Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli 

	Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								xander_88							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 801
- Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
- Lokalizacja: WPI
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: xander_88 » sob maja 15, 2010 11:10
			
			
			
			
			TheBiSHoP pisze:a no dokładnie tak
heh .. dzieki za info .. moim zdaniem porazka po maxie  
 
 
pozdro
ex: MK4 245 km/460nm
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Fojt							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 560
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
- Lokalizacja: Rybnik
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fojt » ndz maja 16, 2010 16:12
			
			
			
			
			mam taki licznik 1/2 FIS 2000rok 

 1J0 920 822 C   czy podejdzie mi licznik ze sport edition o numerze 1J5920825C rownież 1/2 Fis  lub  1J5 920 806 G VDO  z pełnym FISem czy po podłączeniu dodatkowo bede musiał zaprogramować kluczyk ?z góry dzieki za odpowiedź
 
 
Mk6 GTI DSG  2.0 TSI 
Stage 4 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tjwasiak
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tjwasiak » ndz maja 16, 2010 18:10
			
			
			
			
			1J5920825C podejdzie, ale ten drugi numer to coś zły podałeś chyba.
Musisz zaprogramować immobilizer od nowa!
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Fojt							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 560
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
- Lokalizacja: Rybnik
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fojt » ndz maja 16, 2010 18:15
			
			
			
			
			numer podałem napewno dobry.. co do 825C z pełnym fisem (ja mam 1/2Fis 822C) wszystko będzie działać tak jak nalezy np info o braku płynu spryskiwaczy/ rezerwie? czy oprocz zprogramowania immo bede musiał jeszcze cos zrobić? dzieki za odp
			
													
					Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 18:17 przez 
Fojt, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
 
Mk6 GTI DSG  2.0 TSI 
Stage 4 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tjwasiak
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 02:54
			
			
			
			
			greg pisze:tjwasiak pisze:A liczniki od 1,4 też często się nie przekodowują na wartości dla innych aut..
jeszcze takiego nie spotkałem - odwrotnie czyli do 1,4 z innego silnika tak
 
No i dziś próbowałem - szafa "rarytas" - pełen FIS, bez CAN i od 1.4 (1J0 919 890). Autko 1.6. Problemów z zakodowaniem prawie nie było - prawie bo ostatniej cyfry (3) nie połknął.
Znasz może jakieś lekarstwo (na przykład gdzie w tym wsadzie zalega K-Wert)? Da się go w ogóle ustawić "z palca" i zmienić końcówkę kodowania na 0? A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra.
greg pisze:(...) a i zapomniałeś jeszcze dodać że jak da z passata FL to będzie problem z temperaturą zewnętrzną
O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi, a chciałbym wiedzieć o co chodzi, bo nikt mi nigdy nic nie zgłaszał, a chciałbym mieć pewność że to co robię działa poprawnie.
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 greg
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: greg » pn maja 17, 2010 10:18
			
			
			
			
			numer podałem napewno dobry.. co do 825C z pełnym fisem (ja mam 1/2Fis 822C) wszystko będzie działać tak jak nalezy np info o braku płynu spryskiwaczy/ rezerwie? 
tak - aktywujesz tylko VAGiem (zmiana kodowania licznika) 
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:18 am ]
tjwasiak pisze:A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra. 
mam 
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:21 am ]
tjwasiak pisze:O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi, 
 to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika  właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica 
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:25 am ]
tjwasiak,  ja mam pełny fis 1J0 919 991A - chcesz to zamienimy tarcze i wgrasz eeprom. (skala do 260) - szwagier z nimi w warszawie może podskoczyć
					Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 10:21 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Arek84
- Mały gagatek
  
- Posty: 67
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
- Lokalizacja: łódzkie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 11:12
			
			
			
			
			greg pisze:to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica 
Na forum passata pisali, że fl temperaturę bierze przez can z klimatronika.
Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Fojt							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 560
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
- Lokalizacja: Rybnik
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Fojt » pn maja 17, 2010 11:56
			
			
			
			
			greg, dzieki za odpowiedź
			
									
									
		
		
				 
 
Mk6 GTI DSG  2.0 TSI 
Stage 4 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tjwasiak
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 12:46
			
			
			
			
			greg pisze:tjwasiak pisze:A może masz wsad od 1J0 919 890 A - dopasuje się go do tarcz najwyżej i wtedy zagra. 
mam (...) 
tjwasiak,  ja mam pełny fis 1J0 919 991A - chcesz to zamienimy tarcze i wgrasz eeprom. (skala do 260) - szwagier z nimi w warszawie może podskoczyć
 
Może niech właściciel owych zegarów (użytkownik z forum) się z Tobą dogada, ja mogę później wszystko zgrać ze sobą do kupy - chyba kolejny pośrednik nie jest potrzebny...
Co ciekawe w tych zegarach od 1.4 pomimo występowania tej funkcji podczas testu komponentów nie ma żadnej reakcji na przekroczenie temperatury cieczy chłodzącej - ani nic się nie wyświetla, ani nie ma brzęczyka...
greg pisze:tjwasiak pisze:O to też pytałem... i nie uzyskałem odpowiedzi, 
 to wogóle ciekawa sprawa - bo po wpięciu licznika  właśnie z FLa - przestało wskazywać temp zewn - zmieniłem eeprom w tym liczniku na Golfa i zaczęło pokazywać - zmieniłem spowrotem na passata i przestało pokazywać. Wniosek taki że temp zewn musiał być przekazywana inaczej ze sterownika climatronica.
 
Domyślam się że to kwestia zmiany jednego bajtu w sofcie... Tak jak przekonfigurowanie źródła sygnału prędkości (impulsator/ABS via CAN). Sygnał prędkości z ABSu wykorzystują np. zegary z Sharana. Fajna sprawa jak padnie impulsator - nie trzeba wymieniać, wystarczy mała korekta softu...
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Arek84
- Mały gagatek
  
- Posty: 67
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
- Lokalizacja: łódzkie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 13:04
			
			
			
			
			Może ktoś coś mi doradzi...
Mam leona z 2000r (immo2) i próbuję założyć do niego licznik z b5fl.
Najpierw zmieniam kodowanie bramy can oraz zegarów na takie jak było w starym liczniku. Następnie adaptacja kanał 00 oraz dopasowanie kluczyków kanał 21. Niby wszystko jest w porządku, kontrolka immo gaśnie. Wyłączam kluczyk, po niecałej minucie próbuję odpalić auto odpala i gaśnie. W sterowniku silnika wyskakuje błąd blokady immo.
Na wsadzie z golfa jest dokładnie to samo.
Co jest źle?
Dodam, że w blokach pomiarowych w polu adaptacji licznika z ecu cały czas jest 6, nawet jak podłącze zegary na stole.
I jak zakładam stary licznik muszę od nowa adaptować kluczyki bo miga kontrolka immo.
			
									
									
		
		
				Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tjwasiak
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 13:37
			
			
			
			
			Proponuję sprawdzić co twierdzi zestaw wskaźników w blokach wartości mierzonych - kanały w okolicach 21 bodaj odnośnie sterownika silnika i kluczyka.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Arek84
- Mały gagatek
  
- Posty: 67
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
- Lokalizacja: łódzkie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arek84 » pn maja 17, 2010 14:29
			
			
			
			
			21  |Error|Group21|Not|Avalible
22  |0  | 1  | 1  | 1
23  | 0 | 0  | 1  | 6
24 wszędzie 0.0
Ostatni blok na kanale 23 odpowiada za dopasowanie zegarów do ECU. Zastanawia mnie dlaczego zawsze tam jest 6 nawet jak podłącze zegary w domu na stole?
I problemem jest chyba właśnie brak komunikacji między immo zegarów a ecu bo skoro kluczyki się dopasują i kontrolka gaśnie to w samych zegarach chyba wszystko jest ok?
			
									
									
		
		
				Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tjwasiak
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 00:40
			
			
			
			
			Jest 6 chyba dlatego że zegary nie są "nowe" tylko były już dopasowane do jakiegoś ECU. Problem polega na tym że nie ma zezwolenia na start silnika. Rozumiem że dopasowałeś zegary z ECU?
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 Arek84
- Mały gagatek
  
- Posty: 67
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 19:25
- Lokalizacja: łódzkie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Arek84 » wt maja 18, 2010 09:46
			
			
			
			
			Tak, zarówno po zmianie kodowania jak i po dopasowaniu kluczyków robiłem adaptację na kanale 00.
Jak rozwiązać problem?
			
									
									
		
		
				Sprzedam:
panel climatronik golf 4/ Passat B5
Wentylator chłodnicy, nagrzewnica do MK4
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości