[mk3]Swiatła mojania słaboswieca na biegu jałowym?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 20, 2006 09:04

inek01 pisze:

misiek10111 napisał/a:
(przełozenie między alternatorem a silnikiem 2:1),

W AAZ przelozenie jest rowne 3:1
być może, ja sugerowałem się moim silnikiem


:-k ...

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn lut 20, 2006 09:36

Jak masz czym to sprawdź natężnie prądu, spotkałem się juz z taką usterką napiecie było ok ale nateżenie kiepściutkie, pomogła wymiana szczotek z regulatorem.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 20, 2006 10:43

misiek10111 pisze:najlepiej będzie jak sobie zmierzysz prąd ładowania, potrzebny będzie woltomierz który należy podłączyć między zacisk + alternatora a masę, rozpędż silnik do 2000 obr/min i zmież wartość napięcia powinna mieć tak jak pisałem wyżej
Prąd ładowania to zupełnie coś innego



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 20, 2006 12:19

bodzio_j pisze:

misiek10111 napisał/a:
najlepiej będzie jak sobie zmierzysz prąd ładowania, potrzebny będzie woltomierz który należy podłączyć między zacisk + alternatora a masę, rozpędż silnik do 2000 obr/min i zmież wartość napięcia powinna mieć tak jak pisałem wyżej

Prąd ładowania to zupełnie coś innego
?????????


:-k ...

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pn lut 20, 2006 12:48

faktycznie misiek tu pokazałes jak zmierzyc napiecie ładowania a w pierwszym poscie kolega napisał ze jest "ok 14V"
zeby zmierzyc prad ladowania przydalby sie miernik cęgowy.

Wyjmij regulator wymien szczotki moze pomoze


Obrazek Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 20, 2006 16:02

misiek10111, mianem "prąd ładowania" określamy natężenie, nie napięcie,



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn lut 20, 2006 16:27

bodzio_j pisze:misiek10111, mianem "prąd ładowania" określamy natężenie, nie napięcie,
a czepiasz się, :bajer: miałem napisać napięcie


:-k ...

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn lut 20, 2006 16:48

nie powinno tak być. żeby wszystko sprawdzić musiałbyś :
mase na silniku ( najlepiej wszystkie połączenia masy )
regulator ( no i szczotki bo są razem )
jak ci nie migają światła to diody nie koniecznie
mogą być również wytarte ślizgi na wirniku ( u mnie przeszlifowanie ich drobniutkim papierem podniosło ładowanie o 0,5 V a Bóg wie ile prądu)
jak wszystko bedzie dobrze to ine powinno przygasać, a przynajmniej nie bardzo. u mnie po przejrzeniu i zrobieniu powyższego bez obciążenia mam 14,2V a z pełnum obciążeniem ( dmuchawa na max, 4 reflektory, halogeny przód-tył, szyba+lusterka i radio:) nie spada poniżej 13,60-13,70) no i zielona kropka na aku sie pojawiła na stałe


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » pn lut 20, 2006 19:55

W sumie fakt. Prąd ładowania, to co "zostaje" z *mocy* alternatora po przejściu przez odbiorniki i trafia do akumulatora.
Napięcie nie spada poniżej 13.6 (napięcie akumulatora) i nie rośnie powyżej 15V (ogranicznik na alternatorze). Przy niskich obrotach alternator tylko dopomaga dając minimalny prąd albo wręcz.. "zjada" go (dlatego w ogóle jest rozłączony przy uruchamianiu silnika).
Znając prąd ładowania i moc obciążenia mamy "jak na dłoni" stan rozusznika i akumulatora. Ktoś kiedyś pisał, że prąd ładowania dochodzi mu nawet do 30A. Znaczy się koło 500W. Pewnie tyle "produkuje" przeciętny alternator.
Biorąc pod uwagę liniowość pracy i silnik benzynę (7tyś), to dla jałowego zostaje.. 70W. O ile dobrze pamętam.. to trochę mniej niż żarówki (a jeszcze zapłon, komputer, wentylator...). Znaczy się, akumulatorze daj trochę prądu! (a zimą ten na to "ani wała, zimno mi ;)")
A może jednak ktoś ma amperomierz..



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lut 21, 2006 00:29

Nie mogę się z tym zgodzić

Charakterystyka pracy alternatora nie jest liniowa i na biegu jałowym osiąga on juz conajmniej 30% mocy.
Mowimy tu o turbo dieslu wiec odpada problem zapłonu i 7 tys obrotów (pozatym alternator osiaga swa pełną moc juz od okolo 3000 - 4000 obrotow).


Obrazek Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości