Climatronic z Wloch Diavia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dreamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 16:16
Lokalizacja: gdansk

Climatronic z Wloch Diavia

Post autor: dreamer » śr mar 17, 2010 00:40

Witam Panowie, pisze tutaj bo bardzo mało info w necie na ten temat. Jak wiadomo firma Diavia wyposażała na życzenie dodatkowo auta w climatronic. Głownie auta z Włoch mają ten rodzaj klimatyzacji. Spotkałem sie z tymi panelami w mk3, vento, audi b4,c4 i calibrach, vectrach a. jest to bardzo deficytowy towar na rynku wtórnym poniewaz juz nikt tego nie produkuje...
Głownie chodzi mi oto czy ktos wstawiał moze sobie tu z Was taki wlasnie climatronic.
Czy ktos próbował za pomocą panelu sterujacego zrobic tylko sterowanie nawiewami, i jak to jest zrealizowane ? nie ukrywam ze głownie wlasnie chodzi mi o to, bo klimy i tak nie mam w aucie.
chodzi o cos takiego:


ObrazekObrazek

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » śr mar 17, 2010 07:21

Chyba praktycznie w każdym Climatronicu, niezależnie od marki, sterowanie klapami nawiewów odbywa się elektrycznie. Więc i tutaj musiałbyś jakimś sposobem zainstalować te silniczki w odpowiednich miejscach, no i do tego jakoś to do panelu podłączyć. O ile w Mk3 czy Vento takie silniczki wychodziły oryginalnie (bo w tych autach był ori Climatronici VW), o tyle z tego co wiem, to w Calibrze czy Vectrze A, fabrycznych Climatroniców nie było, a jedynie manualna klimka, więc trudniejsza sprawa z silniczkami. Trzeba by jakoś dosztukować ale to już jest gruba rzeźba.

Jak dla mnie to gra nie warta świeczki. Wiadomo, że Climatronic fajnie wygląda ale nie wiem czy warto rozbierać pół samochodu.



dreamer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 16:16
Lokalizacja: gdansk

Post autor: dreamer » śr mar 17, 2010 17:24

dziekuje za odpowiedz, ale jest to jednak troszke inaczej rozwiazane akurat w tej wersji climatronic. seryjnie calibry nie miały climatronica, jedynie manualną klime, ale pojawiają sie czasem calibry na ebayu i u nas w PL jest kilka sztuk. Mianowicie, Panel sterowniczy to tylko połowa sukcesu. Druga połowa to wężyki i dwie gruszki, które tłoczą powietrze we wcześniej powiedziane wężyki. Cały system działa na powietrze, a nie jak w tradycyjnym panelu na cięgna, linki.
Stad tez pomysł aby zapytac jak w VW został rozwiazany ten problem, czy równiez jest to system na powietrze czy tradycyjnie linki + jakies silniczki elektryczne. zawsze by mozna było cos szybciej dopasowac.
ps. chodzi mi tylko o nawiew, klimy nie mam :jezor:



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » śr mar 17, 2010 18:26

dreamer pisze:Stad tez pomysł aby zapytac jak w VW został rozwiazany ten problem, czy równiez jest to system na powietrze czy tradycyjnie linki + jakies silniczki elektryczne.
W Golfach Mk3 i Mk4 to są na bank elektryczne. Chyba, że o czymś nie wiem i pneumatyczne też wychodziły. Chociaż, szczerze, to pierwszy raz słyszę o takim pneumatycznym systemie sterowania klapkami. Aha i wątpię, żeby to były linki+silniki. Raczej jest to tak, że na każdą klapkę silnik przypada. Ale to może niech się ktoś bardziej obeznany wypowie albo ktoś kto ma do ETKI dojście. Tam coś może na rysunkach będzie.
dreamer pisze:ps. chodzi mi tylko o nawiew, klimy nie mam :jezor:
To akurat nie ma żadnego znaczenia. Stricte klima w Climatronicu to po prostu dodatkowy układ ale z działaniem klapek nie ma nic wspólnego.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości