[G60]Momenty dokręcania głowicy przy wymianie uszczelki w PG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

[G60]Momenty dokręcania głowicy przy wymianie uszczelki w PG

Post autor: xxMAXIMxx » czw kwie 01, 2010 06:59

Witam, wygląda na to, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą i:

1. Z jakimi momentami powinno się dokręcać głowice?
2. jak prawidłowo powinno się dokręcać głowicę przy silniku PG?
3. Jest coś ważnego na co trzeba zwrócić uwagę podczas takiego zabiegu?

Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw kwie 01, 2010 07:15

momenty dokręcania głowicy masz zawsze napisane na opakowaniu uszczelki pod głowicą :bajer:



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » czw kwie 01, 2010 07:40

Dobra, dzięki, ale jeszcze się doczytałem, że trzeba to robić etapowo tylko jak akurat w PG.

To, że trzeba dać nowe szpilki też już wyczytałem. Coś jeszcze warto wiedzieć?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw kwie 01, 2010 08:06

też to powinno być napisane na kartonie uszczelki, a jak nie to zaczynaj od śrub na środku - obie dokręcasz najpierw i potem przesuwasz się na zewnątrz w lewo potem po przekątnej i znów w lewo itp.

8-----2-----1-----4-----6
o-----o-----o-----o-----o
=====wałek======
o-----o-----o-----o-----o
7-----5-----1-----3-----9

etapami przykręcasz małym momentem po kolei i znów według instrukcji na uszczelce. Na samym końcu odkręcasz o 90stopni i znów dokręcasz według momentu na uszczellce i tyle


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » czw kwie 01, 2010 08:50

Ok, pomógł.

Skoro powinno być napisane na opakowaniu, to nie będę dalej drążył tematu.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw kwie 01, 2010 11:03

Nie jest czasem ostatnim etapem dokręcenie o 1/2 obrotu ? Nie widziałem nigdzie żeby śruby luzować i spowrotem dokręcać


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw kwie 01, 2010 13:37

Nie jest czasem ostatnim etapem dokręcenie o 1/2 obrotu ? Nie widziałem nigdzie żeby śruby luzować i spowrotem dokręcać
skręcasz z momentem jakimś małym potem kolejnym potem maksymalnym, potem odkręcasz o 90stopni i znów przykręcasz maksymalnym momentem...

[ Dodano: 01-04-10, 13:41 ]
może inaczej, ja tak odkręcałem i nie twierdze że wszyscy tak muszą, ale tak miałem napisane na uszczelce na opakowaniu.
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 13:41 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw kwie 01, 2010 14:21

jaki silnik tak składałeś i jakie były wartości tych momentów


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw kwie 01, 2010 15:35

2E a wartości nie pamiętam bo były napisane na uszczelce, a nie robię tego zawodowo ani na co dzień...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Post autor: xxMAXIMxx » pt kwie 02, 2010 06:59

Wczoraj zdjąłem głowicę w 3 godziny. Niezły wynik.

Btw, jakiej firmy uszczelkę kupować? Wyjąłem starą i oczywiście jest cała metalowa. Dodatkowo nie widać za bardzo gdzie mógł nastąpić "przeciek".



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt kwie 02, 2010 08:10

Na metalowej ciężko zauważyć, wszystkie śruby wyglądały identycznie ? Żadna nie była cała z oleju ?

Znalazłem wczoraj książkę do mojej uszczelki i pisze tam że odkręca się o 90 stopni i dokręca ostatnim momentem gdy ostatnim etapem nie jest dokręcanie o kąt a dokręcanie na moment, szybki rzut oka i widać że stare silniki diesla z mk1 i mk2 dokręca się tak 40, 60, 100Nm, reszta silników to 40, 60 i 2 razy po 90 stopni

a uszczelkę kup metalową o odpowiedniej grubości lecz najpierw oddaj głowicę do planowania i niech Ci powiedzą ile zabrali z niej materiału dodasz se to do wysokości seryjnej uszczelki i może uda się taką kupić a jak nie to bierz seryjną ;)


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 55 gości