


Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP




 a podgrzewaczem powinien szybciej
 a podgrzewaczem powinien szybciej  szwagier w b5 fl ma po 5km już 90 stopni a w moim nawet skazówka nie drgnie
 szwagier w b5 fl ma po 5km już 90 stopni a w moim nawet skazówka nie drgnie  dodam że świece sa sprawne bo były sprawdzane miernikiem
 dodam że świece sa sprawne bo były sprawdzane miernikiem

Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wiewesol pisze:Napewno po 5 km tdik sie nei rozgrzeje do 90 stopni bo j swoimi nie mam szans takie rogrzanie. Nwet z dogrzewaczem w sharanie ebera o mocy 5 kWatów.
 Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki   ...Zalety ,która zimą ,zamieniają  się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę ,mimo że termostat i  wszystko ma sprawne ...stąd wszelkiego typu podgrzewacze płynu ,moc takiego podgrzewacza na 3 swiece ,to 300-400 Wat  , zimą lepsze to niż nic ...dziają o ile maja sprawne świece ,i elektrykę .Ale w mrozy szału nie ma i o 90 stopniach po kilku kilometrach nie ma co marzyć ,nawet przy sprawnym podgrzewaczu ...bez niego jest jeszcze gorzej ,bo jak ktoś jedzie 3-4 km ,to wskazówka temp.nawet się nie ruszy . I takie są fakty
 Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki   ...Zalety ,która zimą ,zamieniają  się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę ,mimo że termostat i  wszystko ma sprawne ...stąd wszelkiego typu podgrzewacze płynu ,moc takiego podgrzewacza na 3 swiece ,to 300-400 Wat  , zimą lepsze to niż nic ...dziają o ile maja sprawne świece ,i elektrykę .Ale w mrozy szału nie ma i o 90 stopniach po kilku kilometrach nie ma co marzyć ,nawet przy sprawnym podgrzewaczu ...bez niego jest jeszcze gorzej ,bo jak ktoś jedzie 3-4 km ,to wskazówka temp.nawet się nie ruszy . I takie są fakty  


Adams5502 pisze:w jaki sposób sprawdzić czy działa podgrzewanie ,na odpalonym silniku powinno pojawić się tam napięcie Tak?.
Nie tak prędko panywesol pisze:tak ma byc tam prad ze zaroeczke podpieta mozesz podlaczyc i powinna sie swiecic.
 podgrzewacz załaczy się pod kilkoma warunkami ,zasadniczo to muszą być spełnione dwa ...temperatura "widziana "przez kompa ,poniżej 5 stopni ,drugi to obciążenie alternatora ...jak będzie za dużo prądożerczych odbiorników właczone ,to komp nie załaczy podgrzewacza ...jak warunki są spełnione ,to po odpaleniu silnika ,po ok.20 sekundach ,pojawi się napiecie na świecach ...
 podgrzewacz załaczy się pod kilkoma warunkami ,zasadniczo to muszą być spełnione dwa ...temperatura "widziana "przez kompa ,poniżej 5 stopni ,drugi to obciążenie alternatora ...jak będzie za dużo prądożerczych odbiorników właczone ,to komp nie załaczy podgrzewacza ...jak warunki są spełnione ,to po odpaleniu silnika ,po ok.20 sekundach ,pojawi się napiecie na świecach ...Ta bardzo sprawne okolo 40% sprawnoscimunior pisze: Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...
Z tym nagrzewniem to jest różnie... nie można też zapomnieć o tym jakie są nastawy temp wewnętrznej, przy intensywnym wietrzeniu nagrzewnicy też ciężko zagrzać silnik, proponuję dla testu wyłączyć dmuchawę... zupełnie inaczej zacznie pracować wskazówka na liczniku.munior pisze:Zgadza się ...nawet z Eberem o mocy 5 KW ,nie ma szans na takie expresowe grzanie ,kto ma ten wie Nasze staruszki tdi ,to bardzo sprawne silniki ,wiekszośc energi '' idzie w tłoki '' i jest bardzo mało strat cieplnych,takie zalety bezpośredniego wtrysku na tłoki ...Zalety ,która zimą ,zamieniają się w wadę ,bo ciezko taki tdi łapie temperaturę

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości