1Z Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » pn sie 02, 2010 21:30

powiedzcie mi kochanie od czego moze sie zmieniać statyczny kat wtrysku bylem dzis u znajomego co ogarnia vaga bo silnik mi głośno chodzi i kopci na niebiesko biało.
1Z 1.9 tdi podwieszony wtrysk?\ pompa papa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=345178" onclick="window.open(this.href);return false;
link do poprzedniego tematu
a więc po podpięciu pod vaga. okazuje sie ze cos u mniejest ze statycznym kątem wtrysku podczas gdy silnik chodził jak ikarus i kopcil na niebiesko kat statyczny wynosil chyba 250 byl poza skala na wykresie kiedys jak byl ustawiany po zmianie wtrysków był na środku(52) ( taka żółta linia) teraz nie było skali na to. a najdziwniejsze jest to ze jak si silnik zapali szybko i zgasi i tak z 2 razy to autko chodiz normlanie i ma moc. ale jak sie zgasi i znow odpali wraca do poprzedniego stanu i kat wtrysku wywala w kosmos. ale jak juz chodzi w miare ok to kat wtrysku jest duzo mniejszy chyba był 90 ale za to silnik cicho chodził i moc powróciła. znajomy powiedzial ze to moze byc klin na wale rozrzad bedzie ok ustawiony na znakach ale w srodku mogla sie cos wyrobić i pod wpływem szarpnięcia przy odpalaniu i gaszeniu cos lekko sie przestawia. co sadzicie o tym? czy to moze byc wina tego klinu czy moze jednak cos w pompie cos sie piepszy?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: cowboy » wt sie 03, 2010 08:03

w 90% przypadków winny jest klin na wale
łatwo to sprawdzić patrząc czy ma bicie koło na wale - w przypadku wyrobienia się widać jak sie giba :)



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » wt sie 03, 2010 10:04

cowboy pisze:w 90% przypadków winny jest klin na wale
łatwo to sprawdzić patrząc czy ma bicie koło na wale - w przypadku wyrobienia się widać jak sie giba :)
najlepsze jest to ze koło na wale nie ma żadnego bicia idzie prosto :) i teraz juz zgłupiałem :) iem ze to nie TD ale w tdi 1Z tez zdarzaja sie przypadki uszkodzonego klina.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów


Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » wt sie 03, 2010 12:51

cowboy pisze:no to moze to jest to pozostałe 10% kiedy pompa nie reguluje dobrze kąta wtrysku
aha kurde tylko statyczny kat wtrysku tez reguluje pompa? to teraz nie wiadomo co jest 5 co bys radził. bo powiem ci jak zaczeło to sie wszystko dziac to jak sprawdziliśmy to zaplon byl przestawiony o 15 stopni.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » wt sie 03, 2010 12:57

a dzieje sie to wszytsko jak sie tak szybko zapali i zgasi silnik szybko ruszajac kluczykiem tak z 2 razy i silnik pracuje dobrze ale jak sie zrobi ta czynnac jeszcze raz to znow kat wtrysku *#cenzura#*... w kosmos poza sklae:) teraz albo klin na wale sie troszke wyrabia chociaż koło prościutko idzie) albo na pompie nie przestawia cos:) nie wiem moze ktos inny sie wypowie mi rece opadają.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: cowboy » wt sie 03, 2010 19:59

arturkw pisze:aha kurde tylko statyczny kat wtrysku tez reguluje pompa?

nie statyczny nie reguluje pompa, statyczny wynika z ustawienia kólka pompy wzgledem rozrządu, jak sie zmienia statyczny to cos sie zmienia na rozrzadzie

w basic settings pompa nie przestawia kąta, musisz jechac do kumatego mechanika i ewentualnie rozpiąc rozrząd i sprawdzic



luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: luzur » wt sie 03, 2010 22:11

Tak się będzie dziać jak np. pękła sprężyna w pompie.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » wt sie 03, 2010 22:25

cowboy pisze:nie statyczny nie reguluje pompa, statyczny wynika z ustawienia kólka pompy wzgledem rozrządu, jak sie zmienia statyczny to cos sie zmienia na rozrzadzie

w basic settings pompa nie przestawia kąta, musisz jechac do kumatego mechanika i ewentualnie rozpiąc rozrząd i sprawdzic
no to u mnie podczas gdy silnik glosno chodzi i stukocze silnik i kopci na niebiesko to statyczny kat wtrysku idzie w kosmos chyba bylo na vagu 250 a jak jaest okolo 80 to silnik wtedy dobre chodzi a dzieje sie to jak sie szybko zgasi i zapali silnik. ale jak mowisz ze to kółko pompy wzgledem rozrządu to to albo w środku pompy cos przeskakuje albo faktycznie ten klin ma minimalny luzik.
luzur pisze:Tak się będzie dziać jak np. pękła sprężyna w pompie.
kolejan teza ze pompa:) niedlugo bede sciagał kółko i sie okaze. bo jak kółko bedzie elegancki to wiadomo ze pompa.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: PinkFloyd » wt sie 03, 2010 22:52

Jak bedzie pompa to wiesz co robić :jezor: może na nowej wreście beknie więcej po programie niż 111KM tym bardziej, że są 216-stki. Może jednak pompa coś już wczesniej nie domagała jak nie chciała wykrzesać wiecej mocy. Podtawa wyeliminować klin i dobrze przyjżec sie rantom klina i czy na kólku nie ma sladów luzu- może tez kólko słabo przykręcone. W twoim przypadku lepiej żeby była pompa- miałbys dwie rzeczy za jednym razem.



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » śr sie 04, 2010 10:26

PinkFloyd pisze:Jak bedzie pompa to wiesz co robić :jezor: może na nowej wreście beknie więcej po programie niż 111KM tym bardziej, że są 216-stki. Może jednak pompa coś już wczesniej nie domagała jak nie chciała wykrzesać wiecej mocy. Podtawa wyeliminować klin i dobrze przyjżec sie rantom klina i czy na kólku nie ma sladów luzu- może tez kólko słabo przykręcone. W twoim przypadku lepiej żeby była pompa- miałbys dwie rzeczy za jednym razem.
no dokłdnie tez wolałbym zeby to była pompa w sumie to chyba mniejsze koszta a lepsze efekty:) no zobaczymy niedlugo a seria mi pokazala 111 koni i po sofici bylo chyba 115 i 300nm :) wiec slabo juz poprostu pompa wydajnościowo nie dawala rady no sie zobaczy niedlugo. :)


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » czw sie 05, 2010 16:00

hmmm wpadłem na pewien pomysł tylko jak sie myle to mnie poprawcie. skoro mam do wyboru ze to albo wina pompy ale lekko przesuwającego sie klina to załóżmy ze to klin. to znaki beda sie zgadzały jak w srodku cos sie lekko obrabia. narazie silnik chodzi dobrze do momentu kiedy szybko zapal i zgasze go wtedy następuje zmiana i sinik chodzi jak traktor i kat wtrysku wywala w kosmos. to wydumałem cos takie. gdy silnik chodzi dobrze to zobaczyc znak na kole zamachowym czy sie zgrał jak sie zgra ok to jest dobrze. ale potem ponowic zapalnie i gaszenie az kat wtrysku sie przestawi i silnik bedzie chodzil jak ikarus i wtedy zobaczyc znak czy sie zgrał. bo w moim domniemaniu jak po zastosowaniu blokad na rozrzad powinny znaki sie nie zgrac jak to klin tzn lekko powinny byc rozjechane znaki na kole zamachowym. to by moglo wykluczyć klin i by wiadomo by było ze to wina pompy. co o tym sadzicie?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: cowboy » czw sie 05, 2010 18:17

IMO szukaj pompy z AFNa i pakuj

skoro wyszła słaba moc to chyba raczej pompa juz klęka, a zawsze AFNowaska ma wieksza fale

przy okazu montazu pompy do skontrolowania koło na wale



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

1Z 1.9 tdi Statyczny kąt wtrysku zmienia się ciągle\klin ?

Post autor: arturkw » pt sie 06, 2010 11:48

cowboy pisze:IMO szukaj pompy z AFNa i pakuj

skoro wyszła słaba moc to chyba raczej pompa juz klęka, a zawsze AFNowaska ma wieksza fale

przy okazu montazu pompy do skontrolowania koło na wale
wiesz zawsze mozna wymienić pompe od tak sobie ale to w przybliżeniu 600zł(wymiana i pompa) a ja narazie chce wykluczyć 1 albo drugie bo narazie nie mam az tyle funduszy zeby sobie pozwolić na naprawe klina jezeli to on i od tak sobie wymienic pompe :) nie ukrywam ze bardziej był bym zadowolony jak by to pompa sie wysypala anie klin wtedy przyjemne z pożytecznym no ale to sie zobaczyc.

a jak ludziska oceniacie moj pomysl, moze sie sprawdzic?


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości