Post
					
								autor: Jacek75 » ndz lis 15, 2009 11:57
			
			
			
			
			Podzielę się swoimi doswiadczeniami. Okresowe badanie techniczne (szarpaki) nie wykazało żadnych luzów i wad. Auto zachowywało się jednak nerwowo na tarkach zwłaszcza jeżeli wypadała ona na zakręcie przy wiekszej predkości - utrata kierunku jazdy, głośna praca zawieszenia. Zakupiłem w ASO oryginalne gumy z garbem, blachy z garbem (nie sprawdzałem jakie mam) i do kompletu łaczniki. Przy wymianie okazało się, że gumy są wyrobione wewnątrz (wieksza średnica otworu) i stwardniały ze starości. Zarówno gumy jak i blachy były z garbem. Przy wymianie łaczników okazało się, że gumki są jeszcze ok, ale tuleja na śrubę jest jakby większa i śruby lataja w otworach. Przy wymianie nie było problemów, pokusiłem się o utrudnienie (zastosowanie nakazu jak przy tulejach tylniej belki) i wszystkie śruby zostały dokręcone dopiero po opuszczeniu samochodu na koła. Dodatkowo stwierdziłem konieczność wymiany tuleji tylnych przedniego wahacza (są miękkie, lekko naddarte i powodują duże drgania wahacza).
Przy jeżdzie testowej stwierdziłem że dolegliwości związane z tarkami ustały, zawiecha chodzi o wile ciszej. Teraz przymierzam się do tuleji wahacza i tylnej belki. Elementy mojego zawiasu moga mieć nawet 6 lat (!) i przynajmniej 25 jeżeli nie 110tys km. Nie wymieniałem od kupienia uzywanego auta.
			
									
									
		
		
				TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.