Kolektor a montaz gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

pieko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 05, 2006 00:23
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: pieko » śr lut 22, 2006 21:41

presario pisze:a wiec odpowiem Ci tak http://www.autokolektor.webpark.pl/oferta.html
Ps. moja siostra miala plastikowy...wywalil...caly sie rozlecial..kupilem jej kolektor metalowy z tej stronki co Ci wkleilem...smiga ze az milo fakt ze kosztowal kolo 400 zł ale nikt inny nie robi metalowych ...a uzywki metalowej nie znajdziesz..chyba ze w innym silniku jest taki sam kolektor i bedie pasowac do Twojego ..pozdrawiam :D
Ja mam własnie taki jak na tej fotce "kol.1" do silnika AEE. Pasuje tez do skody jak widac. :) gazownik jak juz mówiłem wczesniej smiał sie pod nosem ze jest z rynny zrobiony ale sprawuje sie ok. :okej: Pozdro.



fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 23, 2006 00:02

Nie wolno panowie zakładać na plastikowy kolektor zwykłej instalki i jest to raczej niezgodne z dziełem.Po pierwsze może wywalić kolektor po drugie jeśli masz plastikowy kolektor to masz wtrysk a jezeli do wtrysku założysz(sory za określenie) zwykłą instalkę na metalowym kolektorze gazowym to stracisz dużo na mocy chyba że rozkręcisz zawór ale to bez sensu.
I proszę się z tą ostatnią kwestią nie spierać bo to jest udowodnione naukowo.
A tak wogóle to bym się bał jeździć w ten sposób.Kolesiowi w starej instalce takiej starej 1 generacji wywaliło zały dolot że aż mu się na klapie zatrzymało.Dobrze że chłopina pod maskę nie zaglądał ani nikt z otoczenia.



sznupek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 16:47
Lokalizacja: kedzierzyn-kozle
Kontakt:

Post autor: sznupek » pn lut 27, 2006 14:32

sluchaj nie wiem dlaczego instalator gazu nie zaproponowal ci zalozenie tak zwanego
''ATY BUM'' koszt takiej instalacji jest w granicach 2000 zloty
:okej:



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24
Kontakt:

Post autor: wojteks » pn lut 27, 2006 20:41

sznupek pisze:sluchaj nie wiem dlaczego instalator gazu nie zaproponowal ci zalozenie tak zwanego
''ATY BUM'' koszt takiej instalacji jest w granicach 2000 zloty
a co to takiego "ATY BUM"

jak gaz dobrze strzeli to kolektor plastikowy rozrywa, a przy metalowym może zniszczyć klapkę antywybuchową i czasami z obudowy filtru powietrza niewiele zostaje a nawet pokrywę silnika potrafi odgiąć (instalacje I i II generacji)



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn lut 27, 2006 22:02

fibolek pisze:........ po drugie jeśli masz plastikowy kolektor to masz wtrysk
Wtrysk zarówno jednopunktowy jak i wielopunktowy występuje także przy metalowym kolektorze dolotowym - to nie jest wyznacznik, Kolektory plastykowe montuje się z powodu niższych kosztów produkcji - są tańsze.
fibolek pisze:.a jezeli do wtrysku założysz(sory za określenie) zwykłą instalkę na metalowym kolektorze gazowym to stracisz dużo na mocy chyba że rozkręcisz zawór ale to bez sensu.
1. Co to znaczy zwykła instalka?
2. Przy instalacjach I i II (chyba to masz na myśli pisząc "zwykła" generacji tracisz zawsze na mocy (także na benzynie) - niezależnie od tego czy rozkręcisz zawór czy też nie - zawsze będzie słabszy niż na benzynie przed założeniem instalacji.
fibolek pisze: I proszę się z tą ostatnią kwestią nie spierać bo to jest udowodnione naukowo.
A tak wogóle to bym się bał jeździć w ten sposób.Kolesiowi w starej instalce takiej starej 1 generacji wywaliło zały dolot że aż mu się na klapie zatrzymało.Dobrze że chłopina pod maskę nie zaglądał ani nikt z otoczenia.
Generalnie coś tam wiesz, ale piszesz ogólnikowo, nie podajesz konkretów.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24
Kontakt:

Post autor: wojteks » pn lut 27, 2006 22:16

norekm pisze:fibolek napisał/a:
........ po drugie jeśli masz plastikowy kolektor to masz wtrysk

Wtrysk zarówno jednopunktowy jak i wielopunktowy występuje także przy metalowym kolektorze dolotowym ............
to znaczy że nie ma gaźnika



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn lut 27, 2006 22:27

wojteks pisze:
norekm pisze:fibolek napisał/a:
........ po drugie jeśli masz plastikowy kolektor to masz wtrysk

Wtrysk zarówno jednopunktowy jak i wielopunktowy występuje także przy metalowym kolektorze dolotowym ............
to znaczy że nie ma gaźnika
No i ?
Jak to się ma do wypowiedzi fibolka? Który generalizował -że plastykowy kolektor to wtrysk.
Przecież wtrysk występuje także przy metalowych kolektorach - a o to własnie mi chodziło.

Poza tym "zwykła instalacj" nie do końca rozumiem - ale jeśli ma na myśli II generację, to instalacje tego typu montowane są z powodzeniem w silnikach z wtryskiem zarówno jednopunktowym jak i wielopunktowym - przy metalowych kolektorach.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24
Kontakt:

Post autor: wojteks » pn lut 27, 2006 22:39

norekm pisze:Jak to się ma do wypowiedzi fibolka? Który generalizował -że plastykowy kolektor to wtrysk.
Przecież wtrysk występuje także przy metalowych kolektorach - a o to własnie mi chodziło.
a ja zrozumiałem, że mając plastikowy kolektor MUSI być wtrysk benzyny (a że występuje również w metalowych kolektorach to inna bajka)
norekm pisze:Poza tym "zwykła instalacj" nie do końca rozumiem - ale jeśli ma na myśli II generację, to instalacje tego typu montowane są z powodzeniem w silnikach z wtryskiem zarówno jednopunktowym jak i wielopunktowym - przy metalowych kolektorach
"zwykła instalacja" to wszystko jedno czy I czy II generacja (I generacja do gaźnika z registrem ręcznym, II generacja do wtrysku (jedno i wielopunktowego) z registrem sterowanym komputerkiem gazowym), zasada działania taka sama, podciśnienie. Nie stosuje się do kolektorów plastikowych ze względu na możliwość wybuchu gazu, jak komuś działa na plastiku to szczęściarz (do pierwszego mocnego "strzału")



Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » wt lut 28, 2006 10:03

wojteks, To wszystko jasne, tylko dlaczego określenie zwykła - tego się czepiam.
To poprostu instalacja innej generacji. Pisząc zwykła wprowadzacie nowe pojęcia, które potem mogą być przyswojone przez kogoś kto się nie zna. Jeśli już wyjaśniać coś - to dobrze używać odpowiednich pojęć.

Co do plastykowych kolektorów - Tobie chodziło o to że jeśli plastyk to musi być wtrysk - zgadzam się. Mi natomaist chodziło o to, że wtrysk to także metalowe kolektory bo patrząc na post Fibolka można było odnieść wrażenie, że jak wtrysk to tylko plastyk.



Awatar użytkownika
lukuk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 04, 2006 19:47
Lokalizacja: busko zdrój
Kontakt:

Post autor: lukuk » wt paź 31, 2006 21:23

Taz mam silnik 1.4 AEX miałem plastikowy kolektor przy zakładaniu LPG wymieniłem go na metalowy cena 450zł całoś kosztowała 1700zł (2 lata temu) wszystko chodziło bez problemu dopiero po dwóch lata cos mi sie zaczeło dziac (niejsze cisnienie na 1 tłoku, i olej bieze dośc sporo) i tak sie zastanawiam czy powodem moze byc kolektor metalowy czy coś innego????



kaligula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 19, 2007 15:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf AEE 1,6

Post autor: kaligula » czw mar 08, 2007 02:25

Witam może ten post jest juz troche nie na czasie ale jak ktos bedzie szukał to może mu pomoże. Mam golfika III 1,6 AEE silniczek był w stanie idealnym jak montowałem instalacje LPG. Niestety dałem się namówić na instalację ze śróbką (Lovato) i "komputerkiem bingo" (zamontowane mam jeszcze "gwizdki" chroniace plastikowy kolektor). Zrobiłem na tej instalacji 35 tys i muszę przyznać że nie było problemów. A teraz? Ni z dupy zaczeły sie problemy z obrotami na benzynie, spalanie na gazie od 8,5-15 l/100. Wizyty 2 razy w tygodniu u gaziarzy i elektryków pomagają na 2 dni... . Ostatnio nawet miałem 2 strzały w kolektor w ciagu jednego dnia- naszczęście kolektor wytrzymał. Świece, kable, filtry wymieniane były regularnie. nawet nie całe 10 tys km temu. Z autem dzieją się poprostu cuda. Jak ktos ma idealny pomysł przyoszczędzić na instalacji to niech sie dobrze zastanowi bo takie cuda zawsze po jakims czasie wychodzą. Plastikowy kolektor - TYLKO SEKWENCJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (w przyszłym tygodniu wymieniam)


M.

Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Post autor: Piotrunia » śr kwie 18, 2007 21:16

witam nei bede zakladal nowego tematu.
chcialbym sie dowiedziec jak z zywotnoscia silnika po zalozeniu gazu (plastikowy kolektor, bede zakladal czy chce zalozyc sekwencje)
jak ze spalaniem moze byc 1.6?



kaligula
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 19, 2007 15:59
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kaligula » czw kwie 19, 2007 13:28

jak wiadomo 1,6 aee do oszczednych nie należy (ja tez staram sie ekonomicznie jeździć) w miescie na benzynie potrafi wziaść sobie tez 10 l benzyny. Po wymienie zwyklej lpg na sekwencje sirocco na trasie przy predkosci 90-100 spala 7 l gazu ! :) tak wiec jazda tańsza niz pkp :) odpadaja dodatkowo koszty profilaktycznych wymian swiec co 10 km i kabli ktore tez nie sa tanie (dobre ok 180). Poprostu wymienia sie jak cos jest niepokojacego bo strzalu w kolektor i tak nie bedzie. Auto średnio spala 8- 8,5 l lpg Komfort jazdy na sekwencji a na zwykłej lpg nieporównywalny pozdrawiam


M.

Marcinerek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob cze 24, 2006 22:09
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcinerek » pn lut 18, 2008 10:15

Witam,
Pytanie do osob, ktore sa po strzale w plastikowy kolektor.
Ja niestety od piatku naleze do tych wybrancow :(

Huklo i rozwalilo mi kolektor.
I teraz pytanko - wystarczy wymienic kolektor i juz gitara?
Czy jeszcze cos do tego dochodzi? Jakeis inne wymiany regulacje, etc. ?

http://allegro.pl/item314048529_stalowy ... _seat.html

wystarczy taki zamowic? I Juz?

ps. A jakbym chcial wymienic lgp II gen na sekwencje to co musialbym wymienic?
Kompa i listwe wtryskiwaczy dolozyc?


Pozdrawiam
Marc
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 10:22 przez Marcinerek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości