MKII 1.3 NZ [Wa-wa] - klopoty z serduszkiem i prośba o rade.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MKII 1.3 NZ [Wa-wa] - klopoty z serduszkiem i prośba o rade.
Witam wszystkich.
Piszę z prośbą o rade co zrobić samemu a z czym jechać do elektromechanika i na co zwrócić uwagę... Ostatno zebrało się kilka rzeczy.
Oberwała mi sie w baku pomocnicza pompa. Udalo mi sie naprawic usterke ale od tego czasu smierdzi mi w aucie benzyną( pewnie nie dokręcona nakrędka mocująca "smok" w baku choć zakręcałem jak mogłem mocno )? . Co ciekawe śmierdzi benzyną gdy podczas jazdy np 80km/h otworzę okno a przede mną nie jedzie żadne auto??? Przy zamknietych oknach nie ma zapachu wahy z kratek nawiewu???
Przechodząc do silnika to ostatnio zacząl mi sporo wiecej palic [ z trasy wyszlo mi 7,8L/100km !! wczesniej przy mojej jezdzie nie przekraczalem 6L ]. Od momentu wymiany swiec przejechalem jakies 35 000km. Należy je wymienić? Jakie polecacie? Wewnątrz aparatu zapłonowego mam troche syfu i opilkow metalu? wyczyścić i wymienić palec?
Podczas ostatniej trasy dwa razy odezwal mi sie brzęczyk i zamrugala kontrolka ciśnienia oleju gdy zdejmowałem nogę z gazu tak przy 80-tce na 4 biegu. Trochę się zestresowałem. Było ciepło ( 25 - 30 stopni ) Mam dwa czujniki ciśnienia. Zacznę od ich wymiany i zobaczymy czy sie powtórzy. Kosztują niewiele więc kupie je i myslę że uda mi się samemu je wymienić. Mogą być jakieś niespodzianki?
Ze sprawdzeniem czujników i sondy, ustawieniem składu mieszanki musze pojechac do jakiegos fachmana. Mieszkam w Warszawie na Bemowie. Może ktoś z warszy poleci jakis niedrogi i kompetentny warsztat?
Jeszcze jedna sprawa. Dziwne to, ale zawsze jak probuje sprawdzić poziom oleju w silniku, to na bagnecie mam powyzej poziomu... Wyciągnę, wytre szmatą, wsadzę i jest to samo... Zawsze powyzej normy. Wlewam przy wymianie 3.5L + wymiana filtra. Czy tak ma być? jak jest u Was?
Przepraszam że tak wiele wątków na raz ale w piatek szykuje mi się znowu wyjazd. Tym razem do Gdańska. W portfelu mało miedzi a musze coś zrobić z autem bo stres podczas jazdy jest juz poważny. Co będę mogł zrobie sam a z reszta pojadę do speca. Za wszelkie porady z góry dziekuję!!!
Piszę z prośbą o rade co zrobić samemu a z czym jechać do elektromechanika i na co zwrócić uwagę... Ostatno zebrało się kilka rzeczy.
Oberwała mi sie w baku pomocnicza pompa. Udalo mi sie naprawic usterke ale od tego czasu smierdzi mi w aucie benzyną( pewnie nie dokręcona nakrędka mocująca "smok" w baku choć zakręcałem jak mogłem mocno )? . Co ciekawe śmierdzi benzyną gdy podczas jazdy np 80km/h otworzę okno a przede mną nie jedzie żadne auto??? Przy zamknietych oknach nie ma zapachu wahy z kratek nawiewu???
Przechodząc do silnika to ostatnio zacząl mi sporo wiecej palic [ z trasy wyszlo mi 7,8L/100km !! wczesniej przy mojej jezdzie nie przekraczalem 6L ]. Od momentu wymiany swiec przejechalem jakies 35 000km. Należy je wymienić? Jakie polecacie? Wewnątrz aparatu zapłonowego mam troche syfu i opilkow metalu? wyczyścić i wymienić palec?
Podczas ostatniej trasy dwa razy odezwal mi sie brzęczyk i zamrugala kontrolka ciśnienia oleju gdy zdejmowałem nogę z gazu tak przy 80-tce na 4 biegu. Trochę się zestresowałem. Było ciepło ( 25 - 30 stopni ) Mam dwa czujniki ciśnienia. Zacznę od ich wymiany i zobaczymy czy sie powtórzy. Kosztują niewiele więc kupie je i myslę że uda mi się samemu je wymienić. Mogą być jakieś niespodzianki?
Ze sprawdzeniem czujników i sondy, ustawieniem składu mieszanki musze pojechac do jakiegos fachmana. Mieszkam w Warszawie na Bemowie. Może ktoś z warszy poleci jakis niedrogi i kompetentny warsztat?
Jeszcze jedna sprawa. Dziwne to, ale zawsze jak probuje sprawdzić poziom oleju w silniku, to na bagnecie mam powyzej poziomu... Wyciągnę, wytre szmatą, wsadzę i jest to samo... Zawsze powyzej normy. Wlewam przy wymianie 3.5L + wymiana filtra. Czy tak ma być? jak jest u Was?
Przepraszam że tak wiele wątków na raz ale w piatek szykuje mi się znowu wyjazd. Tym razem do Gdańska. W portfelu mało miedzi a musze coś zrobić z autem bo stres podczas jazdy jest juz poważny. Co będę mogł zrobie sam a z reszta pojadę do speca. Za wszelkie porady z góry dziekuję!!!
Pozdrawiam - Orzeł
ja bym zaczął od zbiornika paliwa - opary benzyny + temperatura - do Gdańska mozesz wykorkować. Odkręć korek, sprawdź czy jest gumka pod nim,sprawdź wszystkie opaski - musi być wszystko ok - czujesz zapach po otwarciu szyby bo wtedy powietrze zawirowuje w środku i nie jest wyciągane otworami w bagażniku tylko wraca - tak że czyjesz woń paliwa.
Czujniki możesz faktycznie podmienić - przynajmniej wyjdzie czy to ich wina czy też np olej + filtr czy też przypachany smok czy tez pada pompa oleju...
Co do opiłków w aparacie - jak widać duże zużycie palca lub kopółki - wymieniaj komplet.
Czujniki możesz faktycznie podmienić - przynajmniej wyjdzie czy to ich wina czy też np olej + filtr czy też przypachany smok czy tez pada pompa oleju...
Co do opiłków w aparacie - jak widać duże zużycie palca lub kopółki - wymieniaj komplet.
tak ma nie być - oleju nie może być ponad stanOrzeł pisze:Dziwne to, ale zawsze jak probuje sprawdzić poziom oleju w silniku, to na bagnecie mam powyzej poziomu... Wyciągnę, wytre szmatą, wsadzę i jest to samo... Zawsze powyzej normy. Wlewam przy wymianie 3.5L + wymiana filtra. Czy tak ma być?
Jutro jadę do elektromechanika. Przy okazji poproszę o dokręcenie tej dużej nakrętki mocującej moduł pompy w baku.
tak ma nie być - oleju nie może być ponad stan
Hmm. tylko co z tym zrobić. U mnie bagnet to "drut" splaszczony pod koniec. Zawsze mam poziom ponad to spłaszczenie... Zaczyna mnie to irytować i nie kumam co moze powodowac taki stan rzeczy.... Moze mam bagnet od innego auta???
tak ma nie być - oleju nie może być ponad stan
Hmm. tylko co z tym zrobić. U mnie bagnet to "drut" splaszczony pod koniec. Zawsze mam poziom ponad to spłaszczenie... Zaczyna mnie to irytować i nie kumam co moze powodowac taki stan rzeczy.... Moze mam bagnet od innego auta???

Pozdrawiam - Orzeł
Orzeł, sprawdź czy olej nie ma przypadkiem zapachu benzyny. Być może coś się stało i benzyna dostaje się do oleju. To by wyjaśniało zapach benzyny, podwyższony stan oleju, zwiększone zużycie palia oraz brzęczenie i swiecenie kontrolki oleju.Benzyna w oleju powoduje jego rozrzedzenie a tym samym spadek ciśnienia.
hello!
odnośnie ilości oleju w silniku nz - ja też myslałem że z wymianą filtra wejdzie 3,5 litra, tymczasem byłem na warsztacie tydzień temu żeby olej sobie wymienic-panowie spuscili olej, wymienili filtr i wlewali olej kontrolując co chwile stan na bagnecie, teraz mam równiutko pomiedzy min i max na bagnecie a oleju weszło dokładnie 3l!
sam sie zdziwiłem - 3 litry !!??
odnośnie ilości oleju w silniku nz - ja też myslałem że z wymianą filtra wejdzie 3,5 litra, tymczasem byłem na warsztacie tydzień temu żeby olej sobie wymienic-panowie spuscili olej, wymienili filtr i wlewali olej kontrolując co chwile stan na bagnecie, teraz mam równiutko pomiedzy min i max na bagnecie a oleju weszło dokładnie 3l!
sam sie zdziwiłem - 3 litry !!??
heh u mnie tak samo też byłem zdziwiony i to bardzo.łyssy pisze:hello!
odnośnie ilości oleju w silniku nz - ja też myslałem że z wymianą filtra wejdzie 3,5 litra, tymczasem byłem na warsztacie tydzień temu żeby olej sobie wymienic-panowie spuscili olej, wymienili filtr i wlewali olej kontrolując co chwile stan na bagnecie, teraz mam równiutko pomiedzy min i max na bagnecie a oleju weszło dokładnie 3l!
sam sie zdziwiłem - 3 litry !!??
teraz zamiast bańki 4 litry kupuje 3 razy po litrze

Tylko szkoda że zorientowałem się dopiero po drugiej wymianie oleju...
http://www.zmilosciserc.pl/dss.php
Tiaa. Zjezdzilem wlasnie warszawe w poszukiwaniu warsztatu elektromechanicznego. Na forum znalazłem spis polecanych w Warszawie warsztatów. Moje spostrzezenia na ich temat napisze w tamtym dziale...bodzio_j pisze:Orzeł, sprawdź czy olej nie ma przypadkiem zapachu benzyny. Być może coś się stało i benzyna dostaje się do oleju. To by wyjaśniało zapach benzyny, podwyższony stan oleju, zwiększone zużycie palia oraz brzęczenie i swiecenie kontrolki oleju.Benzyna w oleju powoduje jego rozrzedzenie a tym samym spadek ciśnienia.
Wracając do tematu. Mam wrażenie że olej lekko śmierdzi benzyną... Końcówka rury wydechowej czarna jak w dieslu... Wskazywałoby to więc chyba na walnięty czujnik temperatury. Silnik pewnie cały czas na ssaniu pracuje i nieprzepalone paliwo dostaje sie do oleju. Spalanie duże, olej rzadki i smarowanie oraz ciśnienie słabe może być;( Jade kupić czujnik...
Pozdrawiam - Orzeł
mam czujnik i zaraz będę go montował. kurcze olej bez dwoch zdan ma zapach benzyny. dzis go juz nie wymienie. Mam teraz tylko nadzieje ze zbytnio nie nadwyrężylem silniczka przez ten rzadki olej...
[ Dodano: Pią Lip 07, 2006 14:20 ]
Czujnik temperatury zamontowany. Założyłem oddzielny temat odnośnie sposobu wykonania wymiany: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54415
Wydaje mi sie że silnik pracuje teraz inaczej. Pozostaje jeszcze jednak wizyta u elektryka w celu dokonania przeglądu i regulacji układu. Wymieniłem olej. Wlałem 3L. Zobaczymy jaki będzie odczyt poziomu na bagnecie... No i przy okazji wykryłem że mam popękany mechanizm pedałów który już jest pospawany. Nakrętka mocująca moduł pompy pomocniczej w baku dokręcona ale mam wrażenie że dalej śmierdzi więc trzeba będzie pewnie wyjmować bak i sprawdzać przewody:-( Jutro jade do Gdańska i mam nadzieje że dojade bez problemów.

[ Dodano: Pią Lip 07, 2006 14:20 ]
Czujnik temperatury zamontowany. Założyłem oddzielny temat odnośnie sposobu wykonania wymiany: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54415
Wydaje mi sie że silnik pracuje teraz inaczej. Pozostaje jeszcze jednak wizyta u elektryka w celu dokonania przeglądu i regulacji układu. Wymieniłem olej. Wlałem 3L. Zobaczymy jaki będzie odczyt poziomu na bagnecie... No i przy okazji wykryłem że mam popękany mechanizm pedałów który już jest pospawany. Nakrętka mocująca moduł pompy pomocniczej w baku dokręcona ale mam wrażenie że dalej śmierdzi więc trzeba będzie pewnie wyjmować bak i sprawdzać przewody:-( Jutro jade do Gdańska i mam nadzieje że dojade bez problemów.
Pozdrawiam - Orzeł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości