Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

henio8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: wt gru 22, 2009 21:54
Lokalizacja: Woj. pomorskie

Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?

Post autor: henio8 » czw lut 18, 2010 23:17

Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany fabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:14 przez henio8, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 18, 2010 23:30

Wiadomo olej się starzeje , wymień jak masz czerwony to lej czerwony-minerał jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk , wymień też pasek . Ja tam zalałem Hipot za 13 zł i śmiga
Ostatnio zmieniony czw lut 18, 2010 23:33 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wymieniać płyn do wspomagania czy nie wymieniać?

Post autor: Haki » czw lut 18, 2010 23:32

henio8 pisze:Poziom płynu jest u mnie ok, ale samochód ma już 15 lat, jak kręce kierownicą na postoju to słychać lekkie buczenie. Wymienić płyn do wspomagania czy nie? Niby wg VW nie trzeba wymieniać, ale jak uważacie? Ma ktoś z tym jakieś przygody, że np. wymienił i mu lepiej działa wspomaganie? Org. płyn w ASO kosztuje 38 zł za litr, a wchodzi 0,9 l. Tzn. ten co lany wabrycznie został wycofany w 2006, teraz jest jakiś inny zamiast niego.
Buczy bo może pompa już nie wyrabia .. a tak poważnie - to VW też nie przewiduje np wymiany oleju w skrzynce przekładniowej .. a wielu kolegów wymieniło i potwierdzili to lepszym wchodzeniem biegów - zwłaszcza w zimie.
Myślę ,że koszt nie jest na tyle duży - by nie zaryzykować wymiany .. a jak wiadomo każda materia z czasem traci swoje właściwości.. czy to smarne czy inne... :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw lut 18, 2010 23:33

henio8, płyn powinieneś wymienić, bo ten stary stracił napewno już swoje właściwości hydrauliczne, napewno też zawiera wodę w sobie.
Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny o numerze 6162.
Tylko przy wymianie wypłucz dobrze stary płyn, najlepiej zapal na kilka sekund auto z odkręconym przewodem od pompy, to będziesz miał pewność że prawie cały olej wypłynie ci z maglownicy (przekładni kierowniczej)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 18, 2010 23:35

grandi pisze:jak masz czerwony to lej czerwony-minerał
grandi pisze:jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk
ordy pisze:Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny
To jak w końcu z tymi olejami? :bajer:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lut 18, 2010 23:38

bongo pisze:
grandi pisze:jak masz czerwony to lej czerwony-minerał
grandi pisze:jak masz zielony to zalej zielonym - polsynetyk
ordy pisze:Do tych pomp zaleca się płyn Febi zielony mineralny
To jak w końcu z tymi olejami? :bajer:
Bongo nic innego jak lać ORI - nawet jak nie ma już w sprzedaży bo wycofany - to odpowiednik o takich parametrach. Myślę ,że FEBI - mineral jest jak najbardziej ok do tych pomp. :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 18, 2010 23:41

Haki, A do mkIV?
Ostatnio sprawdzałem to mam taki czerwonawy,taki ma być?



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » czw lut 18, 2010 23:41

bongo, czerwony spotykany jest dość rzadko (trzeba sprawdzić kolor-nabrać w strzykawkę, wtedy korek też powinien być koloru czerwonego)
Najczęsciej jednak bywa zielony, tylko minerał to tej generacji pomp.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 18, 2010 23:45

To tak że ja w końcu sam się przjechałem bo wzyscy pisali orgynalny do vw to Febi a g.. prawda , ponoć było tak że jak miałeś korek zielony to był olej półsynetyczny jak miałeś korek czarny lub czerwony tak jak w mk II to był mineralny .Wszyscy pisali zalej Febi to zalałem i po jakimś czasie poziom płynu spadał mi poniżej minimum i dalej nie ubywało ale z zcasem spadł tak że pompa zaczeła chrobolić bo oleju nie miała dostarczająco , poleciałem do sklepu kupiłem minerał Hipol do wspomagania zalałem trzyma poziom nic nie ubywa , sądzę że chodzi o cząsteczki morekularne przekładnie starszego typu nie są przystosowane do półsytetyka . Moja rada był czerwony lej czerwony był zielony lej zielony


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 19, 2010 00:13

Niektórzy mieszają.
Korek do koloru płynu niema nic
zielony febi M 6162 jest minerałem i do wspomagań w starszych mk2 i mk3 jest idealny, i wchodzi go 0.8 litra. Uważam że jest bezpieczniejszy od czerwonych syntetyków przeznaczonych również do skrzyń automatycznych.
ale niech każdy leje po uważaniu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 19, 2010 00:18

bongo pisze:Haki, A do mkIV?
Ostatnio sprawdzałem to mam taki czerwonawy,taki ma być?
Hmm masz nowsze AUTKO :chytry: u mnie zieleń kolego pod korkiem ...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 akurat temat wskoczył :bigok:
Ostatnio zmieniony pt lut 19, 2010 00:49 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości