Jeżeli wasz golf ma problemy z odpaleniem na nagrzanym silniku, wolno się nagrzewa lub w trasie temperatura schodzi na kreskę przed 90 stopni, a w mieście 90 jest (tak było w moim przypadku), to całkiem możliwe, że czujnik temperatury cieczy wymaga wymiany. Oczywiście może być to też termostat, ale czujnik również. Pamiętajcie- kupujcie tylko oryginalny- mój stary czujnik oryginalny wytrzymał 6 lat, zamienniki bardzo szybko padają.
Zanim przystąpicie do wymiany, poczekajcie, aż silnik ostygnie. Ja na wszelki wypadek poczekałem dzień, żeby nie uleciało za dużo płynu chłodzącego.
Czujnik znajduje się po prawej stronie koło silnika, wpięty w krociec.


Miejmy już nowy czujnik w gotowości, załóżmy oring (nasmarujmy go smarem, żeby dobrze trzymał).
Odłączamy wtyczkę, wyciągamy plastikowe zabezpieczenie, wyciągamy czujnik, zakładamy nowy czujnik

 , z powrotem plastikowe zabezpieczenie i wtyczkę. Podczas całej wymiany tylko trochę pokapało płynu chłodniczego.
, z powrotem plastikowe zabezpieczenie i wtyczkę. Podczas całej wymiany tylko trochę pokapało płynu chłodniczego. Stary czujnik-

Myślę, że nikt nie powinien mieć problemów z wymianą- trwa ona 5 minut, nie warto płacić komuś za tak błahą czynność.

 i.... albo miałeś zły oring, albo nie wiem co
  i.... albo miałeś zły oring, albo nie wiem co  bo mój się trzymał bez zastrzeżeń
 bo mój się trzymał bez zastrzeżeń  zawsze mogłeś wsadzić oring na swoje miejsce, a później umiejscowić czujnik temperatury
 zawsze mogłeś wsadzić oring na swoje miejsce, a później umiejscowić czujnik temperatury 
 
  wkładasz oring w króciec a później czujnik
  wkładasz oring w króciec a później czujnik 


