Ja miałem ostatnio epizod z BMW ale urwany korbowód w Niemczech zmusił mnie do podjęcia decyzji o zakupie samochodu, bo bez auta nie mogłem zostać dłużej niż tydzień czy 2 ze względu na prace. Poszukiwania ruszyły, budżet był niewielki, czas gonił a auto miało być niemieckie. Co z tego wyszło..?
Powrót do VAG.
 
 Od jakiś 3 miesięcy jestem dumnym posiadaczem Cygara
 Musze tutaj przyznać się, że nie chciałem dużego samochodu (szukałem Golfa II syncro albo Audi Coupe) no ale cygaro dla mnie zawsze miało swój urok a ja zostałem uwiedziony jak tylko przekręciłem kluczyk i usłyszałem pięknie grające 5 cylindrów. W ten sam dzień miałem oglądać jeszcze dwa inne auta ale wróciłem do domu i po nieco ponad godzinie uświadamiania sobie jak bardzo od zawsze chciałem 5 garów - zadzwoniłem, ze jednak je biorę. Radość trwała tydzień... po chyba 9 dniach od zakupu szlag trafił uszczelkę pod głowicą... Wiec w pierwsze 2 tygodnie po zakupie zostało w aucie zrobione: planowanie głowicy plus nowa uszczelka metalowa, nowe śruby do jej skręcenia, do tego wymienione uszczelki od kolektora ssącego, wydechowego i wydechu, zmienione świece, kable zapłonowe, kopułka rozdzielacza zapłonu, wymienione paski od pompy wspomagania i alternatora, pompa wody i rolka prowadząca paska rozrządu, który wymieniony był kilka miesięcy wcześniej. W tym samym czasie wymienione zostały tuleje wahacza przedniego, osłona gumowa półośki, wspawany tłumik środkowy oryginalny od Audi 100 zamiast przelotowej rurki po poprzednim właścicielu. Zmienione szkło reflektora prawego bo było popękane, dokładnie wyczyszczona przepustnica, silniczek krokowy oraz tarcza spiętrzająca, odmalowana pokrywa zaworów i wymienione końcówki drążków kierowniczych. Auto po kolejnym tygodniu walki z przeciwnościami i czasem w końcu ożyło ponownie!
  Musze tutaj przyznać się, że nie chciałem dużego samochodu (szukałem Golfa II syncro albo Audi Coupe) no ale cygaro dla mnie zawsze miało swój urok a ja zostałem uwiedziony jak tylko przekręciłem kluczyk i usłyszałem pięknie grające 5 cylindrów. W ten sam dzień miałem oglądać jeszcze dwa inne auta ale wróciłem do domu i po nieco ponad godzinie uświadamiania sobie jak bardzo od zawsze chciałem 5 garów - zadzwoniłem, ze jednak je biorę. Radość trwała tydzień... po chyba 9 dniach od zakupu szlag trafił uszczelkę pod głowicą... Wiec w pierwsze 2 tygodnie po zakupie zostało w aucie zrobione: planowanie głowicy plus nowa uszczelka metalowa, nowe śruby do jej skręcenia, do tego wymienione uszczelki od kolektora ssącego, wydechowego i wydechu, zmienione świece, kable zapłonowe, kopułka rozdzielacza zapłonu, wymienione paski od pompy wspomagania i alternatora, pompa wody i rolka prowadząca paska rozrządu, który wymieniony był kilka miesięcy wcześniej. W tym samym czasie wymienione zostały tuleje wahacza przedniego, osłona gumowa półośki, wspawany tłumik środkowy oryginalny od Audi 100 zamiast przelotowej rurki po poprzednim właścicielu. Zmienione szkło reflektora prawego bo było popękane, dokładnie wyczyszczona przepustnica, silniczek krokowy oraz tarcza spiętrzająca, odmalowana pokrywa zaworów i wymienione końcówki drążków kierowniczych. Auto po kolejnym tygodniu walki z przeciwnościami i czasem w końcu ożyło ponownie!   w euforii dorzuciłem żółte żarówki H4, dyskretna antenkę, bo ze starej został jedynie element mocujący. Potem mycie, polerka i porządne odkurzanie, po czym wymyłem wszystkie szyby wewnątrz i na zewnątrz. W międzyczasie doszły 3 naklejki i koraliki na fotele moim zdaniem świetnie wpisujące się w klimat samochodu. Pozostało wiec jedynie zawiesić choinkę WunderBaum i zrobić rundę honorową
 w euforii dorzuciłem żółte żarówki H4, dyskretna antenkę, bo ze starej został jedynie element mocujący. Potem mycie, polerka i porządne odkurzanie, po czym wymyłem wszystkie szyby wewnątrz i na zewnątrz. W międzyczasie doszły 3 naklejki i koraliki na fotele moim zdaniem świetnie wpisujące się w klimat samochodu. Pozostało wiec jedynie zawiesić choinkę WunderBaum i zrobić rundę honorową  
 Na pokładzie wygodnie, cicho i komfortowo a oko cieszy elegancka, beżowa skórzana tapicerka z Audi V8, niestety deska rozdzielcza jeszcze nie jest przełożona bo musiałem wyjechać za granice tym autem, a poza tym do przekładki brakuje mi jeszcze kilku elementów układanki takich jak licznik czy konsola środkowa z dżwignią ręcznego... Jednak na wszystko przyjdzie czas
 Auto jeszcze nie jest cukierkiem ale z czasem będzie się to, mam nadzieje, zmieniać bo plan mam i będę się go trzymał
  Auto jeszcze nie jest cukierkiem ale z czasem będzie się to, mam nadzieje, zmieniać bo plan mam i będę się go trzymał  
 Marka: Audi
Model: 100 C3 Sedan
Rok: 1986
Pojemność: 2,3
Silnik: NF /benzyna z gazem
 
 Wyposażenie:
-jasna skórzana tapicerka z Audi V8 + jasny dywan, sufit, półka tylna
-4x elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-zielone szyby
-autoalarm
-centralny zamek z pilotem
-tylna kanapa z podłokietnikiem, fotele z siatką na plecach
-4x Amelinium'owe nakładki na progi Audi
-światła przeciwmgielne + kierunkowskazy w zderzaku
-Radio Sony Xplod i glosniki Magnat + kable pod wzmacniacz i skrzynie wyprowadzone do bagażnika
-felgi Ronal 15'' z balonami 195/65
-cultstylowe drewniane koraliki na fotele
Plany?
oj są
 z ważniejszych rzeczy to:
 z ważniejszych rzeczy to:-kompletne wnętrze z V-Ósemki ( 80% skompletowane i czeka na pozostałe 20%)
-oryginalna maska i grill z chromem w miejsce maski z Audi V8
-jakaś sprężyna żeby troszkę obniżyć ten krążownik
-Borbet A 16x9J plus dystans zmieniający rozstaw z 4x108 na 4x100 ( i tu pytanie czy to w ogóle wlezie?! )
 
 -czerwona blenda z Audi V8
-spryskiwacze przednich lamp
-grzane lustra i fotele przednie
-szeroka roleta na tylna szybę (C4, A6, A8?)
-BLOS
-kiedyś może klima...
-ewentualnie front od Audi 200
-trochę ogarnąć pod maską
-pierdoły typu np polerowane(?) siłowniki maski, jakieś eleganckie wycieraczki, emblemat Audi na klapę itp.
Dorzucam kilka garażowych ujęć wykonanych podczas w/w prac:

sprawca zamieszania

glowica przed...

w trakcie...

..i po fakcie.

dziadka BMW i mój dziad, po pierwszej polerce









http://w4.wrzuta.pl/film/7g85Ab3yavq/au ... gine_sound





 ale byl tez pozytywny aspekt całej sprawy, jakis niemiec obfotografował audiczke bo mu się bardzo spodobała
 ale byl tez pozytywny aspekt całej sprawy, jakis niemiec obfotografował audiczke bo mu się bardzo spodobała   tak czy siak auto na chwilę uziemione.
 tak czy siak auto na chwilę uziemione.









 Juz pod dystrybutorem nie moglem jej odpalic, kreci, kreci i nic z tego nie wynika. Probowalem jeszcze kilka razy az wkoncu zrezygnowalem i zadzwonilem po znajomego zeby mnie zabral ze stacji a auto tam zostawilem. Dzisiaj poszedlem obadac sytuacje na swiezo. Podjezdzam na stacje, auto stoi, mysle sobie- nie bylbym soba gdybym nie sprobowal chociaz zakrecic wiec 1wsza proba i....pali! niestety slychac bylo stukanie, dosc glosne ale mimo to postanowilem nim jechac bo przeciez musialem je stamtad zabrac. Przejechalem moze 600m i auto zgaslo pyrkajac sobie na jalowym biegu na skrzyzowaniu. Przepchalem je w bezpieczne miejsce i tak teraz stoi... a ja mam nie lada zagadke o co jej chodiz?!
  Juz pod dystrybutorem nie moglem jej odpalic, kreci, kreci i nic z tego nie wynika. Probowalem jeszcze kilka razy az wkoncu zrezygnowalem i zadzwonilem po znajomego zeby mnie zabral ze stacji a auto tam zostawilem. Dzisiaj poszedlem obadac sytuacje na swiezo. Podjezdzam na stacje, auto stoi, mysle sobie- nie bylbym soba gdybym nie sprobowal chociaz zakrecic wiec 1wsza proba i....pali! niestety slychac bylo stukanie, dosc glosne ale mimo to postanowilem nim jechac bo przeciez musialem je stamtad zabrac. Przejechalem moze 600m i auto zgaslo pyrkajac sobie na jalowym biegu na skrzyzowaniu. Przepchalem je w bezpieczne miejsce i tak teraz stoi... a ja mam nie lada zagadke o co jej chodiz?! 