CLIMATRONIC W VW Golf IV TDI 2000r.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
CLIMATRONIC W VW Golf IV TDI 2000r.
Witam serdecznie! jestem posiadaczem Golfika od kilku miesiecy i chcialbym aby ktos mi wytlumaczyl jak jeżdzic zimą z Climatronikiem? Do czego służy ECON a do czego AUTO? Na czym polega rużnica i na czym jest lepiej jeżdzić? Jak to wszystko powinno działać? Za odpowiedzi serdecznie dziekuje.
			
									
									jak nie potrzebujesz klimy to wciskasz econ i ustawiasz temp. i tyle roboty:) chyba ze właczasz nawiew na przednia szybe to wtedy sie wlączy klima ale wystarczy wcisnac econ zeby ja wylączyć. Wtedy sterujesz tylko temperatura i predkoscia nawiewu.
			
									
									SPRZEDAM:  Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
						Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Tak jak koledzy pisza, w kilmatroniku klima się załącza i wyłącza automatycznie, reguluje sobie temperature. Jak nacisniej ECO wyłączysz ją. Eco tzn. pewnie economika  
  bo autko przy wyłączonej klimie pali nawet mniej o 1 l. Tesciu w C-klasie tez ma ECo. teraz C-klasa paliłą mu w miescie 15l  
 ma teraz nacisniete ECO i spalanko spadło do 12,8l. Moze czasami robi się za gorąco ale mozna sobie przeciez przykrecic ogrzewanko  
			
									
									- 
				KakarottoBDG
 - Nowicjusz

 - Posty: 2
 - Rejestracja: czw lis 26, 2009 00:19
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 
- 
				jakto
 
No jak sprężarka się nie załącza to proste, że nie. Z resztą w zimę, przy ujemnych temp. to bardziej na szyby działa zwykłe ciepłe powietrze, a nie klimatyzowane. A jak szyby parują to raczej wina filtra kabinowego, a nie braku klimy. Ja zmieniam regularnie i autentycznie nie pamiętam kiedy mi ostatnio jakakolwiek szyba zaparowała.jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.bambi001 pisze:Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..
Mam rozumieć, że poniżej 5 stopni szyb nie odparuję Climą?????
Jedyne wyjście to postawić w ciepłym miejscu (garaż, parking podziemny) na jakiś czas i wtedy załączyć. Nawet jest to wskazane, żeby w zimie raz na jakiś czas sprężarka sobie pochodziła.jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
					Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 00:06 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Nie tylko kabinowegoYuri pisze:No jak sprężarka się nie załącza to proste, że nie. Z resztą w zimę, przy ujemnych temp. to bardziej na szyby działa zwykłe ciepłe powietrze, a nie klimatyzowane. A jak szyby parują to raczej wina filtra kabinowego, a nie braku klimy. Ja zmieniam regularnie i autentycznie nie pamiętam kiedy mi ostatnio jakakolwiek szyba zaparowała.jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.bambi001 pisze:Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..
Mam rozumieć, że poniżej 5 stopni szyb nie odparuję Climą?????
Jedyne wyjście to postawić w ciepłym miejscu (garaż, parking podziemny) na jakiś czas i wtedy załączyć. Nawet jest to wskazane, żeby w zimie raz na jakiś czas sprężarka sobie pochodziła.jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
						MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Qto
 - _

 - Posty: 19379
 - Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
 - Lokalizacja: Guadalajara
 - Auto: MK 4
 - Silnik: ASZ
 - Kontakt:
 
myślisz, że to zadziała ??Zico63b pisze:lekko podgrzać czujnik temperatury zewnętrznej
Climatronic korzysta z dwóch czujników...z tego w zderzaku i drugiego pod filtrem kabinowym. Jeżeli różnica temperatur z tych dwóch czujników jest 10 lub więcej stopni to Climatronic uznaje, że jest awaria...i właśnie tutaj nie wiem czy w takim przypadku klima się załączy??
- Zico63b
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4241
 - Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
Dlatego piszę lekko, choć zdaję sobie sprawę z trudności trafienia z siłą podgrzewania.
Ale załóżmy iż temperatura powietrza wynosi -4°C (w południe w sobotę jest to możliwe) - to potrzeba zaledwie 9°C. Przy mniejszym mrozie jeszcze mniej.
To wyjście awaryjne dla nieposiadających garażu lub dostępu do garażu - nie stała metoda.
			
									
									Ale załóżmy iż temperatura powietrza wynosi -4°C (w południe w sobotę jest to możliwe) - to potrzeba zaledwie 9°C. Przy mniejszym mrozie jeszcze mniej.
To wyjście awaryjne dla nieposiadających garażu lub dostępu do garażu - nie stała metoda.
- 
				poolak2006
 - Forum Master

 - Posty: 1649
 - Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
 - Lokalizacja: Poznań/Toruń
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 95 gości


