Pompa czy wysprzęglik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				Rafał1984zrm
- Mały gagatek 
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
Witam
Po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasą złożyłem wszystko do "kupy" i okazuje się, że pedał sprzęgła nie odbija- tzn. zostaje w podłodze. Z wysprzęglika skrzyni biegów nie idą bąble powietrza po odpowietrzeniu. Dodam, że nawet wyjąłem wysprzęglik i zalałem go płynem ze strzykawki. Widać, że wysprzęglik pracuje, jednak pedał dalej w podłodze. Objawy są takie, że jak pompuje pedałem sprzęgła, to wysprzęgkik się wysuwa, jednak nie jest to na tyle duża siła, bo utrzymam go w ręku. Dodam, że podczas pompowania pedałem i trzymająć ściśniety wysprzęglik, płyn w zbiorniczku tak jabkby się cofał i "podskakuje".
Przed demontażem sprzęgła rozłączyłem wysprzęglik od pompy a wąż zacisnąłem " Morsem" i od tej pory mam takie objawy, że pedał w podłodze:( Miał ktoś z was taki przypadek? I czy jest sposób by wykluczyć pompę oraz wysprzęglik. Kolega powiedział mi, że mogło się tak stać że Mors przepuścił płyn z węża, pompka przy pedale pozostała bez płynu i siadła. Liczę na Waszą pomoc.
Acha.. Dodam jeszcze, że podczas odpowietrzania wysprzęglika, płynu ze zbiorniczka hamulcowego praktycznie nie ubywa.
Pozdrawiam
			
									
									Po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasą złożyłem wszystko do "kupy" i okazuje się, że pedał sprzęgła nie odbija- tzn. zostaje w podłodze. Z wysprzęglika skrzyni biegów nie idą bąble powietrza po odpowietrzeniu. Dodam, że nawet wyjąłem wysprzęglik i zalałem go płynem ze strzykawki. Widać, że wysprzęglik pracuje, jednak pedał dalej w podłodze. Objawy są takie, że jak pompuje pedałem sprzęgła, to wysprzęgkik się wysuwa, jednak nie jest to na tyle duża siła, bo utrzymam go w ręku. Dodam, że podczas pompowania pedałem i trzymająć ściśniety wysprzęglik, płyn w zbiorniczku tak jabkby się cofał i "podskakuje".
Przed demontażem sprzęgła rozłączyłem wysprzęglik od pompy a wąż zacisnąłem " Morsem" i od tej pory mam takie objawy, że pedał w podłodze:( Miał ktoś z was taki przypadek? I czy jest sposób by wykluczyć pompę oraz wysprzęglik. Kolega powiedział mi, że mogło się tak stać że Mors przepuścił płyn z węża, pompka przy pedale pozostała bez płynu i siadła. Liczę na Waszą pomoc.
Acha.. Dodam jeszcze, że podczas odpowietrzania wysprzęglika, płynu ze zbiorniczka hamulcowego praktycznie nie ubywa.
Pozdrawiam
Rafał
						Pompa czy wysprzęglik?
a odpowietrzałeś hamulce? może masz caly uklad zapowietrzony
			
									
									czyszczenie nastawnika itd... Wrocław i okolice
						- 
				Rafał1984zrm
- Mały gagatek 
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
Hamulce odpowietrzane były przed wymianą sprzęgła. Żadnych problemów nie było. Auto miałem rozebrane ponad tydzień i tak stał. Może gdzieś ten płyn zeszedł z węża pompki sprzęgłowej i szlag ją trafił, a swoją drogą... możliwe jest, żeby po prostu od tak się tak ta pompka zepsuła gdzie na starym sprzęgle nie miałem z nią absolutnie żadnych problemów?
			
									
									Rafał
						- Michał_1977
- _ 
- Posty: 14310
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
 Golf mk5 (BKD)
 Audi A3 8L (ASZ)
 Audi A3 8P (BMM)
- Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
Rafał1984zrm, pompę sprzęgła odpowietrz,a później jeszcze raz wysprzęglik.Będzie dobrze 
			
									
									
- silent_runner
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 527
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 17:46
- Lokalizacja: WZ (west side warsaw)
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
Najprościej odpowietrzyć układ sprzęgła poprzez założenie przewodu na odpowietrznik lewego przedniego zacisku i odpowietrznik wysprzęglika. Tylko ciasny przewód, luzujesz oba odpowietrzniki i naciskasz pedał hamulca. Wiadomo ciśnienie z układu hamulcowego przejdzie przez wysprzęglik i pompkę i wróci do zbiorniczka. Ja tak odpowietrzałem po wymianie sprzęgła w golfie mk4 1,6
pozdro
			
									
									pozdro
VW MANIA 2008 (nr.0038)
VW MANIA 2009 (nr.0390)

1984 MK2 GTI http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=526473" onclick="window.open(this.href);return false; almost complet :]
						VW MANIA 2009 (nr.0390)

1984 MK2 GTI http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=526473" onclick="window.open(this.href);return false; almost complet :]
- 
				Rafał1984zrm
- Mały gagatek 
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Pompa czy wysprzęglik?
silent_runner pisze:Najprościej odpowietrzyć układ sprzęgła poprzez założenie przewodu na odpowietrznik lewego przedniego zacisku i odpowietrznik wysprzęglika. Tylko ciasny przewód, luzujesz oba odpowietrzniki i naciskasz pedał hamulca. Wiadomo ciśnienie z układu hamulcowego przejdzie przez wysprzęglik i pompkę i wróci do zbiorniczka. Ja tak odpowietrzałem po wymianie sprzęgła w golfie mk4 1,6
pozdro
Już tak robiłem, nic nie pomaga. Pedał sprzęgła dalej w podłodze.
Rafał
						- 
				Rafał1984zrm
- Mały gagatek 
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Pompa czy wysprzęglik?
a, jak odpowietrzyć samą pompę sprzęgła- tę przy pedale? Dodam, że po wyjęciu przewodu z wysprzęglika- łączącego wysprzęglik z pompą- ciśnienie z pompy sprzęgła jakieś jest, bo wywala płyn hamulcowy, ale nie jest to jakieś duże ciśnienie według mnie.Michał_1977 pisze:Rafał1984zrm, pompę sprzęgła odpowietrz,a później jeszcze raz wysprzęglik.Będzie dobrze
Wymontowałem też sam wysprzęglik. Po wciśnięciu czopa wysprzęglika ręką, płyn hamulcowy w zbiorniczku wyrównawczym podnosi się do góry i nie widać żadnych bąbli powietrza, więc wydaje mi się że wysprzęglik jest dobry. A czy na pompie sprzęgła jest może jakiś zawór zwrotny?
Rafał
						- silent_runner
- Gadatliwa bestia 
- Posty: 527
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 17:46
- Lokalizacja: WZ (west side warsaw)
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
może pompka Ci przepuszcza.
			
									
									VW MANIA 2008 (nr.0038)
VW MANIA 2009 (nr.0390)

1984 MK2 GTI http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=526473" onclick="window.open(this.href);return false; almost complet :]
						VW MANIA 2009 (nr.0390)

1984 MK2 GTI http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=526473" onclick="window.open(this.href);return false; almost complet :]
- 
				Rafał1984zrm
- Mały gagatek 
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Pompa czy wysprzęglik?
Pedał wrócił na swoją pozycję. Przyczyna: pompka sprzęgła przy pedale. Koszt pompki 200zł TRW- Lucas:)
Pozdrawiam
			
									
									Pozdrawiam
Rafał
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


 
  + Climatronic
 + Climatronic  + grzane skóry i inne wodotryski
  + grzane skóry i inne wodotryski  
 
