szybko, jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia, niech śmiało pisze. Pozdro!
			
									
									***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Miałem kiedyś służbową Astrę G tyle tylko że dostałem nówkę i jeździłem nią jakieś 2 lata więc wiadomo, nówka to inna bajka. Moja miała silnik 1.4 16v bardzo ekonomiczny cholernik w trasie palił jak diesel. Te 1.4 podeptane jakoś jechało w trasie a takie 2.0 to musi już zapierniczać, wspominam bardzo dobrze ten samochód ale jak na klepanie km to chyba bym się skłaniał ku 8 zaworówce, szkoda że nie wkładali tam tej 2 litrowej 8 zaworówki to by było idealne rozwiązanie i nie miał byś dylematu nie. Natomiast co do konsumpcji oleju to ecoteki lubią olej. Chyba tą 2 litrową szesnastkę bym sobie darował (to x20xe ten co w omegach, nie?). Jak tak to bym sobie darował.
			
									
									- herbu
- Forumowy spamer :) 
- Posty: 2360
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No właśnie chyba niekoniecznie. Szwagier ma Astrę G kombi z silnikiem 2.0 16V. Nie wiem, czy to wina LPG, czy po prostu te silniki mają tak kiepską dynamikę, ale do 4 tys. obr. nic się tam nie dzieje - wg mnie jeździ to podobnie do Golfa IV 1.6 8V. Chyba, że ta Astra to jakaś padlina jest.Jaworess pisze:a takie 2.0 to musi już zapierniczać,
- 
				ForeCast
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No wtedy sprawa byłaby jasnaJaworess pisze:szkoda że nie wkładali tam tej 2 litrowej 8 zaworówki to by było idealne rozwiązanie i nie miał byś dylematu nie
Dokładnie, to ten sam silnik. Z opinii niby tak dużo oleju nie bierze, no ale po pierwsze primo to są opinie z forum astry, po drugie primo ultimo to jednak ecotec, a one chyba w DNA mają zapisane spalanie oleju - wożenie bańki oleju w miarę świeżym aucie jest dla mnie dość dziwne i raczej nieakceptowalne.Jaworess pisze:Natomiast co do konsumpcji oleju to ecoteki lubią olej. Chyba tą 2 litrową szesnastkę bym sobie darował (to x20xe ten co w omegach, nie?). Jak tak to bym sobie darował.
Również zaczytałem, że te silniki są 16-zaworowe pełną gębą i do 3 tysięcy właściwie nic się nie dzieje. Druga sprawa to wadliwe uszczelniacze zaworowe które przepuszczają olej i zakłócają dynamikęherbu pisze: No właśnie chyba niekoniecznie. Szwagier ma Astrę G kombi z silnikiem 2.0 16V. Nie wiem, czy to wina LPG, czy po prostu te silniki mają tak kiepską dynamikę, ale do 4 tys. obr. nic się tam nie dzieje - wg mnie jeździ to podobnie do Golfa IV 1.6 8V. Chyba, że ta Astra to jakaś padlina jest.
herbu, orientujesz się jak wygląda awaryjność jeśli chodzi o LPG? Dużej troski wymaga takie auto?
Przyznam, że myślałem iż mój wybór sklanial się będzie ku temu 2.0, bo ten 1.6 z 4 osobami na pokładzie będzie męczący przy normalnej szosowej jeździe.
Najprawdopodobniej zostanę przy vagu i poszukam a4 lub passata b5 z jakimś tdi lub 1.8T+lpg. Dzięki panowie za wszelkie podpowiedzi
- herbu
- Forumowy spamer :) 
- Posty: 2360
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Szwagier ma to auto około roku i generalnie z silnikiem nic się nie dzieje. Niestety nadkola wyglądają z każdym miesiącem coraz słabiej, poza tym dość często nawalają pierdoły (a to centralny przestaje działać, a to szyba nie chce się zamknąć, a to kierunkowskazy zamiast świateł drogowych się włączają...), a czasami jakieś grubsze sprawy (sprężarka klimy, coś w zawieszeniu). Fakt - auto ma przejechane grubo ponad 200 tys. km (ile dokładnie nie pamiętam). Jedyne co, to z silnikiem na razie przynajmniej, nic się nie dzieje, poza tym, że nie wykazuje, jak dla mnie, dynamiki adekwatnej do mocy.ForeCast pisze:herbu, orientujesz się jak wygląda awaryjność jeśli chodzi o LPG? Dużej troski wymaga takie auto?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości



