Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								TDiesel							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 107
 		- Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
 		
		
																- Lokalizacja: Wałbrzych
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDiesel » śr lis 03, 2010 23:58
			
			
			
			
			odzim pisze:skoro tak piszesz to przestajesz byc  wiarygodny calkowicie , jak mozesz  nie uzywac turba skoro ona dziala od uruchomienia silnika a w twoim alh jest dodatkowo zmienna geometria  
Pojęcie używania turba, to miałem na myśli mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, co spowoduje większe doładowanie. Jeżdżę płynnie i z głową po mieście, co daje niskie spalanie.
perki pisze:zaoszczedzi sie 12 zl miesiecznie na rope a potem wyda 350 za czyszczenie turbiny + jeszcze 100 za dolot i EGR   
Mam Seata ponad 2 lata, naklepałem już troszkę km i korygowanie kierownic jest w bdb stanie. To, że generalnie po mieście "nie butuję" często, nie oznacza że nie używam turba. Co jakiś czas przegonię go na 3, 4 i 5 biegu z maxymalnym obciązeniem do 3500-4000 obr/min - puści ładnego bąka i jest spokój na jakiś czas  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								DaroS							
 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 406
 		- Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
 		
		
																- Lokalizacja: Wodzislaw
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: DaroS » czw lis 04, 2010 15:49
			
			
			
			
			Nowo zakupiony Passat z silnikiem AHH wg mfa spala srednio 5,1l.
Przy spokojnej trasie udalo mi sie zejsc pare razy do 4,5l.
Jest to w rzeczywistosci mozliwe spalanie kolo 4,5l czy mfa zaniza?
			
									
									
		
		
				Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								DuDa							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1247
 		- Rejestracja: pt sie 27, 2010 20:22
 		
		
											- Lokalizacja: Wrocław / Lubin
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: DuDa » pt lis 05, 2010 17:56
			
			
			
			
			TDiesel pisze:zawsze wyjeżdżam do ostatniej kropli
Jak tam pompa się po tym trzyma?
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								perki							 
						- ...

 			
		- Posty: 2363
 		- Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
 		
		
											- Lokalizacja: Zagłębie
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: perki » pt lis 05, 2010 18:01
			
			
			
			
			DuDa pisze:TDiesel pisze:zawsze wyjeżdżam do ostatniej kropli
Jak tam pompa się po tym trzyma?
 
pewnie podobnie jak filtr paliwa  

   polecam zobaczyc jak wyglada bak w 10 letnim aucie gdy zajrzy sie do jego wnetrza  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Haki							
 
						- _

 			
		- Posty: 6070
 		- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
 		
		
																- Lokalizacja: Wrocław
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » sob lis 06, 2010 00:26
			
			
			
			
			Temat spalania ciągnie się już od dawna i każdy ma swoje spostrzeżenia i opinie ... 
Ja jednak wracając dziś z 2 końca Polski -- wpadłem na pomysł by zadać pytanie , które powinno sprawić trochę problemów...
Jak to jest koledzy ze spalaniem przy jeździe na Tempomacie - a jeździe z nogą na gazie.
Od razu mówię ,że chodzi mi np o takie same warunki ( przyjmijmy ,że jest to autostrada ) i jedziemy w obu przypadkach zegarowe 120km/h ....   w którym przypadku spalanie będzie mniejsze  

 
			
									
									
		
		
				Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								TDiesel							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 107
 		- Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
 		
		
																- Lokalizacja: Wałbrzych
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDiesel » sob lis 06, 2010 11:39
			
			
			
			
			Haki pisze:Temat spalania ciągnie się już od dawna i każdy ma swoje spostrzeżenia i opinie ... 
Ja jednak wracając dziś z 2 końca Polski -- wpadłem na pomysł by zadać pytanie , które powinno sprawić trochę problemów...
Jak to jest koledzy ze spalaniem przy jeździe na Tempomacie - a jeździe z nogą na gazie.
Od razu mówię ,że chodzi mi np o takie same warunki ( przyjmijmy ,że jest to autostrada ) i jedziemy w obu przypadkach zegarowe 120km/h ....   w którym przypadku spalanie będzie mniejsze  

 
Odpowiem tak: zawsze na autostradzie jadąc z tempomatem auto spali 
WIĘCEJ a to za sprawą, że będzie pod górki na siłe utrzymywał 120 km/h a z górki niepotrzebnie blokował rozwój prędkości. Także pewnie jadąc na tempomacie 130 km/h spalanie wynosiłoby nawet może koło 6L/100km. Tak więc napewno ekonomiczniejsze jest, kiedy sami operujemy pedałem gazu.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Haki							
 
						- _

 			
		- Posty: 6070
 		- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
 		
		
																- Lokalizacja: Wrocław
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » sob lis 06, 2010 15:44
			
			
			
			
			Odpowiem tak: zawsze na autostradzie jadąc z tempomatem auto spali WIĘCEJ a to za sprawą, że będzie pod górki na siłe utrzymywał 120 km/h a z górki niepotrzebnie blokował rozwój prędkości. Także pewnie jadąc na tempomacie 130 km/h spalanie wynosiłoby nawet może koło 6L/100km. Tak więc napewno ekonomiczniejsze jest, kiedy sami operujemy pedałem gazu.
Tak się właśnie nad tym zastanawiałem ... a co powiesz o tym ,że minimalne naciśnięcie pedału gazu - natychmiast zwiększa spalanie , a wiadomo jadąc kilkaset km autostradą nie będziemy w stanie utrzymywać nogi w tym samym położeniu ,,   więc  

 
			
									
									
		
		
				Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								TDiesel							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 107
 		- Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
 		
		
																- Lokalizacja: Wałbrzych
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDiesel » sob lis 06, 2010 16:17
			
			
			
			
			Haki pisze:a co powiesz o tym ,że minimalne naciśnięcie pedału gazu - natychmiast zwiększa spalanie 
I tu właśnie drogi Przyjacielu jest klucz do sukcesu - w samym sterowaniu pedałem gazu. Ja jadąc ZAWSZE mam ustawione spalanie chwilowe, tak więc zawsze kiedy jadę spoglądam co jakiś czas na komputer i cofam właśnie nogę z gazu, co praktycznie nie zwalnia auta, a jedynie sporo obniża chwilowe spalanie, co się przekłada na całość. I właśnie za pomocą umiejętnej jazdy przy współpracy z BC osiągam odpowiednio niskie spalanie.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								odzim							
 
						- ...

 			
		- Posty: 2156
 		- Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
 		
		
											- Lokalizacja: Radom
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: odzim » sob lis 06, 2010 18:16
			
			
			
			
			TDiesel pisze:Haki pisze:a co powiesz o tym ,że minimalne naciśnięcie pedału gazu - natychmiast zwiększa spalanie 
I tu właśnie drogi Przyjacielu jest klucz do sukcesu - w samym sterowaniu pedałem gazu. Ja jadąc ZAWSZE mam ustawione spalanie chwilowe, tak więc zawsze kiedy jadę spoglądam co jakiś czas na komputer i cofam właśnie nogę z gazu, co praktycznie nie zwalnia auta, a jedynie sporo obniża chwilowe spalanie, co się przekłada na całość. I właśnie za pomocą umiejętnej jazdy przy współpracy z BC osiągam odpowiednio niskie spalanie.
 
na komputerze -to sie zgadza  

 , bo to urządzenie jest bardzo niedoskonale
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								TDiesel							 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 107
 		- Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
 		
		
																- Lokalizacja: Wałbrzych
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: TDiesel » sob lis 06, 2010 19:00
			
			
			
			
			odzim pisze:TDiesel pisze:Haki pisze:a co powiesz o tym ,że minimalne naciśnięcie pedału gazu - natychmiast zwiększa spalanie 
I tu właśnie drogi Przyjacielu jest klucz do sukcesu - w samym sterowaniu pedałem gazu. Ja jadąc ZAWSZE mam ustawione spalanie chwilowe, tak więc zawsze kiedy jadę spoglądam co jakiś czas na komputer i cofam właśnie nogę z gazu, co praktycznie nie zwalnia auta, a jedynie sporo obniża chwilowe spalanie, co się przekłada na całość. I właśnie za pomocą umiejętnej jazdy przy współpracy z BC osiągam odpowiednio niskie spalanie.
 
na komputerze -to sie zgadza  

 , bo to urządzenie jest bardzo niedoskonale
 
Po pierwsze: jeżeli mówię ile moje auto spaliło L/100km - ZAWSZE opieram swoje dane o liczby z dystrybutora a nie z BC.
Po drugie: 
na trasie mój BC pokrywa się co do 0,1 z rzeczywistym spalaniem. Jedynie w mieście są przekłamania - BC zaniża średnio z 0,5L/100km względem rzeczywistego spalania.
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Haki							
 
						- _

 			
		- Posty: 6070
 		- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
 		
		
																- Lokalizacja: Wrocław
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Haki » sob lis 06, 2010 19:22
			
			
			
			
			Chłopaki ... może lepiej niech napisze ktoś kto sprawdził spalanie na 2 sposoby o jakie zapytałem...   nie chcę kłótni  

 
			
									
									
		
		
				Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez  ON
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Byku21							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1994
 		- Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
 		
		
																- Lokalizacja: TSK 54HH
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Byku21 » ndz lis 07, 2010 00:24
			
			
			
			
			dzisiaj wróciłem golfem z trasy i wyszło równiutkie 4litry jazda na tempomacie 120km/h
			
									
									
		
		
				Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								paja							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1256
 		- Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
 		
		
																- Lokalizacja: Kielce
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: paja » śr lis 17, 2010 03:41
			
			
			
			
			820KM: 50% autostrada V= 140-150, 50% inne= do 120 (raczej spokojnie) - spalanie 5,48;/100k,
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								yureek							
 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 27
 		- Rejestracja: pt cze 11, 2010 13:29
 		
		
											- Lokalizacja: GTC
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: yureek » śr lis 17, 2010 19:03
			
			
			
			
			prawie zawsze tankuję jak zapali się rezerwa i wlewam około 50l, 100% miasto - około 650km czyli jakieś 7,7l/100km,
50/50% miasto/poza miastem około 750km - 6,7l/100, a jak jechałem na wczasy objazdowe po polskich kurortach 
 
gdzie było średnio 80% poza miastem to na 50l przejechałem 850km czyli jakieś 5,9l
 
			
									
									
		
		
				Była Bora jest rodzinny S-Max, ale sentyment pozostał i następny będzie znów VW 

 
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości