witam. siłownik podany w temacie powinien wysuwać bolec jak silnik jest zimny czy jak ciepły?
u mnie w 1.8 2E2 pierburgu ten bolec wysuwa się dopiero jak silnik jest rozgrzany i podwyższa nieco obroty jałowe,
co reguluje ta śruba z tyłu siłownika? siłownik jest uszkodzony czy możliwe że wężyki są dziurawe bądź źle podłączone?
siłownik 3-położeniowy problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
siłownik 3-położeniowy problem
adult fun with secret ladies - https://privateladyescorts.com - find girls for adult fun
- adamtb
- Ma gadane
- Posty: 194
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
siłownik 3-położeniowy problem
Siłownik 3-położeniowy przy zimnym silniku powinien wysunąć się całkowicie na jakieś 5-7 sec. dopóki nie zamknie się wyłącznik termiczno-czasowy (jeżeli masz popsuty wył ter-czas możesz śmiało go wywalić i podpiąć wężyki bespośrednio, gdzieś na chomiku dałem schemacik) a jak nie będziesz wiedział jak to pisz.
Potem (nawet jak silnik jest zimny czy gorący) powinien być w położeniu środkowym, ponieważ obroty na zimnym silniku utrzymuje wax element.
Ta śróbka z tyłu siłownika 3-położeniowego (na klucz 13) reguluje czułość membran wewnątrz siłownika.
Najpierw regulacja na rozgrzanym silniku przy 3000 obr/min
Czytaj - tu masz wszystko: http://chomikuj.pl/adamtb/AUTA/VW+Golf+ ... erburg+2E2" onclick="window.open(this.href);return false;
Potem (nawet jak silnik jest zimny czy gorący) powinien być w położeniu środkowym, ponieważ obroty na zimnym silniku utrzymuje wax element.
Ta śróbka z tyłu siłownika 3-położeniowego (na klucz 13) reguluje czułość membran wewnątrz siłownika.
Najpierw regulacja na rozgrzanym silniku przy 3000 obr/min
Czytaj - tu masz wszystko: http://chomikuj.pl/adamtb/AUTA/VW+Golf+ ... erburg+2E2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
siłownik 3-położeniowy problem
wyłącznik termiczno czasowy to jest ten króciec z 2 końcówkami przez które przepływa płyn chłodzący?
wywaliłem go bo cały popękał,jak sprawdzić czy działa ten wyłącznik?
wywaliłem go bo cały popękał,jak sprawdzić czy działa ten wyłącznik?
adult fun with secret ladies - https://privateladyescorts.com - find girls for adult fun
- adamtb
- Ma gadane
- Posty: 194
- Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
siłownik 3-położeniowy problem
Trochę lenia z ciebie, wszystko masz w linku na chomiku ale nawet nie chce ci się sprawdzić jak wygląda zawór termiczno-czasowy.
Więcej inwencji jeżeli chcesz samemu rozwiązać problem (mechanika od Pierburga raczej nie znajdziesz-tylko forum).
PS. Ja sam kiedyś szukałem mechaniora co by się znał na Pierburgu i to w dużych miastach (Piekary Śląskie, Bytom, Chorzów, Zabrze i ościenne) i nie znalazłem. Wkurzyłem się, rozebrałem i w 1 dzień przy pomocy forum nauczyłem się go na tiptop.
zawór termiczno-czasowy

Więcej inwencji jeżeli chcesz samemu rozwiązać problem (mechanika od Pierburga raczej nie znajdziesz-tylko forum).
PS. Ja sam kiedyś szukałem mechaniora co by się znał na Pierburgu i to w dużych miastach (Piekary Śląskie, Bytom, Chorzów, Zabrze i ościenne) i nie znalazłem. Wkurzyłem się, rozebrałem i w 1 dzień przy pomocy forum nauczyłem się go na tiptop.

zawór termiczno-czasowy

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
siłownik 3-położeniowy problem
po odpaleniu zimnego silnika wysuwa się na parę sekund jak kolega wyżej opisał. Potem siedzi w jednej pozycji i po rozgrzaniu tylko wydaje ci się że się wysuwa, to nie on się wysuwa tylko wkręt regulacyjny przepustnicy się do niego zbliża w miarę domykania przepustnicy dzięki działaniu wax elementu.
Dodatkowo 1.8 miały układ odcięcia ciągu: o zwiększeniu obrotów siłownik chowa się, dzięki czemu przepustnica całkiem się zamyka jeśli zdejmiesz nogę z gazu ( odcięcie dopływu mieszanki dla zmniejszenia zużycia paliwa) , jeśli obroty spadną do ok 1500/min - siłownik z powrotem wraca do pozycji środkowej. Od tego jest sterownik elektrozaworu z tyłu gaźnika - jest to kostka o wyglądzie przekaźnika z nadrukiem 61 lub 62 umieszczona w skrzynce bezpieczników.
1.6 tego układu nie mają.
Dodatkowo 1.8 miały układ odcięcia ciągu: o zwiększeniu obrotów siłownik chowa się, dzięki czemu przepustnica całkiem się zamyka jeśli zdejmiesz nogę z gazu ( odcięcie dopływu mieszanki dla zmniejszenia zużycia paliwa) , jeśli obroty spadną do ok 1500/min - siłownik z powrotem wraca do pozycji środkowej. Od tego jest sterownik elektrozaworu z tyłu gaźnika - jest to kostka o wyglądzie przekaźnika z nadrukiem 61 lub 62 umieszczona w skrzynce bezpieczników.
1.6 tego układu nie mają.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości