Montaż nurników do pompy modzonej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Montaż nurników do pompy modzonej

Post autor: Michał_1977 » sob maja 29, 2010 23:56

Hejka
Mam i ja problema :bigok:
Otóż,od pewnego czasu borykam się z pływającymi obrotami.Po dodaniu gazu i puszczeniu nie schodzą całkowicie,albo potrafią same wzrosnąć.
Silnik 1,6TD + pompa od AAZ z tłoko-rozdzielaczem 10mm,govmodem i timingiem + trochę innych zabawek,zasuwa tak,że przechodzi ludzkie pojęcie,tylko te obroty mnie wkurzają.
Przejdę do sedna-dzisiaj postanowiłem położyć temu kres i wykręciłem z głowiczki pompy króćce przelotowe i wkręciłem nurniki od 1,9TD.Silnik na wolnych obrotach pracował jak marzenie,jak zegareczek,ale auto przestało jechać... :grrr:
Zacząłem kręcić dawką i wkręciłem śrubę regulacyjną w sumie o jakieś 250/260°...nie powiem,uzyskałem to co wcześniej,ba,nawet więcej,ale stało się coś gorszego-otóż jadąc w przedziale 1100-1200rpm. silnik chce wylecieć z ramy,a mój łeb odbija się od kiery i zagłówka ](*,) ...regulacja wydatku nic nie wniosła
Zdaję sobie sprawę,że nurniki tną dawkę,więc ją podkręciłem,moc jest,tylko co z tym szarpaniem? :bajer:
Wkręcając dawkę,by uzyskać poprzednią moc,usłyszałem metaliczny stukot-takie "tik,tik,tik"-w pompie.Gdy trochę zmniejszyłem dawkę,to ucichło.Kiedyś już miałem takie tikanie w pompie mocno podkręconej i wyzionęła ducha głowiczka,a wiem,że była z nurnikami.Czyżby nurniki stwarzały taki opór,że głowiczka przy dużej dawce skończy się? :bajer:
Dmuchając ustami w nurnik czuć większy opór niż w króciec przelotowy.Zastanawiam się nad modem takich nurników.Chodzi o to,że w korpusie jest otworek jak po ukłuciu igłą,czyli mniejszy niż w tym przelotowym.Gdyby go potraktować wiertełkiem-rozkalibrować nieco...nurnik by działał (otwierał/zamykał) jak wcześniej,a większy otwór spowodowałby,że będzie wydajniejszy. :P
Jakie są Wasze przemyślenia?Co o tym wszystkim sądzicie?
Na chwilę obecną wszystko złożyłem jak wcześniej i auto nadal lata :satan: ,tylko te obroty :grrr: ...
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 00:10 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 00:13

Jakie masz zaworki w nurnikach? Z czterema, czy z trzema rowkami? Regulator jest na trzech, czy na dwóch sprężynkach?

[ Dodano: 30 Maj 2010 00:14 ]
Twoja głowiczka 10mm, to ta od euglena?

[ Dodano: 30 Maj 2010 00:25 ]
Dobra powiem to co wiem, sprawę rozwiązuje dołożenie dystansu z SB/RA pod głowiczkę, ale auto jest słabsze.

Można też dołożyć trzecią sprężynkę do regulatora, i zejść nieco z gov-moda (chodzi o zwiększenie płynności działania mechanizmu). Istotne jest także ustawienie osi regulatora odśrodkowego, można ją nieco wkręcić. Generalnie rozwiązanie problemu zależy od wersji korektora dawki, z tego co pamiętam przez mgłę dołożyłeś sobie górę z podbijaniem obrotów, czyli w tym wypadku dołożenie trzeciej sprężynki powinno pomóc, ale ręki sobie nie dam uciąć.
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 00:31 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 30, 2010 08:55

Zapomniełem dodać jeszcze,że na nurnikach temperatura strasznie szybko wzrasta.Na postoju wentylator włącza się co chwilę...
t0mal pisze:Jakie masz zaworki w nurnikach? Z czterema, czy z trzema rowkami?
Z trzema.
t0mal pisze:Regulator jest na trzech, czy na dwóch sprężynkach?
W tej chwili na dwóch.
t0mal pisze:Twoja głowiczka 10mm, to ta od euglena?
Tak.
t0mal pisze:sprawę rozwiązuje dołożenie dystansu z SB/RA pod głowiczkę, ale auto jest słabsze.
Nie chciałbym robić kroku wstecz,bo w tej chwili auto fruwa... :?
t0mal pisze:z tego co pamiętam przez mgłę dołożyłeś sobie górę z podbijaniem obrotów, czyli w tym wypadku dołożenie trzeciej sprężynki powinno pomóc, ale ręki sobie nie dam uciąć.
Dobrze pamiętasz,zmieniałem górę i zdjąłem wtedy trzecią (najmniejszą) sprężynkę,bo podobno,gdybym ja zostawił,to nie doszedłbym ładu z wolnymi obrotami.Hmmm...kto wie...może trzeba było zostawić... :-k

Na marginesie dodam,że te obroty zaczęły mi się rozjeżdżać po zmianie oleju na lepszy.
Silnik dostał większego poślizgu-lepiej i ciszej się kręci,a w suszarni szybciej robi się przeciąg :wink:
Zbieg okoliczności,czy faktycznie coś w tym jest? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 10:39

Michaś_1977 pisze:zdjąłem wtedy trzecią (najmniejszą) sprężynkę,bo podobno,gdybym ja zostawił,to nie doszedłbym ładu z wolnymi obrotami
To zależy z jakiej pompy była wzięta góra, bo są pompy z trzema sprężynkami i podbijaniem obrotów.

Szczerze powiem, że zjadłem zęby na tym szarpaniu, ale z nurnikami nic nie kombinowałem, a mam włożone zaworki od Transita w obudowy z 1V.

Ostatnio rozebrałem pompę w mak i uszczelniłem ją od postaw i przy okazji wywaliłem podkładkę pod głowiczkę - szarpanie wróciło, ale jak ustawiłem dawkę tak jak było na głowiczce 9mm wszystko jest ok, pozatym, że grudy węgla sypią się z wydechu :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 30, 2010 10:52

Góra pompy jest z tego dawcy
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
t0mal pisze:z nurnikami nic nie kombinowałem, a mam włożone zaworki od Transita w obudowy z 1V.
A jeździłeś wcześniej na przelotowych?
Jeśli tak,to była różnica po zmianie?

Jeszcze muszę dodać,że po założeniu nurników i podkręceniu dawki do żądanej mocy,jadąc na 5-ce,to po ujęciu gazu i ponownym wdepnięciu,czuć przez 1 sekundę taką dziurę w gazie (jakby nie reagował).Myślę,że to ma związek z tym szarpaniem.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 11:40

Michaś_1977 pisze:A jeździłeś wcześniej na przelotowych?
No właśnie nie, nie pomyślałem, że to może mieć związek

[ Dodano: 30 Maj 2010 11:49 ]
A czemu założyłeś te zaworki? Może je porostu wywal? I spróbuj z tą sprężynką. Co do pompy to takiej jeszcze nie widziałem bebechów, ale fajnie, że ma N108 i można sterować wyprzedzeniem wtrysku jak w TDI.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 30, 2010 11:51

t0mal, kurcze...co mi zależy,mam 4 komplety nurników,więc jak 1 poświęce w tak szczytnym celu to nic się nie stanie...ale to jutro dopiero,bo w niedzielę nie pracuję :P
Na poprzednich-przelotowych nie mogłem ustawić wydatku,bo wyszedłem chyba poza charakterystykę pompy,natomiast wkręcając nurniki zdławiłem pompę przez co ładnie silnik pracuje na wolnych i mogę ustawić wydatek,ale powstało to szarpanie.Myślę,że to może być wina tych nurników... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 11:55

Znaczy, że zachowywał się tak, jakby skończyła się regulacja dawki?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 30, 2010 12:19

t0mal pisze:Znaczy, że zachowywał się tak, jakby skończyła się regulacja dawki?
Cholera wie jak to rozumieć :kac: ...
W sumie mogłem dawką jeszcze kręcić i moc szła w górę,ale jak wkręcałem,to musiałem popuszczać śrubę od wydatku i w końcu oparła się o korpus.Zdaje się,że im więcej wkręcałem dawkę,tym bardziej szarpanie nasilało się.
Byłem spróbować rozwiercić jeden nurnik (nie wytrzymałem :grin: ) i z przykrością stwierdzam-nie da się...za twardo :(

[ Dodano: 30 Maj 2010 13:11 ]
t0mal, samo to,że po zastosowaniu nurników silnik osłabł już dużo daje mi do myślenia.Musiałem ok.260° obrócić śrubą regulacyjną,żeby uzyskać to co wcześniej,ale pojawiło się to tikanie w pompie,co w/g mnie oznacza przesilenie dla głowicy pompy :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 13:15 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz maja 30, 2010 13:39

zawsze kupuj całe pompy ew. kompletne głowiczki z podkładka pod tłokorozdzielacz i fala orginalna, inaczej nie dojdziesz do ładu:) ew. zajmie Ci to troszke czasu
Ostatnio zmieniony ndz maja 30, 2010 13:50 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz maja 30, 2010 13:58

Michaś_1977 pisze:W sumie mogłem dawką jeszcze kręcić i moc szła w górę,ale jak wkręcałem,to musiałem popuszczać śrubę od wydatku i w końcu oparła się o korpus
Ile długości ma dźwigienka przy koszyczku z sprężynkami? 19mm?

[ Dodano: 30 Maj 2010 14:00 ]
JABcok20 pisze:kompletne głowiczki z podkładka pod tłokorozdzielacz i fala orginalna,
Z tym, że fala zazwyczaj nie współgra z regulatorem i dźwigami dozownika z innej pompy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14277
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 30, 2010 14:14

t0mal pisze:Ile długości ma dźwigienka przy koszyczku z sprężynkami? 19mm?
Nie chwytam o który wymiar Ci chodzi...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz maja 30, 2010 14:20

t0mal pisze:Z tym, że fala zazwyczaj nie współgra z regulatorem i dźwigami dozownika z innej pompy.
nie wiem o oc ci dokladnie chodzi ale przeciez wystarczy podregulowac gova i bedzie ok.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » ndz maja 30, 2010 14:25

żeby nie było kolega Michaś_1977, założył nurniki za moją namową bo u mnie nigdy nie było żadnych negatywnych skutków po za lekkim -przycięciem dawki ale to było niwelowane przez podkręcenie dawki.
po raz pierwszy spotkałem się z tym że założenie nurników spowodowało takie objawy.
być może szarpanie powoduje zwiększone obciążenie fali przez to że trzeba dołożyć dodatkowe ciśnienie żeby otworzyć nurniki a dopiero potem wtryskiwacze



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości