Potrzebne narzędzia to:
KOMBINERKI lub JAKIEŚ SZCZYPCE DO ŚCIĄGNIĘCIA OBEJM Z WĘŻY GUMOWYCH
IMBUSY Z KULKĄ NR. 8 i 5 (foto poglądowe)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/98/525c6dec561477efm.jpg)
TORX NR chyba 5 nie jestem pewien. do odkręcenia śrub od osłony silnika
Kawałek jakiegoś węża może być ogrodowy z 30 cm
No i sam TERMOSTAT i USZCZELKA do niego. Jak ktos wybral wersje lux zaczyna od pkt. 4
Zaczynam od tego czy spuszczamy płyn i wlewamy nowy czy chcemy zaoszczędzić pare złotych :p. Ja stwierdzilem ze spróbuje zaoszczędzić :green_fuck:
1. Sciągamy osłone spodnią silnika (10 śrub typu torx)
2. Przy chłodnicy w prawym dolnym rogu znajduje sie kranik (patrząc na auto od przodu)
3. Dostep zeby go odkręcić mamy od gory i od dołu ja z racji tego ze spuszczałem płyn
do baniaczka od dolu do tego kranika podczepiłem kawałek węża i spuscilem płyn do
tego zbiorniczka.
4. Odkrecamy ten że kranik z dolu lub z góry (wersja lux :green_fuck: ) zeby lepiej spłyną
płyn odkrecamy jeszcze nakretke na zbiorniczku wyrównawczym
5. Teraz bedzie potrzebny imbus nr. 8 musimy odkrecić to cos takiego okrągłego jest to
mocowane do bloku silnika zaznaczone na czerwono widać kawałek śruby. Odciągamy
gdzieś to "coś" na bok.
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/238/2a82b23e6e77ac1fmed.jpg)
6. Mamy spuszczony płyn więc sciągamy obejme na foto koloru zielonego. Następnie
odkrecamy dwie śruby mocujące(zaznaczona na czerwono i żółto) krociec dolną musimy
odkrecić własnię przy pomocy tej kulki na kluczu imbusowym. Śruba ta zaznaczona jest
kolorem żóltym.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/239/7d83ba10271e27ddmed.jpg)
7. Gdy już mamy odkrecone śruby i króciec w ręku wyciagamy uszczelke i termostat.
8. Montujemy termostat w kolejności narysowanej na rysunku:
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/243/8f2660e5052013f5med.jpg)
Pamiętajcie najpierw termostat potem uszczelka bo 99% ze bedzie cieklo ja poprzedni termostat zamontowałem odwrotnie nie cieklo ale ubywało plynu dzisiaj probowalem tez odwrotnie ale cały czas cieklo i teraz wiem dlaczego ubywało mi płynu
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
![rotfl :rotfl:](./images/smilies/rotfl.gif)
AHA nie pisałem o tym ze trzeba sciągnąc również osłone silnika tą co jest pod maską bo to chyba oczywiste. reszte skladamy w kolejności odwrotnej do demontażu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)