Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
BLast
- Nowicjusz

- Posty: 12
- Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:53
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontakt:
Post
autor: BLast » czw gru 31, 2009 11:49
Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » czw gru 31, 2009 13:28
Sprzęgło sprzęgłem - ale może wystarczy jego regulacja- ewentualnie wymiana łożyska oporowego.
http://www.czesci24.pl/szczegoly/231585 ... _zamachowe więc na 100% masz dwu-masa u siebie.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » czw gru 31, 2009 16:04
BLast pisze:Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Z opisu wynika, że masz upalone sprzęgło, skoro podczas gwałtownego przyspieszania obroty rosną a samochód nie przyspiesza... Jeśli masz dwumasowe koło zamachowe i jest ono "zdrowe" to nie ma sensu go wymienić... wystarczy zestaw .. tarcza docisk łożysko
Haki pisze:ale może wystarczy jego regulacja
...
jak ma upalone sprzęgło to nic nie wyreguluje

Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
wojtas46
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2487
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
- Lokalizacja: łęczyca
Post
autor: wojtas46 » czw gru 31, 2009 16:12
Mechanicy polecaja wymieniac kompletne sprzęgło + dwumas bo bez dwumasu podobno wytrzymuje tylko kilka tysi. Ale czy to prawda trudno powiedziec , zależy w jakim stanie jest dwumas
-
Borys
- V.I.P.

- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
-
Kontakt:
Post
autor: Borys » czw gru 31, 2009 16:31
BLast pisze:Mam pytanie. Czy ma ktoś dojście do tanich

części do VW Golfa. Potrzebuje sprzęgła do silnika 2.3 V5. Ale mam jeszcze pytanie czy w takim silniku jest koło dwu masowe? Bo już sam nie wiem kogo słuchać, co fachowiec to większa łajza. Dlatego proszę o radę, co mam kupić żeby sprzęgło było kompletne i chodziło tak jak powinno, bo niestety zaczęło się ślizgać. Chyba chodzi o sprzęgło bo niby biegi wchodzą normalnie płynnie, ale czasami jak dodaje gwałtownie gazu w przedziale obrotów od ok 2000 do 3000 to wskazówka obrotomierza idzie do góry, a samochód nie jedzie, dopiero po chwili przyśpiesza, a jak powoli dodaje gazu to idzie ładnie, na wyższych obrotach ten efekt jest prawie nie odczuwalny, więc tak mi się wydaje, że chodzi o sprzęgło ale mogę się mylić. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
wstaw koło zmachowe od VR6 12v starego do tego nowe sprzegło od vr6 12v i raz na zawsze problem zniknie
-
BLast
- Nowicjusz

- Posty: 12
- Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:53
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontakt:
Post
autor: BLast » pt sty 01, 2010 11:02
Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » pt sty 01, 2010 13:23
BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
BLast
- Nowicjusz

- Posty: 12
- Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:53
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontakt:
Post
autor: BLast » pt sty 01, 2010 15:53
Haki pisze:BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
Hm, ale to pewnie drogo wyjdzie, jak to części od VR6 ? Czy się mylę?
-
Haki
- _

- Posty: 6070
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: Haki » pt sty 01, 2010 18:53
BLast pisze:Haki pisze:BLast pisze:Hm to czy dwumas jest do roboty też to okaże się dopiero po rozebraniu samochodu, wiadomo, że fajnie by było go też wymienić ale jest on pierońsko drogi, więc jak nie będzie potrzeby to nie będę pewnie go wymieniał, a jak niestety będzie trzeba też koniecznie go zrobić to wymienię bo innej rady nie będzie. Rozumiem, że też niema się co bawić w używane części bo to się chyba mija z celem i tylko i wyłącznie nowe...
Zrób tak jak napisał kolega
Borys i zapomnisz o sprzęgle w aucie.
W używki nie baw się i nie myśl nawet - bo za jakiś czas problem odezwie się ponownie.
Hm, ale to pewnie drogo wyjdzie, jak to części od VR6 ? Czy się mylę?
Taniej jak za dwu masa - bo będziesz miał normalne sprzęgło to raz - tańsze i trwalsze.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
BLast
- Nowicjusz

- Posty: 12
- Rejestracja: ndz mar 02, 2008 14:53
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontakt:
Post
autor: BLast » ndz sty 03, 2010 10:13
Podobno mam dokładnie 219mm, bynajmniej po symbolu silnika AGZ tam mi gościu powiedział w serwisie VW, bo go zapytałem o to jaka jest średnica bo nie wiem czy jest 220 czy 230, więc wychodzi na to, że 220mm, chociaż nie wiem czy mu "wierzyć" bo jakiś nie gramotny był ten koleś, "fachowiec"
Czyli mówicie, że najlepiej będzie założyć to koło zamachowe od MK3 VR6 12v i od tego samego modelu nowe sprzęgło i żeby już nie bawić się w dwu mas i sprzęgło oryginalnie dedykowane do tego mojego silnika?
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 10:21 przez
BLast, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Borys
- V.I.P.

- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
-
Kontakt:
Post
autor: Borys » ndz sty 03, 2010 10:30
BLast pisze:Czyli mówicie, że najlepiej będzie założyć to koło zamachowe od MK3 VR6 12v i od tego samego modelu nowe sprzęgło i żeby już nie bawić się w dwu mas i sprzęgło oryginalnie dedykowane do tego mojego silnika?
dokladnie to co ci napisałem w pierwszym poscie,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 124 gości