Golf MK2 - Nierównomierne zużycie opon.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf MK2 - Nierównomierne zużycie opon.
Witam. Potrzebuje porady w bardzo pilnej sprawie. Otóż w prawym przednim kole bieżnik zużywa się po stronie zewnętrznej. Co może być tego przyczyną? Ciśnienie w oponach ok, ingerencja w zawieszenie była - wczoraj cofając najechałem na betonowy słupek i wgięła się lekko felga. Felga została wyprostowana i wyważona w serwisie, tam też opona została napompowana i całość założona. Jednak podczas skręcania samochód dziwnie się prowadzi i piszczą koła. Co to może być?
Zgóry dzięki za odp.
Zgóry dzięki za odp.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10598
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
zbieżność przednich kół do ponownego ustawienia,
[ Dodano: Czw 20 Sie, 2009 ]
koła schodzą się do środka, są zbieżne dlatego tnie oponę od zewnątrz
[ Dodano: Czw 20 Sie, 2009 ]
koła schodzą się do środka, są zbieżne dlatego tnie oponę od zewnątrz
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 12:32 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10598
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
poprzez prawidłowe przeprowadzenie zabiegu ustawienia zbieżności kół, kierownicę się ustawia na wprost i względem niej ustawia koła przednie, są "magicy" którzy wykręcają i wyjmują kierownicę do jej wyprostowania - takich omijaj dużum łukiemmaxter pisze:Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że zauważyłem że gdy koła są idealnie prosto to kierownica jest w takiej pozycji, jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?
Znajdź jakiś w miarę duży zakład, w którym można zrobić geometrie.
To na pewno jest zbieżność ewentualnie może też kąty, ale to wszystko zrobią ci na geometrii.
Ja płaciłem z kątami 150 zł, ale zwykła zbieżność na pewno będzie tańsza.
Geometrie powinno robić się po każdej naprawie zawieszenia, ale też czytałem kiedyś artykuł, że powinno się sprawdzać raz na rok bo na polskich dziurach potrafi się rozjechać.
To na pewno jest zbieżność ewentualnie może też kąty, ale to wszystko zrobią ci na geometrii.
Ja płaciłem z kątami 150 zł, ale zwykła zbieżność na pewno będzie tańsza.
Geometrie powinno robić się po każdej naprawie zawieszenia, ale też czytałem kiedyś artykuł, że powinno się sprawdzać raz na rok bo na polskich dziurach potrafi się rozjechać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości