Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Wiem, że było o tym pewnie tysiąc razy i nie chce się Wam po raz kolejny o tym mówić, ale mam pytania, bo nie znalazłem fotek i opisów takich żebym był na 100% pewien, więc wole zapytać tylko nie bijcie
Więc tak:
- żeby zwiększyć dawkę paliwa wkręcam to:?
- co to za zaślepiony otwór?
- gdzie mogę podłączyć wskaźnik turbo?
- i czy nie ma u mnie tego zaworu bezpieczeństwa EGR, bo nie widziałem nigdzie...?
Z góry przepraszam za tołkowanie tematu i dzięki za odpowiedzi
Więc tak:
- żeby zwiększyć dawkę paliwa wkręcam to:?
- co to za zaślepiony otwór?
- gdzie mogę podłączyć wskaźnik turbo?
- i czy nie ma u mnie tego zaworu bezpieczeństwa EGR, bo nie widziałem nigdzie...?
Z góry przepraszam za tołkowanie tematu i dzięki za odpowiedzi
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Zdejmij ten kapturek i do nie go podepnij manometr. Należy zmierzyć ciśnienie doładowania - pojedź na trasę, obroty mają być około 2000 na trzecim biegu. Wciskasz pedał w podłogę i przy około 2500 obr/min masz mieć minimum 0,65 bara. Jeśli jest inaczej to trzeba zająć się sprężarką.
Musisz być pewny że silnik jest na 100% w pełni sił, ze względu na słabą uszczelkę pod głowicą, warto sprawdzić wentylator i termowłącznik, czy chodzą oba biegi.
Dopiero wtedy można zacząć kręcić śrubkami od dawki. Jeśli będziesz miał niesprawną sprężarkę to szybko się wysypie, i możesz przy okazji poważnie uszkodzić silnik.
Ja w swoim trzy razy robiłem głowicę, dopiero po założeniu metalowej uszczelki mam spokój.
Musisz być pewny że silnik jest na 100% w pełni sił, ze względu na słabą uszczelkę pod głowicą, warto sprawdzić wentylator i termowłącznik, czy chodzą oba biegi.
Dopiero wtedy można zacząć kręcić śrubkami od dawki. Jeśli będziesz miał niesprawną sprężarkę to szybko się wysypie, i możesz przy okazji poważnie uszkodzić silnik.
Ja w swoim trzy razy robiłem głowicę, dopiero po założeniu metalowej uszczelki mam spokój.
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Silnik jest raczej sprawny, kompresja jest dobra... turbina była 1,5 roku temu regenerowana, więc też powinna być w porządku, tylko mam małe wycieki spod uszczelki to może najpierw zmierzę tę ciśnienie doładowania (czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?) i poczekam na wymianę uszczelki od razu na metalową i potem będę się bawił...
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
ten zaslepiony zawor to przypomina mi otwor w ktorym powinien byc wezyk laczacy kolektor z pompa (z LDA) ktore pod wplywem cisnienia wgniata boost pin, ale z tego co tu widac Ty masz pompe ECO.kordzio pisze:(czyli wpinam się w ten "zaślepiony otwór" jak to nazwałem?)
Tam tez dobrze byloby sie wpiąć
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
piotrekgal, pompę z LDA niedługo powinienem mieć, więc wtedy łącze wężykiem kolektor z pompą i w ten wężyk wpinam się trójnikiem z tym wskaźnikiem doładowania - dobrze myślę?
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- dominik29a
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
- Lokalizacja: Krk
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Witam, mam do was pytanie mianowicie, posiadam pompę wtryskową z wszystkimi modami jakie są (timming,gov mod,bost pint itd.) + tłoko rozdzielacz 10mm. W aucie mam założoną pompe seryjną od 1.6 td z gov mod i bost pin.
I tu moje pytanie do was czy warto zmieniać ta pompe i czy będzie różnica.
Sprzęgło lubi sobie sliznąc
I tu moje pytanie do was czy warto zmieniać ta pompe i czy będzie różnica.
Sprzęgło lubi sobie sliznąc
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
dominik29a, na pewno warto, z tym że twoje sprzęgło może wtedy zakochać się w ślizganiu
- dominik29a
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 08:22
- Lokalizacja: Krk
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Tego się właśnie obawiam ...... najlepsze jest to ze sprzęgło było zmieniane na SACHS 210mm i nie powinno ślizgać. (Sprzęgło zakładał poprzedni właściciel) NIe wiem w czym może byc problem. (Dodam że 110 afn nie da mi rady).
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?
Re: Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Uszczelka elringa załatwi sprawę tylko sprawdź na ile karbów potrzebujesz 1,2,3 poproś w sklepie po prostu o uszczelkę do golfa 3 1.9 TD/GTD 75 koni na bank się nie pomylą. SKF będzie ok..David2004 pisze:Jako, że temat jest bardzo obszerny, a potrzebuje dokładnych odpowiedzi, chciałbym zadać kilka pytań. Mam nadzieję że ktoś udzieli mi odpowiedzi.
Mianowicie: jakiej firmy zastosować uszczelke pod głowicę z aaz'eta do 1v ? Jeśli można, prosiłbym o numer uszczelki.
Z czego rozrząd brać ? SKF bedzie ok ?
pozrawiam
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Kolejne pytanie Panowie:
w 1v kolektor dolotowy musze zmieniać by włożyć T3 ?
jakie rury dać do icka, 2" starczą ?
w 1v kolektor dolotowy musze zmieniać by włożyć T3 ?
jakie rury dać do icka, 2" starczą ?
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V
Nie czytaj starych wątków o poprawianiu 1.6 i nie kieruj się nimi. Jeśli chcesz poprawić coś w tym silniku to zostaw T3 i K24 w spokoju. Raz że to stare ciężkie śmiecie, dwa wykonane w technologii kamienia łupanego z ogromnym AR i ciężkimi wirnikami i wielkimi, a jeszcze na Twoje nieszczęście mają niestandardowe zawory WG, które po tylu latach - mi się nie udało spotkać dobrego - tak to podsumuje.
Jeżeli chcesz turbo które będzie pasować PNP i będzie coś poprawiać to kup T2 z TDI (z audi), o numerze 454001-0001. Ta turbinka ma mniejszy wirnik wydechowy i zachowuje małe AR przy takim samym kompresorze jaki ma T3. Na tym turbie będzie Ci się o wiele przyjemniej jeździć, będzie się szybciej budzić i łatwiej będzie ją napędzać co i przeniesie sie na większą wydajność ciśnieniową. Ta turbina ma też WG dostosowane do sterowania zewnętrznego przez N75 w TDI, więc będzie idealne do MBC no i taki WG dostaniesz nowy, gdyby był uszkodzony. Jak zapakujesz z niej 1.8 bara to gęba Ci się uśmiechnie.
Można też inne turbiny zastosować do 1.6, ale jest więcej zbierania gratów.
Jeżeli chcesz turbo które będzie pasować PNP i będzie coś poprawiać to kup T2 z TDI (z audi), o numerze 454001-0001. Ta turbinka ma mniejszy wirnik wydechowy i zachowuje małe AR przy takim samym kompresorze jaki ma T3. Na tym turbie będzie Ci się o wiele przyjemniej jeździć, będzie się szybciej budzić i łatwiej będzie ją napędzać co i przeniesie sie na większą wydajność ciśnieniową. Ta turbina ma też WG dostosowane do sterowania zewnętrznego przez N75 w TDI, więc będzie idealne do MBC no i taki WG dostaniesz nowy, gdyby był uszkodzony. Jak zapakujesz z niej 1.8 bara to gęba Ci się uśmiechnie.
Można też inne turbiny zastosować do 1.6, ale jest więcej zbierania gratów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości