SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
Witam
Posiadam golfa z silnikiem 1.4, demonem prędkości on nie jest, a przy tym paliwa też nie oszczędza.
Rozważam swap silnika na 2.3 v5 (dobrze pracuje z lpg) w którym moc była by wystarczająca a spalanie nie aż tak bardzo obciążające portfel.
Oczywiście nie planuje kupować samego silnika na przekładkę ale całego golfa z tym silnikiem (najprawdopodobnej anglik).
Czy taka przekładka nie stworzy jakiś wielkich problemów? I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Posiadam golfa z silnikiem 1.4, demonem prędkości on nie jest, a przy tym paliwa też nie oszczędza.
Rozważam swap silnika na 2.3 v5 (dobrze pracuje z lpg) w którym moc była by wystarczająca a spalanie nie aż tak bardzo obciążające portfel.
Oczywiście nie planuje kupować samego silnika na przekładkę ale całego golfa z tym silnikiem (najprawdopodobnej anglik).
Czy taka przekładka nie stworzy jakiś wielkich problemów? I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
Z góry dzięki za odpowiedzi
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
WszystkiegoProgrameR pisze:I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
Jeśli masz zamiar kupić kompletnego angola to teoretycznie będziesz miał wszystkie potrzebne graty.ProgrameR pisze:Oczywiście nie planuje kupować samego silnika na przekładkę ale całego golfa z tym silnikiem (najprawdopodobnej anglik).
Teoretycznie bo jak to w używkach bywa nigdy nie wiesz czy wszystko będzie 100% sprawne, czy coś przy przekładce się nie uszkodzi.
No i jak już przekładać to od razu warto dokonać stosownych wymian eksploatacyjnych (płyny, filtry, rozrząd), wtedy masz spokój na dłuższy czas.
Pamiętaj, że oprócz silnika zadbaj też o hamulce, bo w 1,4 to jest bida.
No i jeśli będziesz wszystko robił sam to poniesiesz jedynie koszta angola i ewentualnych części, ale jakieś tam graty będziesz mógł posprzedawać, więc coś tam odzyskasz.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2049
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochoduProgrameR pisze:I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
W angolu wiązka do kabiny wchodzi po prawej stronie, więc nie tylko skrzynki bezpieczników będzie to dotyczyłoKoguT pisze:tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochodu
Ogólnie jest z tym trochę zabawy, ale trochę chęci i czasu i wszystko da się ogarnąć
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
To jest sprawa oczywistaKamel pisze:No i jak już przekładać to od razu warto dokonać stosownych wymian eksploatacyjnych (płyny, filtry, rozrząd), wtedy masz spokój na dłuższy czas.
Wszystko co będzie lepsze nie tylko hamulce będę przekładał.Kamel pisze:Pamiętaj, że oprócz silnika zadbaj też o hamulce, bo w 1,4 to jest bida.
Z tego wnioskuje że najlepszą opcją jest kupienie elektryki silnika z kierownica po lewej stronie.Kamel pisze:KoguT napisał(a):
tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochodu
W angolu wiązka do kabiny wchodzi po prawej stronie, więc nie tylko skrzynki bezpieczników będzie to dotyczyło
Ogólnie jest z tym trochę zabawy, ale trochę chęci i czasu i wszystko da się ogarnąć
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
ja bym przerobił i się nie bawił w szukanieProgrameR pisze:Z tego wnioskuje że najlepszą opcją jest kupienie elektryki silnika z kierownica po lewej stronie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
rysiektr, bez problemu znalazłem kilka wiązek w cenie około 100zł więc to chyba będzie lepsze rozwiązanie niż przerabianie.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
Jeśli znajdziesz z takim samym wyposażeniem jakie masz zamontowane (uwzględniając zmiany modelowe) to owszem masz rację nie warto rzeźbić.ProgrameR pisze:rysiektr, bez problemu znalazłem kilka wiązek w cenie około 100zł więc to chyba będzie lepsze rozwiązanie niż przerabianie.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: śr cze 20, 2018 15:33
- Auto: Volkswagen Golf
Re: SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
Cześć. Jestem w trakcie swapa z 1.4 ape na elektronicznej przepustnicy auto 2000r z canem już. Na 2.3 aqn i mam problemy z wiązkami pod maską jedna wiązkę podpiąłem i wszystko gra. A druga co jest z tymi kolorowymi wtyczkami co wpina się ją w podszybiu to wgl jest więcej kabli. Ma ktoś jakieś schematy jak to ogarnąć albo najlepiej z małopolski i to zrobi?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Re: SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5
Jeśli jeszcze nie ogarnąłeś to moge Ci przerobić wiązkę tak że będzie plug and playmaniakus10 pisze: ↑pt cze 03, 2022 09:51Cześć. Jestem w trakcie swapa z 1.4 ape na elektronicznej przepustnicy auto 2000r z canem już. Na 2.3 aqn i mam problemy z wiązkami pod maską jedna wiązkę podpiąłem i wszystko gra. A druga co jest z tymi kolorowymi wtyczkami co wpina się ją w podszybiu to wgl jest więcej kabli. Ma ktoś jakieś schematy jak to ogarnąć albo najlepiej z małopolski i to zrobi?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości